![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() No niin...puolisen vuotta tutustunut vm.2000 ln 170...ajettu n.85000 km...no konehan on kuin pitääki...mitä ny jakoremmi katkes (lieko perstunut,ajamattomuuttaan) noin satasen vauhdista,olinki kerinnyt ajamaan ostamisen jälkeen n.200km...tehdas uudella kannella tuosta selvis ja myyjäkin tuli asiassa kiitettävästi vastaan. Nytpä vaan voi todeta sen tosiasian et kyl saa peltiä niinkuin hitsailla kynnyksiin...olihan e.d omistaja älynny massata ruosteen päälle ja toinen vitun ihmetys oli seisonta jarru...miten yleensä onkaan onnistuttu katsastamaan...nyt suorastaan tyyliin rakenna koko parkbrake uudelleen...mutta sinänsä no hätä,oppii pikkuhiljaa niksit tuonkin kanssa ja parasta et pärjää wanhan työkalupakin sisällöllä...kiva askares ![]()
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Ei ihme jos on mätä, noilla kilsoilla seisonut ja paljon. Itsellä 99 malli koppa ja 430 000km ajettu. Ei mätä ja toimii käkkärikin
![]() |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Onhan tuolla nyt yli 6tkm ajettu vuoteen että ei tuo nyt ihan älyttömästi oo seissy. Itellä tullu 3tkm viimesen vuoden aikana ja käppäri pelaa eikä oo muutenkaan jyysteessä.
|
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Offiautoilla ei varmaan noita kilsoja paljoa tule mutta ns normiautolla 6tkm / vuosi on vähän. Mahdottomasti ei mielestäni ole omallakaan kärrätty vaikka 430 000km onkin. Kyllä se ajamattomuus saa auton kesimään ja paikat jumimaan, pitäisi pestä todella hyvin ja lämpimässä säilyttää. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Tarkotus olis turbottaa omaa traktoria ja mietinkin kun tarjolla olisi kolmelitrasen Nissan Patrolin turbo, saisko sitä mitenkään toimimaan oman LN46:n kanssa jossa moottori on vaihdettu 2.2L -> 2.4L. Onko tuhoon tuomittu suunnitelma?
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Mutta koska sulla on nyt uus sylinterinkansi eikä mitään muuta mennyt ilmeisesti rikki, niin oot saanu aikakapselista aika helvetin vähän ajetun hiluxin koneen ![]()
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Eikös se ole 100 000km remmin vaihtoväli Hilulla, vuosirajaa ei muistaakseni ole ilmoitettu.
Volvossa on 150 000km tai 5v annettu hihnanvaihtoon. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
ja volvohan oli ensimmäinen automerkki joka suositteli tuota hihnan vaihtoa. kyllä itse pyrin vaihtamaan viimeistään 100 000km nurkilla tuota hihnaa, ja kun sen hihnan hintakaan ei kovin paha ole ja suht simppeli laitella kiinni.
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b |
#9
|
|||
|
|||
![]() letkulämmitin
Kertokaas ny fiksummat et mihin paikkaan ois hyvä laittaa letkulämppäri. Kyseessä on tollanen 87 ln65 hilux. Toimiiko jos heittää sen tohon alavesiletkuun? Jotkut on väittäny et ei ja sit taas muutamat on sanonu et juur siihen se kuuluu laittaa.
|
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Minä laittasin semmoisen ohueen letkuun tulevan lämppärin, ja jos mahdollista pumpulla olevan. Jos vapaakiertoinen, niin esim. alavesiletkuun alimpaan paikkaan T-haara, josta otetaan letkulla vesi letkulämppärin ala-laidassa olevaan sisäänmenoliittimeen. Letkulämppärin pitäisi olla mahd. alhaalla, ja letkun pitää tulla nimenomaan vaakatasossa taikka sitä alempaa, (mieluummin ainakin 5-10 cm) Ja letkulämppäristä lähtevä kuuma vesi menee kokoajan ylöspäin, ja moottoriin sen saa varmaan helpoiten kanteen, esim. lämppärin paluuseen. Uskoisin että jopa 1500w letkulämppäri, jossa termostaatti, toimisi huomattavan hyvin, em. kytkennällä. Mutta jos mahdollista, niin hanki kiertovesipumpulla oleva letkulämmitin; tehoa kestää olla paljon enemmän, ja lämpeneminen on tasaisempaa. p.s ethän tarkoittanut sellaista letkulämppäriä, joka on asennetaan katkaistun alavesiletkun väliin? Toki sekin toimii joten kuten, ja näyttäisi toimivan sitä paremmin, mitä huonompi termostaatti koneessa on: Nimittäin tuo alavesiletkuun tuleva lämppäri lämmittää syyläristä tulevaa vettä, ja syyläriinhän menee vesi kannen yläreunasta; siis sieltä minne se kaikkein kuumin vesi nousee, siis syyläri lämpiää kaikkein eniten! Ja jos termostaatti ei vuotaisi tippaakaan, niin nesteet kiehuisi... |
#11
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#12
|
|||
|
|||
![]() Luxi 110 TD
Joopasenjoo. Onkohan tolla mittään merkitystä että pa-pumppu vuotaa naftaa eikä se oikeen meinaa lähteä pakkasella käyntiin, tai no ei tartte ees olla pakkasen puolella ku saa startata akun tyhjäksi että käynnistyy. Nii se pumppu vuotaa sieltä kyljestä jostai akselin juuresta. Joskus kysyny siitä nii kuulemma joku kylmäkäynnistysjuttu? Joku yhteys näillä nyt tuntuu olevan...
