![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Eli etuperässä 3.73 välitys ja sitä tiheämpi vaatii uuden murikan, taka-akselissa (D35) 3.55 ja 3.73 ja sitä tiehämmät menee samalla murikalla. XJ:ssä 4.0 + automaattilaatikolla käytännössä kaikki on vakiona 3.55 välityksellä, ZJ:ssä kuutoskoneiset käsittääkseni on 3.55, kasikoneiset 3.73
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
aattelin vaan jos ei löydy 3.55 välitystä takapäähän, ni laittasin ton 3.73 sinne jos eteen löytyy joltain 3.73 vai miten se kannattas tehä? tulikohan tästä ymmärrettävä sepustus... eli tuohon kävisi eteen 3.73 välityskin? |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
![]() Katulailliseksihan tuota en ole meinannutkaan, lainsäädäntö kun rajoittaa kaiken hauskan rakentamista. Tuskin leimasetä tykkäisi sen enempää 37" kumeista ZJ:ssä, kuin "boatside"- kyljistäkään.. ![]() Lainaus:
Lainaus:
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 23.01.2015 12:22 |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Kyyl se kestää 33":tkin, kunhan pitää välityksen 3,73 eikä laita lukko(j)a. Sit vain joutuu tinkimään vähän muista ominaisuuksista - kuten katukiihtyvyydestä - mutta hyvät jouston- ja käännönrajoitukset ja molemmat vakaajat irti, niin menee aika hyvin offissa.
![]() Mietin just samaa 44:ien Rubiconien laittamista, mutta siitäpä sitä hintaa taas tulee. Jos kerta ei tule kilpiin, niin sit jo Volvot tai Mogit alle. No, samapa kai tuo, kun mun osalta offailut on ohi. Nyt pitää suunnitella jotain muuta uutta autoharrastetta. WJ:tä tosin kattelen monikäyttöautoksi, mutta hintapolitiikka lienee kohdallaan vasta kesemmällä.
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Iso kasi ja pienikokoinen välitys ei ole toimiva yhdistelmä. Siistillä ja kevyellä ajolla kestää vielä jotenkin, mutta siinäpä se. On nyt tullut sen verran kokeiltua millaista tuhoa saa ZJ:ssä D30:ssä ilman lukkoja ja lukkojen kanssa, sekä lyhyillä ja pitkillä välityksillä, että low- ja high pinion- malleilla, että ei se hyvä ole ![]() Kääntöjä en rupea ikinä rajoittamaan, hullun hommaa jos minulta kysytään. Ei niitä renkaita tarvitse kääntää tappiin asti linkkuun kun täydellä hapella menee, ja toisaalta taas tappiin käännettynä ehjät vetareiden nivelet ei hajoa kun ajetaan pintakaasulla. Ennemminkin toivoisin vielä jyrkempää kääntyvyyttä tuolta etuakselilta..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Pitää vain valita paikat mihin menee ja mihin ei. Tehoja tarvitaan paksussa kuravellissä, että kuvio pysyy auki. Muuten liikkuu ihan pintakaasulla jyrkissäkin mäissä, kunhan vain huolehtii että tassut on maassa.Kääntöjä on pakko rajoittaa, kun eihän kyse ole kuin ykkössenteistä ettei osu esim. tukivarsiin tai vakaajaan. Jos ei käänny, niin sitten pakitetaan. Siinä mielessä XJ on loistava, kun saa kääntää LISÄÄ kääntöjä ulottavammilla 8" vanteilla 33":lla kuin vakioilla vanteilla 31":llä! Kyllä kääntyy äkäseen!
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Ääh.. kuten aiemminkin on puhe ollut, menee ajamisesta ilo jos pitää sen mukaan alkaa valita ajopaikkoja että kestääkö akselit vai ei
Ajopaikat määrittelee maavara, jos paikat ei kestä niin niitä vahvistetaan sen mukaan Mulla on kaikki etuakselin porsimiset tapahtuneet max. 2000rpm, yleensä allekin. Ei tuo D30 kestä edes tasaista vääntöä ![]() Ei XJ:ssä voi olla mitään eroa kääntyvyyden kanssa, kun kaikki etupään osat tukivarsia, vakaajaa, yms. myöten on millilleen samassa paikassa kuin ZJ:ssäkin. Vanne- ja tukivarsivalinnoista se kääntyvyys on kiinni sekä XJ:ssä että ZJ:ssä. Kummassakaan minulla ei ole ollut ongelmaa sen kanssa että osuisi renkaat tukivarsiin tai vakaajaan, vaikka on ollut 35 x 12.50 kokoinenkin rengas alla.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Tuskimpa maltat vakioks jättää.
|
|
#9
|
||||
|
||||
|
Miks offailut on ohi, eiks winsesterillä ollu piha täynnä erilaisia zj jeeppejä?
|
|
#10
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Lainaus:
Kieltämättä haikeelta tämä vähän tuntuu, kun tuli kierrettyä Suomea ympäriinsä ajelemassa, osia ja autoja haalimassa, sun kaikkea muuta pikkuhommaa. Mutta tietääpä kenelle soitella, jos jotain tarttee ja tulee noita kyselyitä tännekin päin. Ja jos ei muuta keksi, niin välillä pitää viisastella Timo_L:lle jotain, kun sillä ei ole tainnut olla samaan aikaan pihassa kuin yksi Jeeppi. Mulla sen sijaan neljä! ![]() ![]()
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
|
#11
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Kahteen kertaan on ollut kaksi Jeeppiä samaan aikaan. Ensimmäisen kerran, kun kaadettu raato oli pihassa samaan aikaan kuin uusi vastaava odotti vanhasta luovutettavia osia.Toinen tuli, kun uudesta rakennetusta tuli kilvetön projekti, ja käyttöautoksi ostin Jeepin olemaan käyttöautoprojekti
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Myydään / Vaihdetaan Jeep Grand Cherokee 4.0 | Jeeep | O/M/V Ajoneuvot | 6 | 02.02.2012 21:06 |
| M: JEEP GRAND CHEROKEE 5,2 -95 | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 08.03.2008 13:40 | |
| Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet | O/M/V Muut | 5 | 16.12.2005 21:50 | |
| M: Jeep Grand Cherokee | O/M/V Muut | 1 | 01.11.2005 19:27 | |