![]() |
|
|
|||||||
| Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Aika pitkältihän tuo homma meidän talonyhtiössä on pihan hoitoa ja kattoa et paikat on kunnossa. Ton lumen pois kuskaus pitäis saada kyl yhtiön piikkiin. LVI-hommiin löytyy kavereita tekee keikkaa. Viemärit osaan aukoa ja ehkä vuodoille antaa ensiapua. Talonkirjan ylläpito ja nimet oviin ei pitäis olla mikään mahdottomuus. Saunavuorot ja autopaikat hoituu työn ohella. Firman hankinnat(nurtsikone, lumiaura, polttoaineet, työkalut yms) varmaan saa vähennettyä verotuksesta? Mitenhän toiminimen kanssa tarvii kirjanpitäjää tommoses sivutoimisessa hommassa? Eikös noita oo nettipohjaisia palveluita joihin saa kaiken kirjattua ja laskut maailmalle? Onneks meidän talon sosiaalitapaukset on melko mietoja, lähinnä vanhoja juoppoja. Vapaiden pitäminen kärsii kyl jos meinaa mihinkään pidemmälle lähteä. Tarvii jonkun kaverin joka tarvittaessa ottaa homman haltuun ku joku vesiputki räjähtää viikonloppuvapaalla. Katsurin hommat ovat kieltämättä suhteellisen helppoja palkkaan suhteutettuna mutta kuten sanoin niin ei viittis turruttaa mieltä niin et ei jaksa harrastaa muuta ku einesruokia, navan kaivantaa ja matkailuautoilua kesäisin(enkä tässä nyt viittaa ainakaan kuutta kymppiä lähenevään työkaveriin . Toisekseen jatkuva vittumainen asiakaspalvelutyö ja vittuileva työnantaja aiheuttanut jonkinlaisen vitutuksen. Työnantajat koko alalla samanlaisia. Yrittäjänä voi vittuuntua vaan itseesnsä ku on lähtenyt yrittämään
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Jos on vaan pari asiakasta niin kirjanpito onnistuu ihan iteltäkin. Ja kaikki työkalut saa tietenkin vähentää verotuksessa kuten myös hommassa kuluvat polttoaineetkin. Vaan siinä on ansa jos meinaat ajaa samalla katiskalla duuniin ja tehä nuo hommat. Eli tuossa kohtaa verottaja on aikas ärtsynä ettet vähennä työmatkadieseliä firman verotuksessa. Eli joko ajopäiväkirjalla todistellen tai sitten muulla selvityksellä milloin on tankattu firmalle.
Ei muuta kuin tarjouspaperit pöydälle ja miettimään onko hommassa mitään älyä vai ei. Ja niin hauskalta kuin tuo homma vaikuttaakin niin vastaus saattaa silti olla että ei. Tuossa hinnassa on jotain 1-2 tuntia päivälle laskettu duunia. Eli ei kovin paljon.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
|
#3
|
|||
|
|||
|
helppoa myös hankkia toinen edullinen diesel auto.
__________________
t5 portteri -07 mitsu ällä200, -06, 4x4, manual, 31" kummipyörät |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Autonhan ei ole mikään pakko olla dieselkäyttöinen verottajan takia, jos matkat on lyhyitä kannattaa miettiä onko dieselveron maksu kannattava juttu.
|
|
#5
|
|||
|
|||
|
noo on siinä se, että jos omistaa jo diiseli auton ja hankkii edullisen rutkun myös diiselinä kulkevana kakkosautoksi... niin silloinhan verottajan mukaan on työauto sekä henk.koht auto, mutta kuka sitä näkee kumpaa tankkaat?
__________________
t5 portteri -07 mitsu ällä200, -06, 4x4, manual, 31" kummipyörät |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Riippuen tietenkin paljon sitä lenkkiä vuodessa tulee. Jos asuu muutenkin työmaan vieressä niin sama se mikä katiska ykkös tai kakkos autona on.
