![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#3026
|
||||
|
||||
![]()
No kun muutama keltä oon kyselly ei oo milläään ymmärtäny mikä osa se on ja mihin pitäis tulla...
__________________
PäHäMa Pamaas SLCK Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980 Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982 Ex. Suzuki Jimny 2006 Ex. Toyota Landcruiser RJ70 Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981 Ex. Hilux LN65 Ex. Volvo C303 Ex. Hilux LN65 Ex. Suzuki 413 Ex. Range 3.5L +hj akselit Ex. L200 |
#3027
|
||||
|
||||
![]()
2L kone mehii öljyä moottorin takapäädystä, onko toiveita et vuoto lakkais jos uusis kannenpultit tai kiristäis vähä vanhoja vai nostattaako kannen pois ja uus pahavi välii.
Tänää vaihtu venttiilikoppa paremmin huohottavaan = isommat letkulähdöt huohotukselle samalla myös venakopan tivari uusittiin. Tosin eihä toi ny mitää haittaa et sikäli tuskin rupeen ainakaa kantta purkamaan, jos kilsoi tulee 5000km vuodes ni kauheeta paniikkia jaksa kehitellä.
__________________
PäHäMa Pamaas SLCK Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980 Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982 Ex. Suzuki Jimny 2006 Ex. Toyota Landcruiser RJ70 Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981 Ex. Hilux LN65 Ex. Volvo C303 Ex. Hilux LN65 Ex. Suzuki 413 Ex. Range 3.5L +hj akselit Ex. L200 |
#3028
|
||||
|
||||
![]()
Tartteis hilu 65 vaihekepin juureen uutta kumia.eli laatikon ja kepin väliin. Entiset jo hävinny. Ettei tota vettä ois laatikko täynnä.
Laatikon halkasia 50mm ja keppi 15mm kannattaako kysyä toitsulta vai löytyskö joltain merkiltä esim raitetangon suojakumia tms. ja sais olla mahd.lyhyt.ja tietty halpa. |
#3029
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä |
#3030
|
||||
|
||||
![]()
Motonetissä oli joku vuosi sitten siriuksen kirkkaita umpioita mitkä kävi suoraan ainakin LN110, onko tommosia vielä saatavissa käykö LN65 yhtähelposti?
Jotain tarttis tehä, valot aika synkät... noi ei ollu ees kalliiita, jotain 50€ / pari.
__________________
PäHäMa Pamaas SLCK Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980 Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982 Ex. Suzuki Jimny 2006 Ex. Toyota Landcruiser RJ70 Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981 Ex. Hilux LN65 Ex. Volvo C303 Ex. Hilux LN65 Ex. Suzuki 413 Ex. Range 3.5L +hj akselit Ex. L200 |
#3031
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ja sitten laitettiin sille sellainen Bilteman relejohtosarja joka mullakin on Discossa, helppo asentaa kun tulee suoraan liittimiin, 2 piuhaa akun plus-napaan ja maajohdot ja releillekin on kiinnitysrauta mukana. EDIT: tollanen http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---M...lisarja-42602/
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone Viimeksi muokannut Kaitsu67 : 15.09.2014 07:24 |
#3032
|
|||
|
|||
![]()
Just vaihoin '88 hiluxii uuet umpiot, makso 20e/kpl paikallisesta varaosaliikkeestä. Ei tosin siriukset, mutta kuitenkin rihlattomalla lasilla. Noita on kai tehty samoilla yleis-umpioilla semmoset 20 vuotta, eli saatavuuden ei pitäis olla ongelma.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä |
#3033
|
|||
|
|||
![]()
Vika vai ominaisuus?
2004 vuoden Hiluxin voimansiirtoa rasvatessa huomasin että apparin puolen etuvetarin maljaa pystyy liikuttelemaan ylös/alas. Tarkoitan maljalla sitä kuppia minkä sisään vetarin sisäpää menee. Kuskin puolella ei liiku. Oma mielikuvitukseni sanoo ettei se malja saisi liikkua, kuin ehkä pienen liikkeen vetarin suuntaisesti, mutta tuota saa keinutettua ylös alas melkein sentin. Onko normaalia että maljaa saa liikutettua? Jos ei, niin minkälainen homma tuo olisi korjata? Muissa autoissa minulla on ollut väljyyttä vain siinä maljassa, eli vetaria on voinut liikuttaa maljan sisällä, mutta nyt liikkuu koko malja, mutta vetari ei liiku siellä maljan sisällä. Ajettavuudessa en ole huomannut muuta, kuin että yli 80km/h nopeuksissa hieman jurisee. Tosin nelivetoa en ole käyttänyt pitkään aikaan. Entä onko niitä rasvanippoja muualla kuin kardaaneissa? Yritin etsiä vetareista nippoja, mutta en löytänyt kuin tuon keinuvan maljan. |
#3034
|
||||
|
||||
![]()
Kylläpä niissä vetarin maljoissa tahto aina olla väljää ei tullu koskaa tehtyä mitään, kai se perän irrotuttaa jos sinne tahtoo ruveta laakereita vaihtamaan.
