![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() http://www.rangerovers.net/repairdetails/abs.html tuolta löysin tuon abs homman...eli 4.2 käy verrokiksi mutta tarvisin absit sitten...? suunnitteilla on chevyn 305 pikkulohko ja th400 laatikko.
__________________
RRC -87 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Ja sitten kun pelaat varman päälle ja marssit sinne konttorille, missä aiot valmiin tuotteen muutoskatsastaa, ja esität asian. Se vastaus minkä ikinä saatkaan, pyydä kirjallisena tai sellaisessa muodossa, että voit katsastusvaiheessa osoittaa millä perusteella muutostyö on tehty.
Sitten on se toinen vaihtoehto vain rakentaa, lähteä muutoskatsastukseen ja toivoa parasta... Tuo ensin mainittu vaihtoehtokaan ei kuitenkaan maksa mitään. Kokeiltu on. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
[QUOTE=armas;1188640]Ja sitten kun pelaat varman päälle ja marssit sinne konttorille, missä aiot valmiin tuotteen muutoskatsastaa, ja esität asian. Se vastaus minkä ikinä saatkaan, pyydä kirjallisena tai sellaisessa muodossa, että voit katsastusvaiheessa osoittaa millä perusteella muutostyö on tehty.
jep,tämä hetki siintää jo silmissä...täytyy vaan ensin saada vähän selvyyttä ja dokumenttia ennenku takki auki marssin konttorille...=)
__________________
RRC -87 |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Iskutilavuus ja teho menee mukavasti haarukkaan, mutta kuinkas koneen paino? Valurauta pikkulohko letukka painaa melkoisesti enemmän kuin alumiininen rover V8.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#5
|
||||
|
||||
![]()
alustavaa mututietoa:rangen motti n.175kg hiluineen,chevyn motti alukansilla:190-220kg...eli voi mennä painonkin puolesta...nämä ei ole faktalukuja mutta asian selvittely jatkuu...
__________________
RRC -87 |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Akun (akkujen) siirto takakonttiin niin menee varmaan kun ei ole tuon enempää
painon nousua. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Ei varmaan kauheesti apuja aiheeseen, mutta mulla oli aikoinaan vanhakoppanen (70-lukunen 3-ovinen) ranGe, alias stranGe pover, johon oli Oulusa tuupattu GM sukuinen 305 ja TH 400
Leimattu oli ja otteessakin maininta
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#8
|
|||
|
|||
![]() Uskaltaako muistella....
Siis koska Rover-topiikki.... Ja voi olla vanhaa tietoa/muistihäröä
![]() Onko tuo v. 1998 muutoskatsastussäännöt edelleen voimassa? http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1998/19980779 tuossa max painon lisäys 20%, ja jos yli 10% niin piti kompensoida esim. akun siirtämisellä. -> yli 20% vaati luvan (siis Trafi-"planeetalta", kestää vuoden pari, taikka enemmän...) Siis pitikö vertailumoottori olla aina sama? siis paino,teho ja iskutilavuus pitää ottaa yhdestä moottorista? (taannoin raahattiin yhtä rangen umpirautaista dieseliä, olikohan -70 luvun?, ja painoi varmaan tuplat tuohon 3,5 L kasiin verrattuna) Noista uudemmista koneista ei kokemusta, mutta tuo vanha 3,5 litran kasi juuttuvakurkkusilla lienee aika paljon keveämpi kuin chevyn 305 sb, toki en ole raahannut alumiinikansilla olevaa... mutta veikkaisin että painoeroa on tuplasti liikaa? Taannoin kun pistin BJ-40:hin chevyn 305 sb:n rautakansilla, niin kone oli MUISTAAKSENI pikkasen kevyempi kuin alkuperäinen 3 L diesel.... ja tuo B-moottori on aika raskas... PS. taannoin on katsastettu eri säännöillä, esim. gm 350 dieseleitä.... p.s.s Miksi th-400? 350 olisi varmaan helpompi modata yleis/kilpa käyttöön, ja 700 omaisi pienen ykkösen ja ison loikkarin.... |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
th400 meinasin siksi laittaa ku tuolta saa valmiin adapterin sille http://www.marks4wd.com/engine-conve...and-rover.html ,nyt ku lukaisin tuota uudestaan ni varmaan samalle palikalle menis th350...??täytyy sitte murehtia sitä ku selviää nuo painohommat ja tuo jarruhässäkkä... ja tuo vertailuhomma on MUN käsittääkseni niin että esim.tässä tapauksessa verrokkimoottorina on tuo 4.2l tilavuuden vuoksi ni siitä katsotaan myöskin paino ja teho...
__________________
RRC -87 Viimeksi muokannut JNaukki : 27.12.2014 16:29 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään Ladan uusi 1,5 moottori apulaitteineen | MBG | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 23.02.2013 11:15 |
Huuto vinssin moottori ewx12000 24v uusi | Lalli bj40 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 9 | 21.05.2012 19:29 |
Myydään venäläinen bensa moottori uusi GAZ ??? | hb-77 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 21.06.2010 10:55 |
Myydään Mersun Moottori Rangeen | sössö84 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 23.10.2008 14:37 |
Moottori Rangeen? | Arska-tehtaalta | Tekniikka & Jutustelu | 36 | 20.02.2008 23:01 |