Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 29.12.2014, 14:37
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Juu, kyllä minulla teki ihan vastaavaa käytännössä uusi geeliakku.

Ei pitäisi geeliakun kanssa sinänsä olla lataussysteemillä mitään mukisemista, toimihan se aataminaikuisessa XJ:ssakin ihan hyvin. En mitenkään jaksa uskoa, että vielä tämänikäisissä latauksen äly olisi niin älykäs, että tarttisi jotain tehdä jos käyttää geeliakkua tavallisen sijaan..

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 29.12.2014, 21:43
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

kyl siinei nii fiksua magiaa ole, se on aivan varma. samahan tuo oli sen aktiivihiilipöntön kanssa, nakkasin helvettiin ku en sitä tartte ja ilmasto pelastuu muutenki ku ajan katalysaattori kiinni eikä tuos mitää vikakoodeja syttyny, tulppas turhat reijät ja eikun hanaa..
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 03.01.2015, 09:00
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

sain sitten eilen motivaatiota alottoo palkkihelmojen teon, tuossa syy, meinasin nostoo tunkilla, en sitten nostanukaan..



tuollanen siitä välivaiheessa tuli parin tunnin sätöstyksen jälkeen, meninki kehumaan et pari-kolme tuntii ja helmat valmiina.. vitut että on, tuosson kyllä sellanen rakenne rungolliseen verrattuna et päivän saa varata JOS tekee silleensä, että koripalkit ja pilarit on liimattu helmapalkkiin kiinne, kuten alkuperänenkin rakenne on ja edes yrittää tehä jotakuinkin siistin



siitä ne valamistuu, eiköhän nuo tänään ole vahvemmat kun alkuperäset ja piilossa olevatkin raudat on toisissaan kiinni, kahtoo nyt mitenkä hienot niistä sitten osaa tehä, en oo mikään pintapeltiseppä ja poikien vittuilua tuossa iltasella kun kuunteli, niin ei ilmeisesti kovin vahva tuo osaaminen ole hitsarinakaan mut helppohan se on luokkahitsarin vieressä huudella kun ite oikiasti ossaa, mie vasta opettelen
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 03.01.2015, 11:01
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Ei kai siinä nyt ihan koko päivää sentään.. muutamassa tunnissa se menee. A-C pilareiden alapäitä ei minusta tarvitse välttämättä saada liimattua helmapalkin yläpintaan kiinni, sen sijaan leikkaa ne oikeasta korosta auki niin pilareiden alapää lepää palkin yläpinnassa. Onhan se tosin totta, että se ei estä pilaria jossain tilanteessa repeytämästä ylöspäin. Esim. katon kautta ympäri -> pilari vääntyy sivulle -> alapää ei ole kiinni missään -> voi loppua kestävyys kesken?
Itse aikanaan palkkihelmoja tehdessä mietin, että olisi liimannut ensin esim. 3mm:n levystä lapun pilarin alapintaan, ja olisi sitten jollain palkinpätkällä alakautta koittanut liimata uuteen palkkihelmaan (leikannut pilareiden kohdalle riät mistä a- b- ja c- pilareiden tukipalkit tulisi läpi) ko. kikkareet kiinni. Vähän hankala selittää ilman kuvaa.. Ainahan pystypilarien kyljestä voi kempillä liimata vahvikelevyt helmakoteloihin, ei pitäisi enää lähteä irti

En jaksanut tuollaisia turata pariin ekaan Jeeppiin (XJ, joissa helman ja pilarien rakenne hyvin vastaava ZJ:hin), tuli niistä se ensimmäinen myös kaadettua katon kautta ympäri. Ei ne palkin alapäät mihinkään eläneet, sen sijaan "vyötärölinjasta" ikkunan alareunojen korkeudelta meni kasaan kuin Japanilainen paperitalo taifuunissa


