![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#3001
|
||||
|
||||
![]()
VALOKuva tyyppikilvestäkin kelpaa massojen osalta,Suttaa vaikka pari vikaa numeroa niin ei päädy väärinkäyttöön.
|
#3002
|
||||
|
||||
![]()
Pitäiskö jarrulevyn irrota ilman väkivaltaa kun on ottannut ne kaksi pulttia pois?
|
#3003
|
||||
|
||||
![]()
Pyöränpulteissa on sellanen rihla mikä istuu navan lisäksi tohon levyynkin,Lyö pyöränpultit irti niin pitäisi irrota levynkin helpolla...
|
#3004
|
|||
|
|||
![]()
No ompas vähän kilsoja jos kaikki on ruudussa. Itsellä oli samoja savutusoireita, varsinkin kylmänä pukkas sinertävää. Ajossakin savutti normaalia enemmän.
Hehkuista oli 1 vaiko 2 pimeenä ja vaihtelin ne kaikki, suuttimet vaihtelin myös kaikki. Sinertävä savu jäi pois, tuolla nyt toki 200 000km enemmän ajettu kuin sun kulkineella mutta öljynvaihtovälillä ei tarvi tikkua nostaa tai lisäillä öljyä. |
#3005
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
täh? niin siis puhaltaahan sen letkun pitäisi, ettei vaan olis venttiili vika, oliko tuo millin väljys miten? poikittain?
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b |
#3006
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
mutta tuotuo hehkujen vaihto ei kerro sitä miksi huohottimessa paine muuttuu kierroksilla alipaineeksi.
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b |
#3007
|
|||
|
|||
![]()
En ole tuollaista viestiä huomannut, venttiilivika luulisi ilmenevän jo käyntiäänessäkin?
|
#3008
|
||||
|
||||
![]()
Alkuperäinen kirjoittaja SunFire Red
![]() Turbon akselissa välystä ehkä vajaa milli. Se mikä on myös outoa, kun otat ilman putsarille tulevan huohotin letkun irti niin puhaltaa siitä reijästä turbolta päin ilmaa. Sitten kun laittaa vähän kaasua niin muuttuu imuksi.(ymmärsiköhän kukaan?) Oisko myös venttiileissä jotain häikkää vai tuleeko turbon pakopuolelta läpi? (Peukalo kateissa,ei ollu edes keskellä kämmentä. tuossahan lukee että muuttuu imuksi.
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b |
#3009
|
||||
|
||||
![]()
Turbon huoltoa kyselty ja arvio noin 650€, jos vielä löytyy kaikki tarvittavat osat. Konetta tehty kahdella eri turbolla, CT20 ja CT12. CT20 saa tehdaskunnistettuna 860€ ja itsellä CT12 jota ei saa kunnostettuna ja varaosia enää vähän maailmalla. Turbot on vielä tehty siten että ei käy suoraan ristiin. Minkälaista turboa nyt kannattaisi katsella tilalle jos unohtaisi tuon oman ja rakentelisi tuohon jonkun muun turbon? Auto on jokapäiväisenä käyttöautona joten himoviritykset voidaan unohtaa. Ja autohan oli hilux LN170 vm2000.
|
#3010
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#3011
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Turbon jos vaihdat niin katsatusmies ei saa huomata, muuten on VTT.n mittaus edessä. Ei mene läpi edes orkkisturbolla ja maksaa 1700 eur + alv... Itsellä on enemmän ajettu CT12 ja vieläkin ehjä, pieni päittäisvälys siinä akselissa onkin. Turbon jos vaihdat niin sellainen mikä sopii pakosarjan laippaan, ainoat vaihtoehdot on CT, Kiinan turboja ovat laitelleet jotkut, lienee uusi siinä 300 eur paikkeilla. Itsellä on joku kkk.n ahdin nyt eikä se ahtimella mikään vitys onnistu yksistään, vaatii muutakin... |
#3012
|
||||
|
||||
![]()
Joo näinhän sen kuuluukin, mutta kun tyhjäkäynnillä puhaltaa siitä reijästä ulospäin.
|
#3013
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#3014
|
||||
|
||||
![]()
Löytyykö muiden LN65 keppien ympäriltä joku muovikehys tosta?
http://vilkutin.1g.fi/kuvat/2014/kepin+ymp%C3%A4rys.jpg http://vilkutin.1g.fi/kuvat/2014/kep...%C3%A4rys2.jpg Näyttäis että kiinnitys paikat ois ainakin.
