Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 29.09.2014, 11:02
oziolli oziolli ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.02.12
Sijainti: Canberra, Australia
Viestit: 128
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bronc0 Näytä viesti
Näissä kuvissa on ilmeisti kerrotu tuo asemointi, ja cv-jointin tarpeellisuus.

onko nämä kuvat paikkansa pitäviä?



Nayttaa silta, etta tassa kirjoittelussa sekoitetaan CV-joint (Constant-velocity joint), vakionopeusnivel ja tuplaristikkonivel (Double Cardan joint).

Alemmassa kuvassa kuvan mukaan jakolaatikon puoleinen nivel ei ole CV-joint vaan tuplaristikkonivel.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 29.09.2014, 12:11
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja oziolli Näytä viesti
Nayttaa silta, etta tassa kirjoittelussa sekoitetaan CV-joint (Constant-velocity joint), vakionopeusnivel ja tuplaristikkonivel (Double Cardan joint).

Alemmassa kuvassa kuvan mukaan jakolaatikon puoleinen nivel ei ole CV-joint vaan tuplaristikkonivel.

Tuplaristikko on yksi vakionopeusniveltyypeistä johtuen rakenteestaan - lähes äärettömän lyhyt kardaani kahden ristikon välillä, sekä niiden välissä oleva "keskitystappi-pallo" -> toimii vakionopeusnivelenä aivan yhtä hyvin kuin esim. Rzeppa- tyyppinenkin.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 29.09.2014, 18:30
SauliS SauliS ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 17.10.03
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 1.392
Perusasetus

Oh hoh, en olisi arvannut että tuo liitos olisi 8.8 heikko kohta! Itsellä menossa kavennusprojekti, melkoiset kevätjuhlaliikkeet sai tehdä että sen liitoksen sai purkenemaan: jyrsintä, kylmää, kuumaa, lekaa ja useampi tonni vetoa. Takaisin oli tarkoitus laittaa typen kanssa ja tietysti uudet tulppahitsit ja locktiteä akseliputken päähän tavallaan peräkotelon sisälle.

Kaikki pultit -94 mallin perässä on millisiä
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 29.09.2014, 20:37
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

Jep, heikoin paikka F8.8:ssa on akseliputkien ja banjon liitos. Ongelmana siis on akseliputkien pyörähdys banjon sisällä. Hitsaamalla putket kokonaan kiinni ja/tai rakentamalla trussin, on F8.8 esim. Detroit lockerin murikan kanssa vahvuudeltaan jossain D44:n ja D60:n välissä

..vielä jos laittaa c-clip eliminator- sarjan, niin poistuu se viimeinenkin heikko kohta verrattuna D44:ään.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ford Bronco - <Full Size Suzuki?> + Blazer Pervolet Mico Maasturiprojektit 101 22.06.2016 18:50
Myyty Ford Bronco (Full Size) vm. 1984 knucklebone O/M/V Ajoneuvot 3 21.09.2014 07:37
Ford explorer neliveto ei toimi (apua kaivataan) tonipp Tekniikka & Jutustelu 5 17.02.2013 13:33
Ford Bronco II-Kardaanin korjaus? Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 0 18.05.2010 11:49
M: full size jeep jonttu O/M/V Ajoneuvot 5 25.06.2006 18:37


Sivu luotu: 14:24 (GMT +2).