Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 06.10.2014, 10:52
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.457
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja alfred_j_kwak Näytä viesti
Takapakat on uudelleen taottu ja vielä lisätty yksi lehti, joten niiden vaihto on vahvasti mielessä. Tuo etupää tuntuu ryskäävän enemmän. Varminta olisi kai vaihtaa ainakin kaikki puslat, mutta samalla vaihtaisi tietty tukivarret ja...
Jotenkin vaan kuoppiin ajo tuntuu liikaa läpi ja mietin vaikuttaako nuo puslat miten paljon asiaan.

-Jussi-
No Taro/ Hilux on risukeula, ainahan niissä vähemmän töyssyt tuntuu kuin jäykkäakselisessa. Mutta ei XJ vakiona mikään epämukava ole, päinvastoin turhan pehmeä jos huonolla tiellä ajaa.

Jos töyssyt tuntuu/ tärähtää selvästi läpi, niin onhan siellä alustassa jotain häikkää. Tuo korkeus kuulostaa aika vakiolta edessä (muistaakseni 17"/ 17,5" edessä/ takana navan keskeltä lokarin alareunaan), mutta se ei vielä kerro sitä onko esim. iskarit ihan loppu ja puslissa väljää. Jos on alkuperäiset tukivarret, niin loppuhan ne on - sama pätee takajousiin on ne sitten taottu tai ei.

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 06.10.2014, 11:09
alfred_j_kwak alfred_j_kwak ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.11.07
Sijainti: Hämeenlinna
Viestit: 91
Perusasetus

Eli puslasarja. Jouset. Ehkä alatukivarret, jos puslat kuitenkin vaihtaa. Etuiskarit - takana on jotkut uudet pumput.
Olisko joku hyvä alustasarja vaihtoehto? Vakiorenkailla olisi tarkoitus mennä ainakin toistaiseksi.

-Jussi-
__________________
---sitä saa mitä tilaa---
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 06.10.2014, 12:37
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.457
Perusasetus

Älä osta tukivarren puslia erikseen, vaan tilaa kokonaan uudet tukivarret puslineen esim. Rockautosta. Jos on tarkoitus ajaa vakiorenkailla ja jotakuinkin vakioalustalla, niin osta ihan normi tukivarret (ei ole tarvetta säädettäville/ vahvemmille). Iskarithan vaikuttaa huomattavasti ajomukavuuteen, vaikka ne olisi uudet niin voi olla ihan susipaskat varsinkin jos on hinnat- alkaen mallistoa.


Alustasarja toki on aina vaihtoehto, mutta sen taas pitäisi olla kunnollinen ja kohtalaisen täydellinen, jos oikeasti hakusessa on hyvä ajettavuus ja matkustusmukavuus. Toki jollain 40-50mm:n sarjalla pärjää vielä alkuperäisillä tukivarsilla, mutta siinäkin tapauksessa sarjan laatu ratkaisee. Korotussarjoissa jouset on yleensä alkuperäistä jäykemmät kompensoimaan vinssipuskureiden, panssareiden yms. tuomaa lisäpainoa, ja toisaalta iskarit on sarjoissa vaihtelevasti hyvistä aivan surkeisiin (valmistajasta riippuen).
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 06.10.2014, 14:01
toyopet:n Avatar
toyopet toyopet ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 10.03.14
Sijainti: Äijälä, Keski-Suomi
Viestit: 535
Perusasetus

Mitenkäs tuo pakoputken kiinnitys pakosarjaan, onko siellä läpipultit vai jotkut kartiolla/booreilla kiristyvät pultit vai mitä? Etuputki on aika hapan ja sen vaihtaminen on edessä jossain vaiheessa. Sen verran katsottu, että näyttäisi jonkinlaiset kannat olevan niillä pulteilla mutta onko ne pyöristyneet/ruostuneet kuusiokannat vai jotain muuta, se on vielä arvoitus.
Lähinnä se työn määrä siinä, että kun se pultti katkeaa irroitusta yrittäessä. Onko jämä lyötävissä läpi vai onko enemmänkin askartelua?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 06.10.2014, 18:06
Tolu:n Avatar
Tolu Tolu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 28.08.10
Sijainti: Asikkala kk
Viestit: 443
Perusasetus

Oma ymmärrys loppu... Eli mikä on vikana kun jeep xj 4.0HO sammuu itekseen pari sekuntia startin jälkeen? Kun antaa reilusti kaasua niin pysyy jotenkin päällä. Kaasua painaessa tuntuu olevan "kohta" milloin moottori herää henkiin kunnes sammuu taas... Polttoainetta pumppu ruikkas mukavasti. kaikki toimii kunnolla kunnes sammuu. Joku anturi vika? Vikakoodeja ei anna muutakuin että: 12 Battery or computer recently disconnected. Plussa navasta mönjät puhdistettu juuri.

