Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #16  
Vanha 10.11.2014, 09:20
petr:n Avatar
petr petr ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.01.04
Sijainti: Oulu, .
Viestit: 1.284
Perusasetus

Jep ja Audi ja Subaru...kyllä huomaa. Audin (+ klongswagen ja skeida) pöntön täyttyminen tulee yleensä n. 200tkm jälkeen...voi olla että näissä ihan viimeisissä generaatioissa kestää pidempäänkin.

Ympäristöasioita voi miettiä myös siten, että DPF:n toiminta vaatii siis enemmän polttoainetta kuin ilman sitä...eli joka tapauksessa DPF:n vuoksi jotain paskaa tulee enemmän kuin ilman sitä...samoin sen pöntön valmistus aiheuttaa päästöjä ja siinä käytetään kalliita/harvinaisia materiaaleja. Ja sitten se on yksi kuluva/huollettava osa lisää ja tietenkin kuluttaa moottoria enemmän toimiessaan (Audissa pitää grillata pakosarjan lämmöt...oliko se +800c että lämpö on sopiva polttotapahtumalle)...joissain tilanteissa ylimääräinen palamaton polttoaine kulkeutuu tosiaan öljyjen sekaan eli voitelukyky heikkenee...

Miten lie "kokonaisjärkevyys" tuossakin asiassa...
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja...
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Muutoskatsastus / DPF-poisto Tapero Chit-Chat 8 10.09.2013 13:55
Sytytysjohdoista mietiskelyä Revolver Tekniikka & Jutustelu 33 31.03.2007 09:53


Sivu luotu: 04:52 (GMT +2).