Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 27.01.2015, 20:05
S4ukki S4ukki ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 11.12.14
Sijainti: satakunta
Viestit: 7
Perusasetus

kuluttaaa


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
On vikaa, pitäisi mennä maantiellä puolella tuosta ja kaupungissakin vajaa kymppi vähemmän..

Vikakoodejahan noista ei oikein saa, eli pitäisi ottaa yleismittari kouraan ja alkaa mitata antureita. Äkkipäätään tulee mieleen että älyboksi luulee koneen käyvän kylmänä vaikka on lämmin, tai lambda- arvo viturallaan?
Lämpömittari kylläkin nousee vain noin neljänneksen kabiinin mittarin mukaan, kertokaa nyt tyhmälle millain ja mistä niitä mittailee? Varmaan auton ollessa käynnissä kuitenkin.
Missähän sijaitsee termostaatti näissä, voisiko se olla rikki..

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 29.01.2015, 19:00
toyopet:n Avatar
toyopet toyopet ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 10.03.14
Sijainti: Äijälä, Keski-Suomi
Viestit: 535
Perusasetus

Jarrusylinteri taakse, 1990 vuosimalliin on kolme vaihtoehtoa, yksi on 10" rummuille. Sitten on vielä kaksi tarjolla, 19mm ja 22,02mm. Mistä sen tietää purkamatta, kumpi pitäisi olla? Tämä minun auto on Limited ilman ABS jarruja.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 29.01.2015, 20:09
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja toyopet Näytä viesti
Jarrusylinteri taakse, 1990 vuosimalliin on kolme vaihtoehtoa, yksi on 10" rummuille. Sitten on vielä kaksi tarjolla, 19mm ja 22,02mm. Mistä sen tietää purkamatta, kumpi pitäisi olla? Tämä minun auto on Limited ilman ABS jarruja.
Juu, niitä on muistaakseni kahta versiota D35 akseliin 9" jarrulle. 3/4" ja 13/16". Jotenkin noita on käytetty ristiin rastiin '90-'01 malleissa, en vain muista kuolemaksenikaan miten.. liittynee ABS/ ei-ABS, pitäisi koittaa jostain tarkistaa. Minulla muistaakseni ABS:illiseen meni nuo 3/4" versiot.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 29.01.2015, 20:21
toyopet:n Avatar
toyopet toyopet ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 10.03.14
Sijainti: Äijälä, Keski-Suomi
Viestit: 535
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Juu, niitä on muistaakseni kahta versiota D35 akseliin 9" jarrulle. 3/4" ja 13/16". Jotenkin noita on käytetty ristiin rastiin '90-'01 malleissa, en vain muista kuolemaksenikaan miten.. liittynee ABS/ ei-ABS, pitäisi koittaa jostain tarkistaa. Minulla muistaakseni ABS:illiseen meni nuo 3/4" versiot.
Ok, täytynee yrittää jotenkin mitata. Tilaushommiksi menee todennäköisesti jokatapauksessa nuo jarruosat, niin ei viitsisi tuohon pihalle purkaa odottamaan, voi tuolla hangessa käydä rypemässä vaikka ei takajarrut pelaisikaan...

Sitten vielä voisin kysäistä pyöränlaakerin vaihdosta, periaate on suhteellisen selvä, jamantin sivuilta luin. Koppa auki ja pyöräytellään sopivaan asentoon, että saadaan lukitusruuvi auki ja sitten tappi pois ja akselia sisäänpäin.
Mutta sen jälkeen ilmeisesti laakeri jää sinne akseliputken sisään (tai ainakin pitäisi jäädä? ) ja pelkkä vetoakseli tulee ulos?
Tuossa tuntuu olevan useampi milli väljää korkeussuunnassa mutta ihme kyllä, öljyä ei ole vuotanut rummun sisään tai sitten se on jo niin vähissä, ettei vuoda...

Ruisku ja muut luultavasti minulla pelaa mutta olisiko kaikenvaralta mahdollista renixin fixausmanuaali saatavissa tännekin? petteri.savolainen(at)iwn.fi
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 29.01.2015, 19:57
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja S4ukki Näytä viesti
Lämpömittari kylläkin nousee vain noin neljänneksen kabiinin mittarin mukaan, kertokaa nyt tyhmälle millain ja mistä niitä mittailee? Varmaan auton ollessa käynnissä kuitenkin.
Missähän sijaitsee termostaatti näissä, voisiko se olla rikki..
Laitahan sähköpostiosoitetta vaikka privana, saat vastalahjana "renix fuel injection repair manual":in