Eikä sen käytön selvittely todellakaan ole mikään iso juttu tommosessa puulaakissa. Veroilmon yhteydessä kertoo vaikka ihan vapaamuoisesti mikä sen käytön suhde on.Se joko kelpaa tai sitten ei. Ja liitteeksi vaikka joku päiväkirja mitä on tehty. Semmonen kun luultavasti pitää olla joka tapauksessa. Esim. Ite oon verottajan kanssa vääntäny asian niin että aurauspäivien ym.pakerruspäivien aineet menee firman puolelle ja loput omasta pussista. Jos yhellä autolla pärjää niin turha toista on hommata lahoamaan ja syömään ohkasta tulosta. Toisaalta aurat keulilla kaupungilla työmatkan pyöritys osaa myös olla melko hinnakasta ja ennenkaikkea hanurista. Riippuen parkkiksen koosta niin myöskään mönkkäri ei ole huono vaihtoehto yleiskoneeksi. Tai se että ulkoistaa koko hemmetin lumisirkuksen.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi Viimeksi muokannut Bj Andy : 11.09.2014 18:55 |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Maasturi olis varmaan talonyhtiön tallissa auraussesongin seisomassa. Tankilla auraa varmaan koko talven. Auraks varmaan joku mönkkärin vinsillä nostettava malli. Arkiajot hoituu veekasi seiskabenarilla. Tuota mönkkäriä mä mietin alunpitäen. Joku käytetty traktorimönkkäri auravarustuksella olis aika bueno. Sinne palais joko starttiraha tai ensimmäiset tienestit. Ja selvennetään nyt vielä kerran et ainakin alkuun tekisin vaan omalle talonyhtiölle hommia. Sit jos tuntuu tekevän tiliä niin voi laajentaa toimintaa. Alkuun taitaa mennä harrastustoiminnaks puuha. Olettaen että ylipäätään isännöitsijä ei pistä kapuloita rattaisiin...
Se hyvä puoli on et kaikki kilpailijat ovat kusseet jo muronsa meidän alueella.
|
|
#8
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
|
#9
|
|||
|
|||
|
[QUOTE=tatsga;1159983]Tuota mönkkäriä mä mietin alunpitäen. Joku käytetty traktorimönkkäri auravarustuksella olis aika bueno. Sinne palais joko starttiraha tai ensimmäiset tienestit. Ja selvennetään nyt vielä kerran et ainakin alkuun tekisin vaan omalle talonyhtiölle hommia./QUOTE]
Älä missään nimessä hommaa mönkiää itelles aura hommiin jos meinaat pihaa piettää auki. Ei sen kanssa mene kuin hermo ja järki loppuu. Viime talvena kokeilin vetää tuota pienen pientä pihaa puhtaaksi mönkiällä kerta oli aura siihen keulaan... Puolentunnin jälkeen olin saanu tehtyä 1/6 siitä pihasta jonka jälkeen meni hermo ja pistin Leylandin käyntiin, 5min ja piha oli lumeton. Eli jos et muuta niin ulkoista tuo homma. Muuten saattaa käydä heikosti. Ellei piha ole helvatan pieni. Tai sitten teillä ei tule lunta paljoakaan siellä... |
|
#10
|
|||
|
|||
|
20 auton parkkipaikka ja 4 rapun edustaa olis aurattavaa. Jos ei oo poikkeuksellinen lumitalvi, niin lunta harvoin tulee yli 10cm kerrallaan vantaalla... Maasturi varmaanki olis tehokkaampi, mut mönkkäri taasen huomattavasti näppärämpi varsinkin autojen välissä.
|
|
#11
|
|||
|
|||
|
Itekkin on tullu kyllä mietittyä samoja hommia tehdessä että jotain pientä sivu bisnestä vois olla mutta pää työstä en kyllä ihan vähällä jäis pois.
Meillä ainaskin on ihan mukava työ ilmapiiri eikä noista asiakkaista kannata ressiä ottaa jos vaikka vittuilevatkin vittuilee vaan takasi. Tuossa katastus hommassa on se hyvä puoli että päivän voi kerätä virtaa omiin auto projekteihin sekä ite tulee tehtyä noita tig-hitsailu ja kaivinkone hommia pikkasen iltasin niin riittää niihinkin virtaa ja tuovat samalla vaihtelua. Tuo on kyllä totta jos ei hommassa pääse etenemään yhtään niin alkaahan se tympiä, itellä on nimittäin sama homma ollut tässä jo vuoden mutta kilpailija pommittaa sen verran paljon että eiköhän ne kohta tajua meijänkin virman puolella tehä jotain.