Ideoita? kiirekin ois kun käyttövehkeestä kyse...
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 06.10.2014, 20:04
nyyperi nyyperi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 08.02.10
Sijainti: Ristiina
Viestit: 434
Perusasetus

Oliks se niin, et ajonesto tekee just noin. Antaa käynnistää, mut sammuttaa samantien??
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 06.10.2014, 23:44
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.346
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tolu Näytä viesti
Oma ymmärrys loppu... Eli mikä on vikana kun jeep xj 4.0HO sammuu itekseen pari sekuntia startin jälkeen? Kun antaa reilusti kaasua niin pysyy jotenkin päällä. Kaasua painaessa tuntuu olevan "kohta" milloin moottori herää henkiin kunnes sammuu taas... Polttoainetta pumppu ruikkas mukavasti. kaikki toimii kunnolla kunnes sammuu. Joku anturi vika? Vikakoodeja ei anna muutakuin että: 12 Battery or computer recently disconnected. Plussa navasta mönjät puhdistettu juuri.

Ideoita? kiirekin ois kun käyttövehkeestä kyse...
tps anturi teki mulla sen että ei lähtenyt käymään/ käynyt kun tietyissä kaasupolkimen asennoissa... service valon sytytti vasta kun ajossa löysit sen kohdan että alkoi rykiin ja ampumaan putkeen.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 07.10.2014, 01:18
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.457
Perusasetus

Ainakin obd-II versioissa tekee joskus tuota, jos on akku ollut hieman pidempään irti. Auton täytyy oppia tyhjäkäynti uudelleen (vähän matkaa ajoa, joutuu pitämään jalalla kaasua koko ajan päällä myös paikallaan ollessa). Tiedä sitten tekeekö myös vanhempi obd-I samaa..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 07.10.2014, 19:29
Tolu:n Avatar
Tolu Tolu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 28.08.10
Sijainti: Asikkala kk
Viestit: 443
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti
tps anturi teki mulla sen että ei lähtenyt käymään/ käynyt kun tietyissä kaasupolkimen asennoissa... service valon sytytti vasta kun ajossa löysit sen kohdan että alkoi rykiin ja ampumaan putkeen.
Kokeilin startata ilman tps anturia ja auto käyttäytyi samanlaina tosin nyt antoi vikakoodin: 24 Throttle position sensor over 4.96V. Yritin vähän mittaillakin tota ja antoi arvoksi 91ohm. Kellään mitään käsitystä paljon tuossa pitäisi olla? Arvo muuttuu kun kääntää anturia eli pitäisi olla toimiva? Tosin jos on liian alhainen niin voisi ehkä selittää sen miksi vasta kovalla kaasulla toimii... Ei oikein toi sähköoppi oo ominta alaa joten apuja kaipaillaan...
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 07.10.2014, 20:01
D_Bar:n Avatar
D_Bar D_Bar ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 22.04.11
Sijainti: Sodankylä, Suomi
Viestit: 558
Blog Entries: 2
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tolu Näytä viesti
Oma ymmärrys loppu... Eli mikä on vikana kun jeep xj 4.0HO sammuu itekseen pari sekuntia startin jälkeen? Kun antaa reilusti kaasua niin pysyy jotenkin päällä. Kaasua painaessa tuntuu olevan "kohta" milloin moottori herää henkiin kunnes sammuu taas... Polttoainetta pumppu ruikkas mukavasti. kaikki toimii kunnolla kunnes sammuu. Joku anturi vika? Vikakoodeja ei anna muutakuin että: 12 Battery or computer recently disconnected. Plussa navasta mönjät puhdistettu juuri.

