Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #11  
Vanha 23.01.2015, 12:18
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Juu epäilemättä olis parempi. Ongelmana liene vain ettei edes cromo-vetarit kestä moisia renkaita varsinkaan lukoilla ja järeämpien akseleiden rakentaminen voi alkaa olla ylivoimainen/-hintainen este puhumattakaan 37" gummien katulaillisuudesta, vaikka se nyt lienee pienin paha...
No ei etuperä kestä edes 32" renkaita, saati sitten 37". D44 olisi aikalailla minimi 37" kumeille, mieluiten JK- rubiconista - olisi silloin just passeli leveys ja sopiva kesto/ painosuhde. Akseliswapin takia tämä homma onkin vain suunnitteluasteella
Katulailliseksihan tuota en ole meinannutkaan, lainsäädäntö kun rajoittaa kaiken hauskan rakentamista. Tuskin leimasetä tykkäisi sen enempää 37" kumeista ZJ:ssä, kuin "boatside"- kyljistäkään..


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hiluvitkutin Näytä viesti
toi on 5.2 kasi. paikallaan on akselit 3.55 välityksillä, takanen rikki(d35) ja varalla olisi taka akseli jossa 3.73 välitys. Näissä kummassakin pinjonissa 11 hammasta. pystyykö vaihtamaan pelkän pinjonin?
Ei käy keskenään numeerisesti eri välityksistä. Ylipäätään lautaspyörä ja pinioni on AINA pareja. Vaikka vaihtaisit numeerisesti saman välityksen, et voi vaihtaa pelkästään lautaspyörää tai pinionia. Tai no voi, mutta lopputulos on yleensä kauhea meteli ja/tai äkkiä palanut välitys.


Lainaus:
aattelin vaan jos ei löydy 3.55 välitystä takapäähän, ni laittasin ton 3.73 sinne jos eteen löytyy joltain 3.73
vai miten se kannattas tehä? tulikohan tästä ymmärrettävä sepustus...

eli tuohon kävisi eteen 3.73 välityskin?
Kuten kirjoitin, D30 carrier break on 3.55 -> eli tarttet nykyiseen etuakseliisi uuden murikan, tai vaihtoehtoisesti vaihdat koko etuakselin 3.73 välityksellä olevaan (melkeinpä halvempi, täältä kotosuomestakin kun noita akseleita alkaa saamaan parilla- kolmella satkulla ilman jarruja).
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 23.01.2015 12:22
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 3 (0 jäsentä and 3 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään / Vaihdetaan Jeep Grand Cherokee 4.0 Jeeep O/M/V Ajoneuvot 6 02.02.2012 21:06
M: JEEP GRAND CHEROKEE 5,2 -95 O/M/V Ajoneuvot 0 08.03.2008 13:40
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet O/M/V Muut 5 16.12.2005 21:50
M: Jeep Grand Cherokee O/M/V Muut 1 01.11.2005 19:27


Sivu luotu: 02:10 (GMT +2).