__________________
Arvaamattoman Synkkämielinen Antiikkikauppias M.O.C Mikkelin Offroad Club ry |
|
#12
|
|||
|
|||
|
Jos mulla olis katsastustyö, ehkä ihan suinpäin ei kannata hypätä miksikään yrittäjäksi koska yritys sinänsä ei tuo leipää pöytään, vaan sen tuo maksavat asiakkaat, joille tehdään jotain sillä tavalla, että tekeminen on liiketaloudellisesti kannattavaa.
Jos joutuu ostelemaan paljon vaikka koneita - vaikka ne olisivat pieniäkin on olemassa vaara, että homma menee tappion puolelle. Yksin yrittämisessä saattaa homma tulla arvioitua ylioptimistisesti jos ei tule laskettua omalle ajalle hintaa. Mutta vähitellen siirtyminen johonkin muunlaiseen työhön voisi onnistua? Jonkinlaista katsastamista saattaisi tarvia jossain muussakin tekniikassa kuin autoissa. Mun on vaikea kuvitella, että millään mönkkärillä sinänsä pystys tekemään mitään niin kannattava, että sillä eläisi. Eläminen voi tänä päivänä onnistua jos on sellaista tietoa, tietoa taitoa ja kokemusta mitä muilla ei ole. Erittäin harvat vempeleet itsessään leipää pöytään tuo kun maailma on täynnä vempeleitä. Lainaus:
Mutta jos tulee nyt katsastushommista liksaa, mun mielestä parempaa bisnestä olis ostaa vaikka jotain pieniä asuntoja kunnostettavaksi, kunnostaa niitä ja vuokrata, sitten harrastukseksi voisi tehdä vaikka pihan hoito hommia ilman, että pitää sillä elää. Huomioon pitää ottaa ettei aika riitä kaikkeen. Mielestäni tuo katsastustyö ja siitä tuleva palkka on huomattavasti vakavastiotettavampi avain mahdollisiin uusiin hommiin kuin starttiraha. Viimeksi muokannut tekniikkamies : 12.09.2014 08:55 |
|
#13
|
||||
|
||||
|
Jos alanvaihtoa oikeasti suunnittelet, niin suosittelen lämpimästi siirtymistä autojen katsastamisesta asuntojen ja kiinteistöjen katsastajaksi, eli kuntotarkastajaksi. Et tarvitse mitään lisäkoulutusta, sinulla ei ole vastuuta tekemisistäsi ja laskuttaa voit omantunnon mukaan.
http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/ar...utusta/1850770
__________________
Sika ajaa Possulla |
|
#14
|
|||
|
|||
|
Kyllä sitä yrittäjyyttä kannattaa kokeilla kun se kerran kiinnostaa. Olen suositellut monille "kateellisille" työmiehille jotka ovat sitä mieltä että aina se isäntä riistää.. Harva on silti ryhtynyt?
Mutta asiaan: Jos mielit johonkin auto/kone/kiinteistöhommaan, hanki nyt hyvä mies edes C-kortti ja pätevyydet! Monessa alan työssä tarvitaan niitä. Pirusti muitakin kortteja ja koulutuksia vaaditaan nykyisin. Näitä tietysti saisi suoritettua jossain opistossa halvalla/ilmaiseksi, mutta vaihtoehtona voisi olla alkuun sivutoiminen yrittäjyys palkkatyön ohella? Koulutukset käy firman kuluihin kyllä. Sivutoimista hommaa vois opetella vaikka työvoimavuokraus pohjalta, ei olis kovin suurta pääomantarvetta/riskiä. Siinä sitä sitten näkis ihan käytännössä minkä verran pitää saada laskutettua että leipä riittää ja varsinkin jos meinaa jonkinlaista sosiaaliturvaa saada ylläpidettyä. Samalla vainu ja silmä harjaantuu minkälaista kalustoa mahdollisesti olisi hyvä olla tms. |
|
#15
|
|||
|
|||
|
itsekin lähdin lähinnä työvoiman vuokraukseen, koska nykyaikana ei tunnu olevan helppoa päästä vakihommiin. joten yrittäjänä mahdollisuus pomppia paikasta toiseen, lyhyeksi tai pitemmäksi ajaksi. ja sitten mahdollisuuksien/ylimääräisen ajan mukaan sitten kiinteistönhoito, rakennus, maalaus, vihertyöt... jne.
