Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 15.09.2014, 05:53
Vilkutin:n Avatar
Vilkutin Vilkutin ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.04
Sijainti: Lahti - Padasjoki, Finland.
Viestit: 3.213
Perusasetus

Motonetissä oli joku vuosi sitten siriuksen kirkkaita umpioita mitkä kävi suoraan ainakin LN110, onko tommosia vielä saatavissa käykö LN65 yhtähelposti?
Jotain tarttis tehä, valot aika synkät... noi ei ollu ees kalliiita, jotain 50€ / pari.

__________________
PäHäMa
Pamaas
SLCK

Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980

Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982
Ex. Suzuki Jimny 2006
Ex. Toyota Landcruiser RJ70
Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981
Ex. Hilux LN65
Ex. Volvo C303
Ex. Hilux LN65
Ex. Suzuki 413
Ex. Range 3.5L +hj akselit
Ex. L200
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 15.09.2014, 07:22
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.429
Blog Entries: 5
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Vilkutin Näytä viesti
Motonetissä oli joku vuosi sitten siriuksen kirkkaita umpioita mitkä kävi suoraan ainakin LN110, onko tommosia vielä saatavissa käykö LN65 yhtähelposti?
Jotain tarttis tehä, valot aika synkät... noi ei ollu ees kalliiita, jotain 50€ / pari.
Juniori ainakin osti sieltä käyttikseensä LN110 umpion tässä vuoden sisällä.

Ja sitten laitettiin sille sellainen Bilteman relejohtosarja joka mullakin on Discossa, helppo asentaa kun tulee suoraan liittimiin, 2 piuhaa akun plus-napaan ja maajohdot ja releillekin on kiinnitysrauta mukana.

EDIT: tollanen http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---M...lisarja-42602/
__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
https://roverfriends.fi/palsta/


3 Amigos-never travel alone

Viimeksi muokannut Kaitsu67 : 15.09.2014 07:24
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 15.09.2014, 16:19
Luoppis Luoppis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 17.01.10
Sijainti: Asikkala
Viestit: 1.155
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Vilkutin Näytä viesti
Motonetissä oli joku vuosi sitten siriuksen kirkkaita umpioita mitkä kävi suoraan ainakin LN110, onko tommosia vielä saatavissa käykö LN65 yhtähelposti?
Jotain tarttis tehä, valot aika synkät... noi ei ollu ees kalliiita, jotain 50€ / pari.
Just vaihoin '88 hiluxii uuet umpiot, makso 20e/kpl paikallisesta varaosaliikkeestä. Ei tosin siriukset, mutta kuitenkin rihlattomalla lasilla. Noita on kai tehty samoilla yleis-umpioilla semmoset 20 vuotta, eli saatavuuden ei pitäis olla ongelma.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 15.09.2014, 19:35
JeremyH JeremyH ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 12.06.14
Sijainti: Porvoo
Viestit: 7
Perusasetus

Vika vai ominaisuus?

2004 vuoden Hiluxin voimansiirtoa rasvatessa huomasin että apparin puolen etuvetarin maljaa pystyy liikuttelemaan ylös/alas.
Tarkoitan maljalla sitä kuppia minkä sisään vetarin sisäpää menee.
Kuskin puolella ei liiku.
Oma mielikuvitukseni sanoo ettei se malja saisi liikkua, kuin ehkä pienen liikkeen vetarin suuntaisesti, mutta tuota saa keinutettua ylös alas melkein sentin.
Onko normaalia että maljaa saa liikutettua? Jos ei, niin minkälainen homma tuo olisi korjata?
Muissa autoissa minulla on ollut väljyyttä vain siinä maljassa, eli vetaria on voinut liikuttaa maljan sisällä, mutta nyt liikkuu koko malja, mutta vetari ei liiku siellä maljan sisällä.
Ajettavuudessa en ole huomannut muuta, kuin että yli 80km/h nopeuksissa hieman jurisee. Tosin nelivetoa en ole käyttänyt pitkään aikaan.

Entä onko niitä rasvanippoja muualla kuin kardaaneissa? Yritin etsiä vetareista nippoja, mutta en löytänyt kuin tuon keinuvan maljan.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 16.09.2014, 05:19
Vilkutin:n Avatar
Vilkutin Vilkutin ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.04
Sijainti: Lahti - Padasjoki, Finland.
Viestit: 3.213
Perusasetus

Kylläpä niissä vetarin maljoissa tahto aina olla väljää ei tullu koskaa tehtyä mitään, kai se perän irrotuttaa jos sinne tahtoo ruveta laakereita vaihtamaan.

Vetareissa ei ole nippoja... Rasvat on ja pysyy suojakumien sisällä.
Nippoja ei taida olla kun kartaaneissa, ristikot, ja liu'ut.
Etupäässä täytyy tarkkaa kattoa tuplanivel kartaanin pää että kaikki tulee rasvattua, molemmat ristikot ja keskimollukka.
__________________
PäHäMa
Pamaas
SLCK

Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980

Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982
Ex. Suzuki Jimny 2006
Ex. Toyota Landcruiser RJ70
Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981
Ex. Hilux LN65
Ex. Volvo C303
Ex. Hilux LN65
Ex. Suzuki 413
Ex. Range 3.5L +hj akselit
Ex. L200
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 16.09.2014, 16:50
make87 make87 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.08.14
Sijainti: kajaani
Viestit: 74
Perusasetus

hommasin tollasen 91vm taron.
Muutama kyssäri: Onko noissa 225mm vai 236mm kytkin?
https://korjaushuolto.fi/TY24001HD-K...k-HD-Toyota-VW
ainakin ton mukaan olis passeli toi sarja mut kun muita kattelee nii näyttää tota pienempää?
Ilmeisti pura ja mittaa kytkin.

