![]() |
rangeen uusi moottori
tätä nyt selvitellyt ja käsittääkseni onnistuu....ko?
pöpöttimeen siis uusi mjoottori,auto vm.87 range rover classic nyk. moottori 3.5l uusi moottori 5.0l ..................................... verrokkimoottoriksi vm.92 eteenpäin 4.2l,range rover classic vissiin vuoteen -95 asti? tehty ilman abs jarruja 92 vuonna joitain kappaleita,netin mukaan. oma ilman abs:ia,ei pitäis niitä tarvitakkaan...jos ylempi teksti faktaa. vaihtomottihan saa olla 25% tilavuudeltaan isompi ja 20% painavampi ku verrokkimoottori...akselit ja jarrut kai samat vm87 ja 92? |
ABS-jarruilla -91 lähtien ja osa jo -90. Voi olla näin ollen vaikea löytää -92 ilman ABS:ia.
Samoin on -91 lähtien ja osa -90 tuuletetut levyt edessä (ja luonnollisesti leveämmät satulat) Samoin asiaa selvitelleenä 4.2 käy verrokiksi ja muutoksen pitäisi onnistuman eli tuo +25% tilavuutta. Jos tohtii udella niin minkäs firman masiina on tulossa tilalle ? |
http://www.rangerovers.net/repairdetails/abs.html
tuolta löysin tuon abs homman...eli 4.2 käy verrokiksi mutta tarvisin absit sitten...? suunnitteilla on chevyn 305 pikkulohko ja th400 laatikko. |
Ja sitten kun pelaat varman päälle ja marssit sinne konttorille, missä aiot valmiin tuotteen muutoskatsastaa, ja esität asian. Se vastaus minkä ikinä saatkaan, pyydä kirjallisena tai sellaisessa muodossa, että voit katsastusvaiheessa osoittaa millä perusteella muutostyö on tehty.
Sitten on se toinen vaihtoehto vain rakentaa, lähteä muutoskatsastukseen ja toivoa parasta... Tuo ensin mainittu vaihtoehtokaan ei kuitenkaan maksa mitään. Kokeiltu on. |
[QUOTE=armas;1188640]Ja sitten kun pelaat varman päälle ja marssit sinne konttorille, missä aiot valmiin tuotteen muutoskatsastaa, ja esität asian. Se vastaus minkä ikinä saatkaan, pyydä kirjallisena tai sellaisessa muodossa, että voit katsastusvaiheessa osoittaa millä perusteella muutostyö on tehty.
jep,tämä hetki siintää jo silmissä...täytyy vaan ensin saada vähän selvyyttä ja dokumenttia ennenku takki auki marssin konttorille...=) |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Akun (akkujen) siirto takakonttiin niin menee varmaan kun ei ole tuon enempää
painon nousua. |
Ei varmaan kauheesti apuja aiheeseen, mutta mulla oli aikoinaan vanhakoppanen (70-lukunen 3-ovinen) ranGe, alias stranGe pover, johon oli Oulusa tuupattu GM sukuinen 305 ja TH 400
Leimattu oli ja otteessakin maininta |
Uskaltaako muistella....