__________________
PäHäMa Pamaas SLCK Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980 Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982 Ex. Suzuki Jimny 2006 Ex. Toyota Landcruiser RJ70 Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981 Ex. Hilux LN65 Ex. Volvo C303 Ex. Hilux LN65 Ex. Suzuki 413 Ex. Range 3.5L +hj akselit Ex. L200 |
#3015
|
||||
|
||||
![]()
Juu on muovikehys
|
#3016
|
||||
|
||||
![]()
Kehtaaaks ottaa kuvan mulle, tuntuu olevan vaikee osa löytää mistää.
__________________
PäHäMa Pamaas SLCK Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980 Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982 Ex. Suzuki Jimny 2006 Ex. Toyota Landcruiser RJ70 Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981 Ex. Hilux LN65 Ex. Volvo C303 Ex. Hilux LN65 Ex. Suzuki 413 Ex. Range 3.5L +hj akselit Ex. L200 |
#3017
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() -> siis kansankielellä;perinteisesti laakeroiduissa -80/-90 luvun turboissa klapia saa olla "reilusti", mutta pesään ei saa koskea. Ja myös uudemmissa liukulaakeroituissa ahtimissa on humattavan paljon "klapia" säteen suuntaan. |
#3018
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
katoha perkele siivutin tuon turbolta osion pois, kun eikös venttiilikoneiston huohotinkin mene putsariin myös.
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b |
#3019
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b |
#3020
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#3021
|
|||
|
|||
![]()
Piti oikein käydä koittamassa omaa, huohottimen kun nyppää irti niin puhaltaa suodattimen yhteestä tyhjäkäynnillä. Eipä tuo ole ihme kun kerran koneeseen ei sitä ilmaan juurikaan mene tyhjäkäynnillä.
Oma lykkää jonkin verran öljyä huohottimesta, on aina lykännyt, kuitenkin turbo ja venttiilit kunnossa. Koitahan nyt selvitellä se vika ettet turhaan osta turboa, josko öljyt vaan on vaihdeltu eikä epäpuhtauksia ole mennyt niin kestäähän noi nyt huomattavasti enemmän kuin 200 000km. |
#3022
|
||||
|
||||
![]()
Turbo nappastu irti ja toimitettu Siilinjärvelle. Jos kunnostus ei kannata niin tarjottelivat isompaa CT:n turboa missä kävisi pakosarjan laippa, vesi-ja öljyputket suoraan. Ilma yhteet ja pakoputken liitokset pitäisi vaan autossa muuttaa ja pitäisi riittää 150HP asti.
|
#3023
|
|||
|
|||
![]()
No joo mulle kanssa rakentivat sellaisen, kesti 10 000km ja ½v ajoa, maksoi liki 1000 euroa. Takuutakaan ei ollut 1 kk, meriselityksiä tuli paljon miksi turbo petti.
Korjaus olisi maksanut 600 euroa, syöttöä ei kuulemma olisi sanut lisätä, korjauksessa olisivat laittaneet vahvemmat siivet... |
#3024
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#3025
|
||||
|
||||
![]()
aika omituista? mulla oli hiluxissa aika suhteellisen väljä ahdin sen verran että kompura pesässä siivet otti seinämiin kiinni eikä öljyä mennyt vaihtovälillä edes puolta tikkua, ei savuttanut tai muutenkaan oireillut, ainut mistä huomasin ahtimen olevan loppu kun ahtoputkia väkertelin uusiksi niin sattumalta kokeilin väljyyttää, kierroksilla kun tarkkaan kuunteli niin pieni sirinä kuului, ja sitten taas nissanin 200sx t25 ei ollu väljä sen enempää mitä yleensäkkään ahtimet ajetuissa ovat, mutta tämä savutti aina ajon jälkeen tyhjäkäynnillä niin kauan kun antoi vaan käydä, ongelma poistui 10w60 öljyillä ja mielestäni kone kävi paljon tasaisemminki noilla öljyillä. eli oliskohan sullakin vaan ahtimen stefassa sanomista? halvin kokeilu olisi varmaan torppaa paksummat litkut sisään.
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 4 (0 jäsentä and 4 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? | henteri | Tekniikka & Jutustelu | 20 | 02.03.2008 20:02 |
LN 65 Hiluksiin korotus jouset? | -Ville- | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 20.02.2008 21:15 |
käykö HDJ:n jouset LJ:hin? | Jari_M | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 23.05.2007 20:24 |
M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! | A45 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 25.04.2006 18:14 |
MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 03.12.2004 21:34 |