Vetareissa ei ole nippoja... Rasvat on ja pysyy suojakumien sisällä. Nippoja ei taida olla kun kartaaneissa, ristikot, ja liu'ut. Etupäässä täytyy tarkkaa kattoa tuplanivel kartaanin pää että kaikki tulee rasvattua, molemmat ristikot ja keskimollukka.
__________________
PäHäMa Pamaas SLCK Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980 Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982 Ex. Suzuki Jimny 2006 Ex. Toyota Landcruiser RJ70 Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981 Ex. Hilux LN65 Ex. Volvo C303 Ex. Hilux LN65 Ex. Suzuki 413 Ex. Range 3.5L +hj akselit Ex. L200 |
#3035
|
|||
|
|||
![]()
hommasin tollasen 91vm taron.
Muutama kyssäri: Onko noissa 225mm vai 236mm kytkin? https://korjaushuolto.fi/TY24001HD-K...k-HD-Toyota-VW ainakin ton mukaan olis passeli toi sarja mut kun muita kattelee nii näyttää tota pienempää? Ilmeisti pura ja mittaa kytkin. Entäs toi kitkaperänlukko? Ilmeisesti pystyy kirimään? Lockright ei ilmeisti passaa kitkaperään? miksi? Oon yrittäny lukee ja ettiä totuuksia netistä mut tuntuu olevan mielipiteitä yhtä monta kun tekiää.. Onko taakse saatavilla muuta lukkoa kun kemppi tai paineilma? Etuperään vissiin käy noi lockrightit ihan vaan laittamalla? |
#3036
|
||||
|
||||
![]()
Itse en laittais eteen lokraittia, 100% automaattista mitään muutakaan.
Niihä nuo kertoo että lokraitti ei käy taakse kun vaihtamalla avoimen murikan, syytä en tiedä. Kitkastakin saa kuulemma kiristämällä ihan hyvän, viisaammat neuvoo miten. Taakse kitkamurikkaan käypänen löytyy ymmärtääkseni eatonilta, cros4wd kertoo lisää, hinta jotain 800€, 100% mutta kytkee sivistyneemmin kuin lokraitti. Kävis kuulemma LN65 kitkamurikkaan jos oikein ymmärsin, ni luulis myös LN110 löytyvän sopiva. http://www.eaton.com/Eaton/ProductsS...als/PCT_317264 Kykänä mulla oli LN110 tommonen kun turbotuksen jälkeen rupes vakio luistamaan. http://vilkutin.1g.fi/kuvat/Muutamia...kytkin+5.9.08/ Noista mitoistasi en muista kun hämärästi sen että oisko LJ asetelma ja levy ollu vahvempi ja isompi ja käynny suoraan myös tuohon LN110?
__________________
PäHäMa Pamaas SLCK Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980 Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982 Ex. Suzuki Jimny 2006 Ex. Toyota Landcruiser RJ70 Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981 Ex. Hilux LN65 Ex. Volvo C303 Ex. Hilux LN65 Ex. Suzuki 413 Ex. Range 3.5L +hj akselit Ex. L200 |
#3037
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#3038
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Offroadtarvike.fi myy liki 600€ hintaan järeä 225 paketti en tiedä löytyykö halvemmalla muualta? Vauhtipyörä on ehkä sorvattavissa 236 sopivaksi viisaat vastatkoon ja en ole varma voiko uudemman 236 vauhtipyörän käyttää 225 mallisen tilalle viisaat vastatkoon siihenkin |
#3039
|
|||
|
|||
![]()
Mistä johtuu Hiluksin ohjaustehostimen ulina ja jurina. Vaikee sanoa mutta melkolailla mouruaa kun kääntelee ohjausta. Tuskin normaalia tuollainen mekkala. Mistäs voisi johtua? Maximissa näyttää olevan neste ja ei kadota sitä minnekkään ja tehostin toimii ihan normaalisti. Tuo ääni vaan ihmetyttää. Auto on 2.5 d4d VM.08 ja ajettu 170tkm. Helppivää!
|
#3040
|
|||
|
|||
![]()
Onks tuossakin se sihti säiliön pohjalla? Jos on niin siinä vika...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#3041
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä 35€ sijotus tuntu toimivalta, toki uusin polttimotkin samalla philipsin extreme visioneiksi tai mitkä olikaan 27€ mnetissä myös.