Siis koska Rover-topiikki.... Ja voi olla vanhaa tietoa/muistihäröä:confused:
Onko tuo v. 1998 muutoskatsastussäännöt edelleen voimassa? http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1998/19980779 tuossa max painon lisäys 20%, ja jos yli 10% niin piti kompensoida esim. akun siirtämisellä. -> yli 20% vaati luvan (siis Trafi-"planeetalta", kestää vuoden pari, taikka enemmän...) Siis pitikö vertailumoottori olla aina sama? siis paino,teho ja iskutilavuus pitää ottaa yhdestä moottorista? (taannoin raahattiin yhtä rangen umpirautaista dieseliä, olikohan -70 luvun?, ja painoi varmaan tuplat tuohon 3,5 L kasiin verrattuna) Noista uudemmista koneista ei kokemusta, mutta tuo vanha 3,5 litran kasi juuttuvakurkkusilla lienee aika paljon keveämpi kuin chevyn 305 sb, toki en ole raahannut alumiinikansilla olevaa... mutta veikkaisin että painoeroa on tuplasti liikaa? Taannoin kun pistin BJ-40:hin chevyn 305 sb:n rautakansilla, niin kone oli MUISTAAKSENI pikkasen kevyempi kuin alkuperäinen 3 L diesel.... ja tuo B-moottori on aika raskas... PS. taannoin on katsastettu eri säännöillä, esim. gm 350 dieseleitä.... p.s.s Miksi th-400? 350 olisi varmaan helpompi modata yleis/kilpa käyttöön, ja 700 omaisi pienen ykkösen ja ison loikkarin.... |
Lainaus:
th400 meinasin siksi laittaa ku tuolta saa valmiin adapterin sille http://www.marks4wd.com/engine-conve...and-rover.html ,nyt ku lukaisin tuota uudestaan ni varmaan samalle palikalle menis th350...??täytyy sitte murehtia sitä ku selviää nuo painohommat ja tuo jarruhässäkkä... ja tuo vertailuhomma on MUN käsittääkseni niin että esim.tässä tapauksessa verrokkimoottorina on tuo 4.2l tilavuuden vuoksi ni siitä katsotaan myöskin paino ja teho... |
Lainaus:
|
viimmeksi kun asin kanssa puljasin niin trafin mukaan verrokkimoottorin painon voi ottaa mallisarjan painavimmasta moottorista, tehon tehokkaimmasta moottorista ja iskutilavuuden suurimmasta moottorista... ei tarvi olla sama moottori, ja periaatteessa senkään ei ole mitään väliä vaikka se tilalle laitettava moottori ei olisi autonmoottori alunperin kunhan vaan ehdot täyttyy, 20% mallisarjaan suurimmasta tehoa ja painoa 25% tilavuutta..
eli jos on ollu vaikka litrasta moottoria joka painaa 400 kg mutta 40 hp sitte on ollu kolmelitranen 140hp ja 100kg ja vielä kolmantena 6 litranen 250kg 300hp moottori niin tilalle voidaan muutoskatsastuksessa hyväksyä 400kg+20% painavan, 6L+25% isomman ja 300hp+20% tehommaaman moottorin ilman poikkeusluvan anomista. vm. sitten tulee päästöjen kanssa vastaan |
Lainaus:
|
Lainaus:
tuoltahan toki saa sellaisenkin kitin missä jää tuo zf:n 4hp22 laatikko tuonne mutta järkeilin että se taitaa olla sama vaihtaa suosiolla samantien kun/jos tuon moottorin laittaa. |
Netin syövereistä Chevyn SB koneen painoksi löytyi alukansilla 535 paunaa eli n.240kg? Mistä vm. on peräisin se uusi kone? Meneekö saastejutut toleranssiin?
|
Lainaus:
edit.uutta mottia ei ole tontilla vielä,mutta 70 tai 80 luvun kone. |
Lainaus:
http://www.trafi.fi/filebank/a/14145...uttamisesa.pdf |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
ei onnistu moottorinvaihto....4.2 litraista on käytetty ainoastaan siinä pidemmässä oliko LSE mallissa joten ei käy verrokkimoottorina tuohon pätkämalliin,ovat eri mallisarjaa....perkele....:mad:
eli verrokkimoottorina max. tilavuus 3.9= 4735cc eli 288.9 cu in. |
Eikös se prosentti ole 25% tilavuudelle...
|
Lainaus:
eli 4932.5cc ja 301 cu in.... vähästä jää kiinni...:D |
Onhan niitä vielä 262,265 ja 283 ceevyjä...
|
Sivu luotu: 03:33 (GMT +2). |