Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester
Juu epäilemättä olis parempi. Ongelmana liene vain ettei edes cromo-vetarit kestä moisia renkaita varsinkaan lukoilla ja järeämpien akseleiden rakentaminen voi alkaa olla ylivoimainen/-hintainen este puhumattakaan 37" gummien katulaillisuudesta, vaikka se nyt lienee pienin paha... 
|
No ei etuperä kestä edes 32" renkaita, saati sitten 37". D44 olisi aikalailla minimi 37" kumeille, mieluiten JK- rubiconista - olisi silloin just passeli leveys ja sopiva kesto/ painosuhde. Akseliswapin takia tämä homma onkin vain suunnitteluasteella

Katulailliseksihan tuota en ole meinannutkaan, lainsäädäntö kun rajoittaa kaiken hauskan rakentamista. Tuskin leimasetä tykkäisi sen enempää 37" kumeista ZJ:ssä, kuin "boatside"- kyljistäkään..
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hiluvitkutin
toi on 5.2 kasi. paikallaan on akselit 3.55 välityksillä, takanen rikki(d35) ja varalla olisi taka akseli jossa 3.73 välitys. Näissä kummassakin pinjonissa 11 hammasta. pystyykö vaihtamaan pelkän pinjonin?
|
Ei käy keskenään numeerisesti eri välityksistä. Ylipäätään lautaspyörä ja pinioni on AINA pareja. Vaikka vaihtaisit numeerisesti saman välityksen, et voi vaihtaa pelkästään lautaspyörää tai pinionia. Tai no voi, mutta lopputulos on yleensä kauhea meteli ja/tai äkkiä palanut välitys.
Lainaus:
aattelin vaan jos ei löydy 3.55 välitystä takapäähän, ni laittasin ton 3.73 sinne jos eteen löytyy joltain 3.73
vai miten se kannattas tehä? tulikohan tästä ymmärrettävä sepustus...
eli tuohon kävisi eteen 3.73 välityskin?
|
Kuten kirjoitin, D30 carrier break on 3.55 -> eli tarttet nykyiseen etuakseliisi uuden murikan, tai vaihtoehtoisesti vaihdat koko etuakselin 3.73 välityksellä olevaan (melkeinpä halvempi, täältä kotosuomestakin kun noita akseleita alkaa saamaan parilla- kolmella satkulla ilman jarruja).