edit: Miksi muuten liimasit tuon palkin noin perhanan alas? Olisit leikannut koko alkuperäisen helman kuuseen melkein ovea/ kynnyksen vaakapintaa myöden (n. puoli senttiä- sentti taitoksen alapuolelta), ja auton alta sitä lattia pystyseinää myöden. Silloin saat liimattua palkin paljon vahvempaan rakenteeseen, ja halutessasi vielä vaikka tulppahitseillä auton sisältä pohjalevyn pystyseinän läpi, jos repii vähän verhoiluja auki. Nythän sinulla jää toi millin pellistä tehty heikko alkuperäinen helmakotelo ihan turhaan vahvan palkin päälle - ja maavaraakin menee hukkaan? Jos haluaa poikittaiset vahvikepalkit vielä helmakotelosta koripalkkeihin, niin saahan ne silti tehtyä. Oma Jeeppi on tullut tiputettua ilman niitä tukipalkkeja n. metrin kiveltä alas suoraan helmapalkille (100 x 50 + 50 x 50 3mm seinällä), eikä mitään ole vääntynyt..

http://forums.offipalsta.com/showpos...8&postcount=19

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 03.01.2015 11:13
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 03.01.2015, 13:57
hitsaa hitsaa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 25.09.12
Sijainti: Stadi
Viestit: 420
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
edit: Miksi muuten liimasit tuon palkin noin perhanan alas?
Kuvasta en ihan saa selvää, mutta laitoitko minkä levyisen palkin? Näyttää minun silmään siltä että olisi 100mm leveä napattu kiinni tuohon alkuperäisen kotelon lirpakkeeseen.

Timon mainitsema 150x50 on just passeli tuohon:

Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 03.01.2015, 17:35
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

tuo on 120x60 ja se on sen tahen noin alhaalla, etta suojaisi ne millipiikista tehtyjen palkkien paat, mielummin luistattaa palkin varassa kun etta ne palkit tokkaa ja korin ristimitta muuttuu salmiakiksi
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 04.01.2015, 12:24
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PunisherFIN Näytä viesti
tuo on 120x60 ja se on sen tahen noin alhaalla, etta suojaisi ne millipiikista tehtyjen palkkien paat, mielummin luistattaa palkin varassa kun etta ne palkit tokkaa ja korin ristimitta muuttuu salmiakiksi
Teet vastaavat itse vaikka 100 x 50 x 3 palkista, jos tuntuu että kori menee solmuun. Nythän sinulla on se tilanne, että jätät heikon rakenteen palkkihelman alle -> helmapalkilla sait vain tiputettua maavaraa helman alta mutta et juurikaan vahvistanut rakennetta.
Tuossa on kuva oman auton alta, tolleen saat ne helmapalkkien alapäät hieman lattiapintaa alemmas -> maavara kasvaa helman alta verrattuna alkuperäiseen. Näkyy myös tuo etummaisen poikkituen pää, siihen on pirun helppo tehdä tilalle kiilamallinen oma palkki jos haluaa. Ensi kesänä meinasin tehdä itselle sellaiset a-, b-, ja c- pilareiden kohdalle. Vetäsee vielä etu- ja takareunan 45 asteen kulmaan, niin ei varmasti tökkää mihinkään

Toisaalta kori on edelleen ihan muodossaan, vaikka olen aika monta kertaa tiputtanut helmojen varaan autoa ihan reilustikin, samoin noi millin pellistä tehdyt lattian vahvikkeet on sekä edessä että takana ihan solmussa.. ne on niin ohutta että jos johonkin osuu, niin vääntyvät pois tieltä Se, että kori on itsekantava ei automaattisesti tee siitä vahvuudeltaan paperimassaa



__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 03.01.2015, 11:15
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.073
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
geeliakku.
...
geeliakun
...
geeliakkua
Optima ei oo geeliakku vaan AGM-akku.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Jeep Grand Cherokee -93, "Grand ZJappa" WinChester Maasturiprojektit 133 09.09.2014 20:49
Myyty Jeep Grand Cherokee "Grand ZJappa" 2600€ WinChester O/M/V Ajoneuvot 1 14.07.2014 22:26
Myyty Jeep Grand Cherokee Limited -96 4,0L "Safarioffari" WinChester O/M/V Ajoneuvot 0 19.01.2014 12:12
Jeep Grand Cherokee -93, "Black ZJeep" WinChester Maasturiprojektit 15 15.03.2013 22:26
Ostettu Jeep Grand Cherokee -93-99 (ZJ) jakolaatikon 5v "vaihdekaavio" WinChester O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 04.01.2013 22:04


Sivu luotu: 01:05 (GMT +2).