Entäs toi kitkaperänlukko? Ilmeisesti pystyy kirimään? Lockright ei ilmeisti passaa kitkaperään? miksi? Oon yrittäny lukee ja ettiä totuuksia netistä mut tuntuu olevan mielipiteitä yhtä monta kun tekiää..
Onko taakse saatavilla muuta lukkoa kun kemppi tai paineilma?
Etuperään vissiin käy noi lockrightit ihan vaan laittamalla?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 16.09.2014, 19:25
Vilkutin:n Avatar
Vilkutin Vilkutin ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.04
Sijainti: Lahti - Padasjoki, Finland.
Viestit: 3.213
Perusasetus

Itse en laittais eteen lokraittia, 100% automaattista mitään muutakaan.
Niihä nuo kertoo että lokraitti ei käy taakse kun vaihtamalla avoimen murikan, syytä en tiedä.
Kitkastakin saa kuulemma kiristämällä ihan hyvän, viisaammat neuvoo miten.
Taakse kitkamurikkaan käypänen löytyy ymmärtääkseni eatonilta, cros4wd kertoo lisää, hinta jotain 800€, 100% mutta kytkee sivistyneemmin kuin lokraitti.
Kävis kuulemma LN65 kitkamurikkaan jos oikein ymmärsin, ni luulis myös LN110 löytyvän sopiva.

http://www.eaton.com/Eaton/ProductsS...als/PCT_317264

Kykänä mulla oli LN110 tommonen kun turbotuksen jälkeen rupes vakio luistamaan.
http://vilkutin.1g.fi/kuvat/Muutamia...kytkin+5.9.08/
Noista mitoistasi en muista kun hämärästi sen että oisko LJ asetelma ja levy ollu vahvempi ja isompi ja käynny suoraan myös tuohon LN110?
__________________
PäHäMa
Pamaas
SLCK

Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980

Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982
Ex. Suzuki Jimny 2006
Ex. Toyota Landcruiser RJ70
Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981
Ex. Hilux LN65
Ex. Volvo C303
Ex. Hilux LN65
Ex. Suzuki 413
Ex. Range 3.5L +hj akselit
Ex. L200
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 16.09.2014, 19:45
TARO59 TARO59 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.07.13
Sijainti: porvoo
Viestit: 162
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja make87 Näytä viesti
hommasin tollasen 91vm taron.
Muutama kyssäri: Onko noissa 225mm vai 236mm kytkin?
https://korjaushuolto.fi/TY24001HD-K...k-HD-Toyota-VW
ainakin ton mukaan olis passeli toi sarja mut kun muita kattelee nii näyttää tota pienempää?
Ilmeisti pura ja mittaa kytkin.

Entäs toi kitkaperänlukko? Ilmeisesti pystyy kirimään? Lockright ei ilmeisti passaa kitkaperään? miksi? Oon yrittäny lukee ja ettiä totuuksia netistä mut tuntuu olevan mielipiteitä yhtä monta kun tekiää..
Onko taakse saatavilla muuta lukkoa kun kemppi tai paineilma?
Etuperään vissiin käy noi lockrightit ihan vaan laittamalla?
on kai 225 vielä 91 mallisessa vaihtui 236 mm syksyllä92 jostain runkonumerosta.
Offroadtarvike.fi myy liki 600€ hintaan järeä 225 paketti en tiedä löytyykö halvemmalla muualta?
Vauhtipyörä on ehkä sorvattavissa 236 sopivaksi viisaat vastatkoon ja en ole varma voiko uudemman 236 vauhtipyörän käyttää 225 mallisen tilalle viisaat vastatkoon siihenkin
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 20.09.2014, 20:08
arde arde ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.10.08
Sijainti: Pohjois-pohjanmaa
Viestit: 190
Perusasetus

Mistä johtuu Hiluksin ohjaustehostimen ulina ja jurina. Vaikee sanoa mutta melkolailla mouruaa kun kääntelee ohjausta. Tuskin normaalia tuollainen mekkala. Mistäs voisi johtua? Maximissa näyttää olevan neste ja ei kadota sitä minnekkään ja tehostin toimii ihan normaalisti. Tuo ääni vaan ihmetyttää. Auto on 2.5 d4d VM.08 ja ajettu 170tkm. Helppivää!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? henteri Tekniikka & Jutustelu 20 02.03.2008 20:02
LN 65 Hiluksiin korotus jouset? -Ville- Tekniikka & Jutustelu 8 20.02.2008 21:15
käykö HDJ:n jouset LJ:hin? Jari_M Tekniikka & Jutustelu 2 23.05.2007 20:24
M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! A45 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 25.04.2006 18:14
MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? Tekniikka & Jutustelu 7 03.12.2004 21:34


Sivu luotu: 16:07 (GMT +2).