|
#13
|
|||
|
|||
![]()
Kyllä sillä on erittäin vahva yhteys kun pumppu vuotaa tyhjäksi. Ilma palaa huonosti dieselin sijasta...
Pumppaa sillä suodattimen käsipumpulla ennen starttia niin pitäisi lähteä paremmin (jos sattuu se pumppu toimimaan).
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#14
|
|||
|
|||
![]() luxi
Joo pittääpä kokkeilla tota..kiitos
|
#15
|
|||
|
|||
![]()
Mistä porukka on ostellu stefat ja laakerit hilux ln65 päälootaan? Halvalla tietenkin
![]()
__________________
Hilux on luksus ![]() ![]() |
#16
|
|||
|
|||
![]() ln 65 neliveto
Nyt kaivataan taas viisaampia... Eli itellä on toi -87 ln 65 hilux, ni saako sillä ajaa neliveto pällä 80km/h.?? Oon taas saanu kuulla molempia mielipiteitä monesta paikkaa ja ei taas tiiä mihin uskois. Entäs tua et ilkeekö ajaa navat kytkettynä mut ilman nelivetoo?
|
#17
|
|||
|
|||
![]()
Kertokaas mikä vikana ku satakymppi hilu on pirun laiska ja kuluttaa polttoainetta about 20l/100km, Syöttöpumppu uusittu ja vasta vaihdettu uudet suuttimet mutta näillä ei mitään vaikutusta kulkemiseen :/ Peräkärryä on ihan turha yrittää vetää perässä ku ei jaksa vääntää muutaku hitaan puolen ykkösellä. Toista samanmoista hilua kävin kokeilemassa ja ero sillä ja tuolla minun hilulla on ku yö ja päivä...
__________________
Meni se ainaki eilen siitä... Apostolin kyyti OY |
#18
|
||||
|
||||
![]()
Molempiin kyllä...
Alkuperäsestä ohjekirjasta luettuna: H4 huippunopeus 80km/h ( ja kyllä sillä voi ajaa vaikka sataa ei se siihen hajoa ! ) Jakovaihteiston vipua voidaan siirtää H2 ja H4 asentojen välillä auton liikkuessa ajonopeudesta riippumatta. Ei ole tarpeen painaa kytkinpoljinta. Autoa saa ajaa vain takapyörävedolla kun etupyörien vapautuskytkimet ovat vapaa asennossa. ( Toisinpäin ei kielletä ) Lainaus:
__________________
PäHäMa Pamaas SLCK Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980 Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982 Ex. Suzuki Jimny 2006 Ex. Toyota Landcruiser RJ70 Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981 Ex. Hilux LN65 Ex. Volvo C303 Ex. Hilux LN65 Ex. Suzuki 413 Ex. Range 3.5L +hj akselit Ex. L200 |
#19
|
|||
|
|||
![]()
2L koneessa ja todennäköisesti sen johdannaisissa tehtaan ilmoittama vaihtoväli on 80 000km. Oli siellä huolto-ohjelmassa muistaakseni myös vuosiraja, eli toi 2 vuotta. Joskus käy vaan paska munkki ja remmi katkeaa syystä tai toisesta.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 4 (0 jäsentä and 4 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? | henteri | Tekniikka & Jutustelu | 20 | 02.03.2008 20:02 |
LN 65 Hiluksiin korotus jouset? | -Ville- | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 20.02.2008 21:15 |
käykö HDJ:n jouset LJ:hin? | Jari_M | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 23.05.2007 20:24 |
M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! | A45 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 25.04.2006 18:14 |
MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 03.12.2004 21:34 |