Ideoita? kiirekin ois kun käyttövehkeestä kyse...
Onkos HO -mallissa bensapumpun etuvastusta konehuoneessa?
Tuo renixi käyttäyty ainakin kuvauksen mukaisella tavalla, kun jäi johto irti siitä.. (tai jos vastus on rikki)
__________________
"A Jeep,not a car,not a truck,but a Jeep"
- Grand Cherokee 5.9 Limited -
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 10.10.2014, 09:29
alfred_j_kwak alfred_j_kwak ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.11.07
Sijainti: Hämeenlinna
Viestit: 91
Perusasetus

Ei tosiaan ole lämmitintä tuossa omassa härvelissä - 4.0.
Tuolla toisessa ketjussa oli juttua noista letkulämmittimistä. Onko pumpulla olevan letkulämppärin kanssa ongelmia Jeepissä? Eikös se lämppärille menevän veden säätö ole alipaineella? Jos asia oli näin, niin tuo lämppäri lämmittäisi pelkän koneen - mikä sekään ei tietysti ole paha asia. Toinen juttu on pumpulla olevan lämmittimen virtausvastus. Kuinka suuri kuristin tuo mahtaa olla silloin kun pumppu ei käy?
Tuollaisen kiinanihmeen asentaminen olisi paljon helpompaa kuin sen Defan letkulämppärin sinne vesipumpun putkeen.

-Jussi-
__________________
---sitä saa mitä tilaa---
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 13.10.2014, 19:54
Tolu:n Avatar
Tolu Tolu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 28.08.10
Sijainti: Asikkala kk
Viestit: 443
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja D_Bar Näytä viesti
Onkos HO -mallissa bensapumpun etuvastusta konehuoneessa?
Tuo renixi käyttäyty ainakin kuvauksen mukaisella tavalla, kun jäi johto irti siitä.. (tai jos vastus on rikki)
Elikkä toi etuvastus on rikki. ohitin sen ja rupes pysymään käynnissä. Toihan vissiin laskee jännitettä? Voiko tolla ajaa ennenkuin posti tuo uuden osan?

Edittiä: jamantilla toi etuvastus aikas kallis reilu 40 e ja siihen postit päälle... onko tietoa minkälainen toi etuvastus pitää olla? moponetissä yleismallin etuvastus 1.6ohm 4.9e. Hinnat kumminkin eri pllaneetalta...

Viimeksi muokannut Tolu : 13.10.2014 20:02
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 11.10.2014, 10:55
Pertsi:n Avatar
Pertsi Pertsi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.09.08
Sijainti: Padasjoki
Viestit: 1.269
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tolu Näytä viesti
Oma ymmärrys loppu... Eli mikä on vikana kun jeep xj 4.0HO sammuu itekseen pari sekuntia startin jälkeen? Kun antaa reilusti kaasua niin pysyy jotenkin päällä. Kaasua painaessa tuntuu olevan "kohta" milloin moottori herää henkiin kunnes sammuu taas... Polttoainetta pumppu ruikkas mukavasti. kaikki toimii kunnolla kunnes sammuu. Joku anturi vika? Vikakoodeja ei anna muutakuin että: 12 Battery or computer recently disconnected. Plussa navasta mönjät puhdistettu juuri.

Ideoita? kiirekin ois kun käyttövehkeestä kyse...
Tuleeko ainetta myös starttauksen jälkeen? B-pumpulle on sähkön pakkosyöttö startatessa ja toista linjaa sähkö tulee normaalisti. Oli samoja oireita kun pumpulle menevien johtojen liitos oli hapantunut kuskin jalkatilassa.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 11.10.2014, 16:50
Tolu:n Avatar
Tolu Tolu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 28.08.10
Sijainti: Asikkala kk
Viestit: 443
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pertsi Näytä viesti
Tuleeko ainetta myös starttauksen jälkeen? B-pumpulle on sähkön pakkosyöttö startatessa ja toista linjaa sähkö tulee normaalisti. Oli samoja oireita kun pumpulle menevien johtojen liitos oli hapantunut kuskin jalkatilassa.
Pitääkin tutkia. Kokeilin ainoastaan virtoja päälle laittaessa. En kyllä oikein usko että vika olisi siinä kun pysyy käynnissä kumminkin tietyllä kaasun asennolla. Uusi tps anturi odottaa matkahuollossa vielä kun olikin suljettu eilen kun menin hakemaan. Maanantaina selviää oliko viika siinä.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. 754 Tekniikka & Jutustelu 9 17.09.2010 09:10
Taasen jeep xj kysymyksiä NORT Tekniikka & Jutustelu 2 11.12.2009 09:09
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 6 13.09.2008 11:40
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) SuurSyömäri Tekniikka & Jutustelu 24 23.11.2005 19:59
Jeep Wrangler kysymyksiä Tepa Tekniikka & Jutustelu 8 12.01.2004 14:13


Sivu luotu: 18:02 (GMT +2).