Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 26.12.2014, 23:30
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Uskaltaako muistella....


Siis koska Rover-topiikki.... Ja voi olla vanhaa tietoa/muistihäröä

Onko tuo v. 1998 muutoskatsastussäännöt edelleen voimassa? http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1998/19980779
tuossa max painon lisäys 20%, ja jos yli 10% niin piti kompensoida esim. akun siirtämisellä. -> yli 20% vaati luvan (siis Trafi-"planeetalta", kestää vuoden pari, taikka enemmän...)

Siis pitikö vertailumoottori olla aina sama? siis paino,teho ja iskutilavuus pitää ottaa yhdestä moottorista? (taannoin raahattiin yhtä rangen umpirautaista dieseliä, olikohan -70 luvun?, ja painoi varmaan tuplat tuohon 3,5 L kasiin verrattuna)
Noista uudemmista koneista ei kokemusta, mutta tuo vanha 3,5 litran kasi juuttuvakurkkusilla lienee aika paljon keveämpi kuin chevyn 305 sb, toki en ole raahannut alumiinikansilla olevaa... mutta veikkaisin että painoeroa on tuplasti liikaa? Taannoin kun pistin BJ-40:hin chevyn 305 sb:n rautakansilla, niin kone oli MUISTAAKSENI pikkasen kevyempi kuin alkuperäinen 3 L diesel.... ja tuo B-moottori on aika raskas...

PS. taannoin on katsastettu eri säännöillä, esim. gm 350 dieseleitä....

p.s.s Miksi th-400? 350 olisi varmaan helpompi modata yleis/kilpa käyttöön, ja 700 omaisi pienen ykkösen ja ison loikkarin....

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 27.12.2014, 16:25
JNaukki:n Avatar
JNaukki JNaukki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.08.11
Sijainti: Alavieska,suomi
Viestit: 482
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Siis koska Rover-topiikki.... Ja voi olla vanhaa tietoa/muistihäröä

Onko tuo v. 1998 muutoskatsastussäännöt edelleen voimassa? http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1998/19980779
tuossa max painon lisäys 20%, ja jos yli 10% niin piti kompensoida esim. akun siirtämisellä. -> yli 20% vaati luvan (siis Trafi-"planeetalta", kestää vuoden pari, taikka enemmän...)

Siis pitikö vertailumoottori olla aina sama? siis paino,teho ja iskutilavuus pitää ottaa yhdestä moottorista? (taannoin raahattiin yhtä rangen umpirautaista dieseliä, olikohan -70 luvun?, ja painoi varmaan tuplat tuohon 3,5 L kasiin verrattuna)
Noista uudemmista koneista ei kokemusta, mutta tuo vanha 3,5 litran kasi juuttuvakurkkusilla lienee aika paljon keveämpi kuin chevyn 305 sb, toki en ole raahannut alumiinikansilla olevaa... mutta veikkaisin että painoeroa on tuplasti liikaa? Taannoin kun pistin BJ-40:hin chevyn 305 sb:n rautakansilla, niin kone oli MUISTAAKSENI pikkasen kevyempi kuin alkuperäinen 3 L diesel.... ja tuo B-moottori on aika raskas...

PS. taannoin on katsastettu eri säännöillä, esim. gm 350 dieseleitä....

p.s.s Miksi th-400? 350 olisi varmaan helpompi modata yleis/kilpa käyttöön, ja 700 omaisi pienen ykkösen ja ison loikkarin....
en ainakaan ole löytänyt uudempia säännöksiä ku nuo.mutta jos nuo on vielä voimassa niin pitäisihän sen onnistua JOS tuon painon puolesta menee...ja ne ABS:sät on vielä vähän kysymysmerkki tarviiko vai ei.

th400 meinasin siksi laittaa ku tuolta saa valmiin adapterin sille http://www.marks4wd.com/engine-conve...and-rover.html ,nyt ku lukaisin tuota uudestaan ni varmaan samalle palikalle menis th350...??täytyy sitte murehtia sitä ku selviää nuo painohommat ja tuo jarruhässäkkä...