Jotkut lisävalot vielä laitella. http://vilkutin.1g.fi/kuvat/2014/Hil...et+umpiot3.jpg http://vilkutin.1g.fi/kuvat/2014/Hil...det+umpiot.jpg
__________________
PäHäMa Pamaas SLCK Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980 Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982 Ex. Suzuki Jimny 2006 Ex. Toyota Landcruiser RJ70 Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981 Ex. Hilux LN65 Ex. Volvo C303 Ex. Hilux LN65 Ex. Suzuki 413 Ex. Range 3.5L +hj akselit Ex. L200 Viimeksi muokannut Vilkutin : 28.09.2014 20:43 |
#3042
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b |
#3043
|
||||
|
||||
![]()
Luulin laseja muovisiksi mutta pikaseen koittamalla tuntu kuitenkin lasisen kovilta.
Täytys koittaa puukon kärellä tuleeko naarmua.
__________________
PäHäMa Pamaas SLCK Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980 Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982 Ex. Suzuki Jimny 2006 Ex. Toyota Landcruiser RJ70 Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981 Ex. Hilux LN65 Ex. Volvo C303 Ex. Hilux LN65 Ex. Suzuki 413 Ex. Range 3.5L +hj akselit Ex. L200 |
#3044
|
||||
|
||||
![]()
ajattelin vaan kun ei rihlatuilta näyttänyt niin xenon poltin istuu tuonne aika hyvin, mutta miten sitten sumenee lämmöstä jos ovat muoviset.
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b |
#3045
|
||||
|
||||
![]()
Niiin no xenon varmaan lämpiäis vähempi ku halogen, sikäli vois lisätä kestoa kun vaihta xenon, umpiot on kyllä muovia, mutta toi etulasi voi olla lasiakin.
Ite heijastin on kyllä varsin muovisen näkönen takapuoleltakin, ja ovat niin kevyetkin
__________________
PäHäMa Pamaas SLCK Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980 Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982 Ex. Suzuki Jimny 2006 Ex. Toyota Landcruiser RJ70 Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981 Ex. Hilux LN65 Ex. Volvo C303 Ex. Hilux LN65 Ex. Suzuki 413 Ex. Range 3.5L +hj akselit Ex. L200 |
#3046
|
|||
|
|||
![]()
No niin...puolisen vuotta tutustunut vm.2000 ln 170...ajettu n.85000 km...no konehan on kuin pitääki...mitä ny jakoremmi katkes (lieko perstunut,ajamattomuuttaan) noin satasen vauhdista,olinki kerinnyt ajamaan ostamisen jälkeen n.200km...tehdas uudella kannella tuosta selvis ja myyjäkin tuli asiassa kiitettävästi vastaan. Nytpä vaan voi todeta sen tosiasian et kyl saa peltiä niinkuin hitsailla kynnyksiin...olihan e.d omistaja älynny massata ruosteen päälle ja toinen vitun ihmetys oli seisonta jarru...miten yleensä onkaan onnistuttu katsastamaan...nyt suorastaan tyyliin rakenna koko parkbrake uudelleen...mutta sinänsä no hätä,oppii pikkuhiljaa niksit tuonkin kanssa ja parasta et pärjää wanhan työkalupakin sisällöllä...kiva askares
![]() |
#3047
|
|||
|
|||
![]()
Ei ihme jos on mätä, noilla kilsoilla seisonut ja paljon. Itsellä 99 malli koppa ja 430 000km ajettu. Ei mätä ja toimii käkkärikin
![]() |
#3048
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Mutta koska sulla on nyt uus sylinterinkansi eikä mitään muuta mennyt ilmeisesti rikki, niin oot saanu aikakapselista aika helvetin vähän ajetun hiluxin koneen ![]()
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä |
#3049
|
|||
|
|||
![]()
Eikös se ole 100 000km remmin vaihtoväli Hilulla, vuosirajaa ei muistaakseni ole ilmoitettu.
Volvossa on 150 000km tai 5v annettu hihnanvaihtoon. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 4 (0 jäsentä and 4 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? | henteri | Tekniikka & Jutustelu | 20 | 02.03.2008 20:02 |
LN 65 Hiluksiin korotus jouset? | -Ville- | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 20.02.2008 21:15 |
käykö HDJ:n jouset LJ:hin? | Jari_M | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 23.05.2007 20:24 |
M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! | A45 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 25.04.2006 18:14 |
MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 03.12.2004 21:34 |