![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Ja tuon em. viestin raapustin sillä oletuksella, että JOS takalautaan viritetään "tuikut" ja mekaaniset tuet ajoa varten, ja sehän on kiinteä osa autoa, niin maalaisjärellä se on silloin osa autoa, jonka täytyy täyttää nuo alle ajosuojien vaatimukset. Kuorma, joka tulee auton ulkopuolelle on "poikkeustapaus" vai miten se sitten kerrotaankaan.... siis kuorma pitää ensisijaisesti tms. saada kuormatilaan tms.... Ja oman terveyden kannalta: Jos joskus sattuu joku kämmi tms., että tutustun tuohon sinun kuviteltuun takalaitanostimeen, joka on takaapäin noin 80cm korkeudessa, ja noin peukalon vahvuinen, ja seuraava kova n. 1-2 metriä edempänä: toivottavasti olen liikenteessä korkealla autolla. siis peräkolarissa henkilöautolla tuo tarkoittaa jokseen varmaa kuolemaa, verrattuna siihen, että alleajosuojalla varustettuun autoon ajaessa olisi mustelma hartialla ja kädet/sormet kipeät.
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
BJ-40/76:
No ihan just se siinä on tyrkyllä, täsmälleen samoin kuin jos kyydissä on sun peukalon paksuisia harjateräksiä tai muita keihäitä lavaa pidempinä. Ei se puuilon lippuna ollut muovikassi paljoa auta, toki sen voi tökätä arimpien katselijoiden henkiseks suojaks irtopään yli. Mutta aiheeseen vielä, tottakai ja tietysti se laidan pääty pyöreeks ja paksuks, niin paksuks että toivottavasti kenenkään peukku ei ole sellainen, ja kahtia taitettuna varmasti mahtuu kulkemaan vinossa "spoileri" asennossa, jolloin sitä terävää Giljotiinin terää ei edes synny ....... Nykyinen lava on ihan asiallisesti omalla runGollaan auton runGolle pultattuna tehtaan ohjeiden mukaisesti, ja sehän oiskin hauska kun sitä liuuttelis kolme metriä taakse niin kippais ihan itekseen maihin, tosin melko jyrkkään kulmaan ... ........
__________________
- Levannon We(l)ho - Viimeksi muokannut pee : 13.12.2014 23:34 |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Kuinka korkea on lavan apurunko? Voisko siitä viistää vähän pois taka-akselin kohdalta taakse päin. Eli lava taittuisi siltä kohtaa alaspäin, 10-15 cm?
Sekin auttaisi jo kummasti kuormaamista, jos mahdollista. Mulla on Nummi Lifter perälautanosturin asennus ohjeita paperimuodossa, jos tarvetta. Niissä selviää korkeus-etäisyys mitat eri rungon korkeuksilla.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Asennusohjeet ois kyllä kiva nähdä, onnistuuko skannailla tänne tai kuvina mailiin ??
ApurunGon korkeutta en nyt muista, mittoillaan huomenissa, ei oo kovin korkea, oisko kymmenkuntaa senttiäkään ... ja hommattu nostin on Focolift
__________________
- Levannon We(l)ho - |
|
#5
|
||||
|
||||
|
140mm apurungon korkeus
|
|
#6
|
||||
|
||||
|
Focolift = Nummi Lifter, muistaakseni?
Asennus ohjeet ovat Sisu-verstaalla kansiossa, ja paperimuodossa. Koitan huomenna käydä katsomassa niitä. Voin skannata ne hienolla 39 euron Canon monitoimi laittella, ja laittaa ne sun mailiin tai tänne.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Minkäkokoluokan perälautanostin se on? 1500 kg? |
|
#8
|
||||
|
||||
|
1500 Focolift tais olla, minkähän verran sellainen muuten painaa, suunnilleen ?
Ja uskotaan HeikkiL apurunGon vahvuus aiheessa
__________________
- Levannon We(l)ho - |
|
#9
|
||||
|
||||
|
|
|
#10
|
||||
|
||||
|
Mikä estää tekemästä liukulavaa tuohon? Tai siis sitä systeemiä?
