![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Sulla on vissiin myös nisun jakari siinä. Alkuperäisessä kardaanissa on etupäässä tuplanivel eli constant velosity joint ja takapäässä normaali yksi ristinen. Sinun takakardaanista on poistettu CV-joint ja korvattu se luultavasti nissan kokoisella ristinivelellä? Vai puuttuuko puolet nivelestä vain kuvassa? Jos taka-akselia ei ole uudestaa linjattu toimimaan ilman CV-jointtia, niin täristää varmasti ja paljon. Perä näyttää kovasti 8.8:lta ja siihen löytyy varmasti jokeja melko helposti, nuo u-pultti kiinnitteiset yoket on parempia kun nuo peltiklipuset. Mittaa taaemman ristinivelen koko niin voin katsella olisko semmosta tarjolla helposti.
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
kuvasta ei puutu mitään osaa, molemmissa päissä oli vain yksinkertainen nivel, ei tuplaniveltä. tuo pelttiklipsu kiinnitys kyllä vaikuttaa tosi hataralta... mittaan huomenna tuon taaemman ristinivelen (tai mitä siitä on jäjellä).. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Jos siellä on tuplaristikollinen takakardaani alunperin ollut eikä ole perän pinionikulmaa vaihdettu tavalliselle kardaanille, niin on todellakin takuuvarma syy ravistelulle. Tuplaristikollinen toki on parempi näistä, on vähemmän herkkä täristämään ja kärsii vaikka vähän korottaakin.
Perä on 8.8, näkee tuosta peräkopan muodosta (jos olisi Dana tai Fordin 9", niin ei näyttäisi tuolta; Danan perissä ei ole noita peräkopan alareunan "koloja", ja ysituumainen on irtomurikalla kuten monet japsiperät). Tuo u-pultikiinnitys pinionin yoken päässä on parempi kiinnitystapa; u-pultit käy samaan yokeen kuin peltilipareet + pultit, kun vain poraa kierteet auki.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
tuohona olisikin mainio ajatus, tosin muistikuva on että u-pulttien pituus ei kyllä riitä, se kierteinen pultinrielä oli niin pitkä.. pitää tarkistaa.
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Kyllähän tuo jakari kuvissa näyttääkin NP:ltä, 208? Ota sivultapäin valokuva jossa näkyy taka-akselin pinion kulma suhteessa runkoon tai jakolaatikkoon niin päätellään yhdessä tarviitko CV- jointtia kardaaniin vai et. Jos kardaani lähtee suorassa linjassa pinionin akseliin nähden kohti jakolaatikkoa niin tarvitaan CV-joint jakarin päähän. Jos taas kardaani tulee molempiin akseleihin saman verran poikkeavassa kulmassa niin CV-jointtia ei saa olla. Sulla on muuten samanlaista öljyvuotoa oik.akseliputkessa kun mullakin ennen kun se irtosi peränkuoresta... tosin se ei nyrjähtänyt ihan normaali ajossa ![]() Tuossa olisi ehjä perä, lukko ja varavetareita iso kasa ![]() ![]() http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=126938 Viimeksi muokannut Mase : 26.09.2014 20:18 |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
![]() Lainaus:
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
oman näkeymyksen mukaan tuohon nimenomaan tarvii tuon tuplanivelen, eikö? |
#8
|
|||
|
|||
![]()
voiko tuo pinion yoke olle noin perskuleen tiukassa? mutteri lähti suhta helposti, mutta tuo itse yoke ei millään. ulosvetäjällä koitin sitä ihan tosissaan vääntää irti, mutta ei sitten niin millään. tuolle ei oikein tohdi paljon lämpöäkään antaa, kun tiiviste on ihan siinä takana.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ford Bronco - <Full Size Suzuki?> + Blazer Pervolet | Mico | Maasturiprojektit | 101 | 22.06.2016 18:50 |
Myyty Ford Bronco (Full Size) vm. 1984 | knucklebone | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 21.09.2014 07:37 |
Ford explorer neliveto ei toimi (apua kaivataan) | tonipp | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 17.02.2013 13:33 |
Ford Bronco II-Kardaanin korjaus? | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 18.05.2010 11:49 |
M: full size jeep | jonttu | O/M/V Ajoneuvot | 5 | 25.06.2006 18:37 |