Mittariston vedenlämpömittari voi näyttää mitä näyttää, koneessa on kaksi lämpöanturia; toinen mittaristolle, toinen älyboksille. Termostaatti on koneen etuosassa omassa kotelossaan. Suosittelen avaamaan koneen ollessa ajon jäljiltä lämmin/ kuuma, pultit tahtoo takertua alumiiniseen koteloon. Jos kotelo hajoaa, uusi versio käy HO- malleista, kunhan vain tulppaa HO- koneisen termarikopan reiän.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 29.01.2015, 21:41
S4ukki S4ukki ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 11.12.14
Sijainti: satakunta
Viestit: 7
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Laitahan sähköpostiosoitetta vaikka privana, saat vastalahjana "renix fuel injection repair manual":in

Mittariston vedenlämpömittari voi näyttää mitä näyttää, koneessa on kaksi lämpöanturia; toinen mittaristolle, toinen älyboksille. Termostaatti on koneen etuosassa omassa kotelossaan. Suosittelen avaamaan koneen ollessa ajon jäljiltä lämmin/ kuuma, pultit tahtoo takertua alumiiniseen koteloon. Jos kotelo hajoaa, uusi versio käy HO- malleista, kunhan vain tulppaa HO- koneisen termarikopan reiän.
juu laitan, kiitos!
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 06.02.2015, 10:50
odis:n Avatar
odis odis ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.03.09
Sijainti: ruovesi
Viestit: 183
Perusasetus

päästöt pielessä


käytinpä tuossa cherokeeta(vm-90 4.0 renix) vuoden seisonnan jälkeen leimalla ja päästöt oli pielessä.co arvo oli joutokäynti 2.18(sallittu 0.5) ja kierroksilla 1.43(sallittu 0.3).hc arvo oli joutokäynti 175(sallittu 100) kierroksilla 0k.katsuri polki autoa ja arvot siinä paranikin nuista mitä lappuun tuli.meinas että vois auttaa ku lyö fortea tankkiin ja ajaa katin kunnolla kuumaksi?mitä muuta sille tekis??

Viimeksi muokannut odis : 06.02.2015 10:53
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 06.02.2015, 11:32
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Kovaa ajoa.. ei se kone siitä tykkää kun seisottaa. Itse koittaisin jotain 30-70 suhdetta e85 ja 95e10 seoksella, ja samalla liemellä uusintayritystä.

Vähän rikkaallahan tuo käy ja/ tai palamatonta on selvästi joutokäynnillä kun kerran noinkin korkealla on HC. Nämä Jeepin kuutoset tahtoo yleensä käydä hyvinkin puhtaasti. Voi olla myös katti tiensä päässä - onko siellä sellaista, kaikissa tuon ikäisissähän ei ole, jos on omistaja poistanut silloin kun on alkuperäinen Suomiauto.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 06.02.2015, 12:45
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.071
Perusasetus

Joo, onko varmasti kattia tai onko varmasti edes vähäpäästöinen??
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 06.02.2015, 22:49
Pepexj Pepexj ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.04.14
Sijainti: Espoo
Viestit: 72
Perusasetus

Aurauskulmat..


-92 xj 4.0 olis tarve tietää aurauskulmat, kiitos
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 07.02.2015, 09:05
Pertsi:n Avatar
Pertsi Pertsi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.09.08
Sijainti: Padasjoki
Viestit: 1.267
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Kovaa ajoa.. ei se kone siitä tykkää kun seisottaa. Itse koittaisin jotain 30-70 suhdetta e85 ja 95e10 seoksella, ja samalla liemellä uusintayritystä.

Vähän rikkaallahan tuo käy ja/ tai palamatonta on selvästi joutokäynnillä kun kerran noinkin korkealla on HC. Nämä Jeepin kuutoset tahtoo yleensä käydä hyvinkin puhtaasti. Voi olla myös katti tiensä päässä - onko siellä sellaista, kaikissa tuon ikäisissähän ei ole, jos on omistaja poistanut silloin kun on alkuperäinen Suomiauto.
Ehjä renixi menee muuten vähäpäästöisen päästöistä läpi katti tyhjättynä eli pelkät kuoret on jäljellä ja silti päästöt alittaa sallitut helposti
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 07.02.2015, 17:16
odis:n Avatar
odis odis ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.03.09
Sijainti: ruovesi
Viestit: 183
Perusasetus

kat


kyllä siellä katti on.täytyy antaa koneelle viinaa ja kovaa ajoa ja käydä uudestaan koittamassa jos se leima irtoais.saa nähdä saako 31"otteeseen(katsuri selvittelee asiaa)
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. 754 Tekniikka & Jutustelu 9 17.09.2010 09:10
Taasen jeep xj kysymyksiä NORT Tekniikka & Jutustelu 2 11.12.2009 09:09
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 6 13.09.2008 11:40
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) SuurSyömäri Tekniikka & Jutustelu 24 23.11.2005 19:59
Jeep Wrangler kysymyksiä Tepa Tekniikka & Jutustelu 8 12.01.2004 14:13


Sivu luotu: 06:08 (GMT +2).