ja tuo vertailuhomma on MUN käsittääkseni niin että esim.tässä tapauksessa verrokkimoottorina on tuo 4.2l tilavuuden vuoksi ni siitä katsotaan myöskin paino ja teho...
__________________
RRC -87

Viimeksi muokannut JNaukki : 27.12.2014 16:29
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 28.12.2014, 00:00
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.613
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JNaukki Näytä viesti
th400 meinasin siksi laittaa ku tuolta saa valmiin adapterin sille http://www.marks4wd.com/engine-conve...and-rover.html ,nyt ku lukaisin tuota uudestaan ni varmaan samalle palikalle menis th350...??täytyy sitte murehtia sitä ku selviää nuo painohommat ja tuo jarruhässäkkä...
Noilla linkin adaptereilla onnistuu vaan siellä mainitut TH400 ja 4L80E, molemmat on 32-uraisella ulostulolla. TH350/700 ovat 27-uraisella akselilla.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 28.12.2014, 01:57
JNaukki:n Avatar
JNaukki JNaukki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.08.11
Sijainti: Alavieska,suomi
Viestit: 482
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HeikkiH Näytä viesti
Noilla linkin adaptereilla onnistuu vaan siellä mainitut TH400 ja 4L80E, molemmat on 32-uraisella ulostulolla. TH350/700 ovat 27-uraisella akselilla.
no perhana,no good...täytyy sitte kun joskus tuo murhe on ajankohtainen ni rälläkällä ja muilla hienomekaanisilla vehkeillä sepittää tuota akselia jos jonkin toisen lootan haluaa....

tuoltahan toki saa sellaisenkin kitin missä jää tuo zf:n 4hp22 laatikko tuonne mutta järkeilin että se taitaa olla sama vaihtaa suosiolla samantien kun/jos tuon moottorin laittaa.
__________________
RRC -87
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 28.12.2014, 07:18
moggirange moggirange ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.08.04
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 1.161
Perusasetus

Netin syövereistä Chevyn SB koneen painoksi löytyi alukansilla 535 paunaa eli n.240kg? Mistä vm. on peräisin se uusi kone? Meneekö saastejutut toleranssiin?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 28.12.2014, 15:00
JNaukki:n Avatar
JNaukki JNaukki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.08.11
Sijainti: Alavieska,suomi
Viestit: 482
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja moggirange Näytä viesti
Netin syövereistä Chevyn SB koneen painoksi löytyi alukansilla 535 paunaa eli n.240kg? Mistä vm. on peräisin se uusi kone? Meneekö saastejutut toleranssiin?
jotain tuon suuntaisia olen itsekin löytänyt...miksei ne menisi,ei ole kattia eikä vähäpäästöinen tuo ni eikait siinä pitäisi mitään olla...
edit.uutta mottia ei ole tontilla vielä,mutta 70 tai 80 luvun kone.
__________________
RRC -87

Viimeksi muokannut JNaukki : 28.12.2014 15:04
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 28.12.2014, 15:21
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JNaukki Näytä viesti
jmiksei ne menisi,ei ole kattia eikä vähäpäästöinen tuo ni eikait siinä pitäisi mitään olla...
Onko auto otettu käyttöön ennen vai jälkeen 1.7.1987?

http://www.trafi.fi/filebank/a/14145...uttamisesa.pdf
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Ladan uusi 1,5 moottori apulaitteineen MBG O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 23.02.2013 11:15
Huuto vinssin moottori ewx12000 24v uusi Lalli bj40 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 9 21.05.2012 19:29
Myydään venäläinen bensa moottori uusi GAZ ??? hb-77 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 21.06.2010 10:55
Myydään Mersun Moottori Rangeen sössö84 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 23.10.2008 14:37
Moottori Rangeen? Arska-tehtaalta Tekniikka & Jutustelu 36 20.02.2008 23:01


Sivu luotu: 19:52 (GMT +2).