Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #33  
Vanha 03.01.2015, 11:01
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Ei kai siinä nyt ihan koko päivää sentään.. muutamassa tunnissa se menee. A-C pilareiden alapäitä ei minusta tarvitse välttämättä saada liimattua helmapalkin yläpintaan kiinni, sen sijaan leikkaa ne oikeasta korosta auki niin pilareiden alapää lepää palkin yläpinnassa. Onhan se tosin totta, että se ei estä pilaria jossain tilanteessa repeytämästä ylöspäin. Esim. katon kautta ympäri -> pilari vääntyy sivulle -> alapää ei ole kiinni missään -> voi loppua kestävyys kesken?
Itse aikanaan palkkihelmoja tehdessä mietin, että olisi liimannut ensin esim. 3mm:n levystä lapun pilarin alapintaan, ja olisi sitten jollain palkinpätkällä alakautta koittanut liimata uuteen palkkihelmaan (leikannut pilareiden kohdalle riät mistä a- b- ja c- pilareiden tukipalkit tulisi läpi) ko. kikkareet kiinni. Vähän hankala selittää ilman kuvaa.. Ainahan pystypilarien kyljestä voi kempillä liimata vahvikelevyt helmakoteloihin, ei pitäisi enää lähteä irti

En jaksanut tuollaisia turata pariin ekaan Jeeppiin (XJ, joissa helman ja pilarien rakenne hyvin vastaava ZJ:hin), tuli niistä se ensimmäinen myös kaadettua katon kautta ympäri. Ei ne palkin alapäät mihinkään eläneet, sen sijaan "vyötärölinjasta" ikkunan alareunojen korkeudelta meni kasaan kuin Japanilainen paperitalo taifuunissa


edit: Miksi muuten liimasit tuon palkin noin perhanan alas? Olisit leikannut koko alkuperäisen helman kuuseen melkein ovea/ kynnyksen vaakapintaa myöden (n. puoli senttiä- sentti taitoksen alapuolelta), ja auton alta sitä lattia pystyseinää myöden. Silloin saat liimattua palkin paljon vahvempaan rakenteeseen, ja halutessasi vielä vaikka tulppahitseillä auton sisältä pohjalevyn pystyseinän läpi, jos repii vähän verhoiluja auki. Nythän sinulla jää toi millin pellistä tehty heikko alkuperäinen helmakotelo ihan turhaan vahvan palkin päälle - ja maavaraakin menee hukkaan? Jos haluaa poikittaiset vahvikepalkit vielä helmakotelosta koripalkkeihin, niin saahan ne silti tehtyä. Oma Jeeppi on tullut tiputettua ilman niitä tukipalkkeja n. metrin kiveltä alas suoraan helmapalkille (100 x 50 + 50 x 50 3mm seinällä), eikä mitään ole vääntynyt..

http://forums.offipalsta.com/showpos...8&postcount=19

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 03.01.2015 11:13
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Jeep Grand Cherokee -93, "Grand ZJappa" WinChester Maasturiprojektit 133 09.09.2014 20:49
Myyty Jeep Grand Cherokee "Grand ZJappa" 2600€ WinChester O/M/V Ajoneuvot 1 14.07.2014 22:26
Myyty Jeep Grand Cherokee Limited -96 4,0L "Safarioffari" WinChester O/M/V Ajoneuvot 0 19.01.2014 12:12
Jeep Grand Cherokee -93, "Black ZJeep" WinChester Maasturiprojektit 15 15.03.2013 22:26
Ostettu Jeep Grand Cherokee -93-99 (ZJ) jakolaatikon 5v "vaihdekaavio" WinChester O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 04.01.2013 22:04


Sivu luotu: 08:56 (GMT +2).