Toinen ropelihattu idea oisi notta semmonen traileri mistä on helppo ajaa kyytiin... menee tietty rekkahommiksi mutta sehän tuo vaan uskottavuutta.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi Viimeksi muokannut Bj Andy : 14.12.2014 11:31 |
|
#11
|
||||
|
||||
|
Kävin vähän mittailemassa, lavan apurunko tosiaan 140 mm jonka päällä 50 x 100 poikittaispalkit, ja kansilevy, eli noin 200 mm koko paketin vahvuus.
Lavan takareunasta mitattuna, metrin matkalta vois tehdä viisteen apurunkoa leikkomalla, jolla sais häntää alas max. 200 mm, riippuen hiukan toteutuksesta, sorapihamatikalla tämän viisteen kaltevuus olis 1/5 eli 20%, oisko se sitten asteina 18 ?? Näin ollen lastauskorkeus putoais noin 70 cm tasolle, tosin siinäpä sitten taas olis ylämäkeä, joka ei niin naurata kaikissa tilanteissa, esim pumppukärryn kanssa. Josta tulee mieleen, että saranaa siihen viisteen alkuun, ja lavaa heiluteltais tarvittaessa siltä osin takalaitanostimella ... Hmm ... -ropelli alkoi taas pyöriä- .......... Rekkamallin ratkaisu on myös ok, mutta pitää pystyä operoimaan ilmankin kärryä kätevästi. 50 mm kuulakytkin on kyllä tarkoitus toteuttaa, nyt kun ei ole mitään. ........... Lainaus:
Tää PikkuMyyn linkkiversio on ihan ok, silloin kun on ehjä ja maastokykyinen laite, mutta kuollut kuorma, ja etenkin tuollainen nykyaikainen tai muuten vaan alustaltaan matala henkilöauto on se (kirjaimellisesti) kynnyskysymys ......... Liukulavasysteemi ois kyllä varmasti paras, vaan epäilen sen synnyttävän turhan paljon kuluja ja painoa ... .........
__________________
- Levannon We(l)ho - Viimeksi muokannut pee : 14.12.2014 15:12 |
|
#12
|
|||
|
|||
|
Suunilleen tämänlaisen ratkaisun näin yhen firman kuorkissa. oli juurikin perälautaan rakennettu
http://www.autotrailerfinland.fi/use...ailerit/38.jpg http://www.autotrailerfinland.fi/use...ailerit/42.jpg |
|
#13
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Tuttu sai tuolla tavalla perälautansa hajalle, kun maastoautoa lastasi. Auto oli range tai disko, ja muistaakseni 1500 kg perälauta. Laudan nostoteho on ilmoitettu 60 senttiä tyvestä. Reunalla 1500 kg laudan nostoteho on alle tonni. Iso koivupölli reunan alle säästää tuhoilta. Tämä on se tärkein asia takalaita nosturin käytössä. Kun naiset paljastavat rintansa sinulle, niin älä katso, muuten menee tunkki mutkalle.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
|
#14
|
||||
|
||||
|
Ja jos ei ole oikein mitoitetut varret niin parhaassa tapauksessa rupeat keventämään autoa.
|
|
#15
|
||||
|
||||
|
Tällainen tuli emännän kaa hankittua syksyllä. Menee hevosia kyytiin monessa muodossa
![]() 1500kg takalaitanostin ja suunniteltu heposia varten, mut saa ajettua autonkin sisälle.. ainakin subaru justy meni heilahtamalla.. Tarkoitus olisi vahvistaa lisäsiltaa ja tehdä tukijalat saranoiden kohdille. Kuitenkin aika toimiva paketti pienellä jalostuksella. Ja jos ei tykkää noin korkeasta sillasta, ni saranoi sen useammasta kohtaa
|
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| HJ: voima ulos-oton hyödyntäminen?? | vanha-aatami | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 17.12.2007 14:37 |
| Lämpotolpan hyödyntäminen | p3000 | Chit-Chat | 29 | 03.02.2007 17:21 |