mutta sitten taas se, että palkkatyössä on melko varmaa palkkojen saanti. toisin kuin yrittäjänä olet laskujen varassa, esim. tällä hetkellä itse odottelen saatavia ja syödään makaroonia... ja aika monella tuntuu olevan silti se hinta kysymys, tuntuu et 23-27€+alv on tunnilta ihan liikaa pelkkää miestyöhön... kuitenkin jos palkkaa haluat 14€/h, niin kyllä silloin laskullakin pitäisi se melkein 30 olla. verraton sitten taas siihen, että ostat ison kaivinkoneen ja hintana vaikka 70-80€/h. niin pikkukoneella melkein sama. mutta pääoma suuri. vertaa samaa asiaa vaikka ruohonleikkuu hommiin...
__________________
t5 portteri -07 mitsu ällä200, -06, 4x4, manual, 31" kummipyörät |
|
#16
|
|||
|
|||
|
Vuokrahommiin ei sivutoimisesti kannata ryhtyä jos ei kerta enempää makseta. Itse näen yrittäjyyden edut urakkahinnassa ja siinä, että tuntiliksa määräytyy oman ahkeruuden mukaan.
|
|
#17
|
||||
|
||||
|
23-27€ liikaa alv 0 ?
__________________
"- Perusarvot kunnossa. Sanotaanko niin, että kun viimeksi tankkasin auton, niin laitoin polttoainetta tankkiin enkä pakoputkeen." T.Hakkarainen. |
|
#18
|
|||
|
|||
|
ainankin maanrakennus alalla sekä kuljetuspuolella. olen keskustellut muutamien kanssa ja keskustelu töppää jonkin verran hinnan kohdalla. esim yhdessä nimeltä mainitsematon paikka, niin kasettikuski toisesta yrityksestä kuulemma 25€/h+alv. joten kyllähän sillä pärjää jos hommaa on riittävästi.
juu u, alv 0%. joillekkin 23-27€ on liikaa/liian kallista.
__________________
t5 portteri -07 mitsu ällä200, -06, 4x4, manual, 31" kummipyörät |
|
#19
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Tarpeeksi kun alkaa olla saatavia niin joutuu hengissä pysyääkseen jättämään kaikki omat velvoitteet,mm.eläkkeet ja verot maksamatta. Eli samat josta se työn vuokraaja eli asiakas pyrkii ja onnistuukin välttymään ja siinä sivussa myös palkan maksulta ilman mitään vastuuta.Kätevää. Ei palkkaturvaa,ei sosiaaliturvaa,ei ammattiliittoa,ei työttömyysturvaa. Ihan sama vaikka tekisi nuo hommat suoraan mykkänä, silläkin saa paremman turvan ilman että ite joutuu pinteeseen. Yrittäminen yrittämisenä ja duuni duunina. Pois lukien jollekkin luottofirmalle tehtävät satunnaishommat.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
|
#20
|
||||
|
||||
|
Eihän se ihan noin yksiselitteistä ole, vaikka tuokin tietysti mahdollista. Se vaan on tuo palkkaaminen aika ison kynnyksen takana, jos töiden kestosta ei ole tietoa tai tarvitaan vaikka sesonkiluontoista apua. Siihenhän tuo vuokrafirmojen toiminta pitkälti perustuukin eikä siinä mitään väärää ole, kun tässä maassa se suoraan palkkaaminen ei aina vaan kannata, kun töiden loppuessa ei sitten voikaan niinvaan irtisanoa. Omassa työpaikassa ainakin otetaan vuokraukkeleita töihin ja sellaisella sopimuksella, että tietyn ajan jälkeen ne voidaan palkata, jos hommia on ja tekijä on sopiva. Sopimattomia sitten vaihdetaan tarvittaessa. Että ei se aina ole kiinni siitä varattomuudesta maksaa palkkaa...
|
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| runkolaakereiden uudelleen pinnoitus | toyota4x4 | Tekniikka & Jutustelu | 21 | 09.05.2011 22:41 |
| uudelleen rekisteriin ottaminen? | Cental73 | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 28.09.2008 21:32 |
| Renkaiden uudelleen pinnoitus | Peltonen | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 19.09.2003 14:27 |