![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
||||
|
||||
![]() Yks ketterä hyppy arjesta irti on yrittäjyys, toisenlaisine murheineen kuitenkin ihan mainio keksintö, etenkin jos pystyy olemaan itekseen, ilman aputyövoimia. Sopivasti mainostamalla pääsee alkuun, kun ei ronkeloi siitä mitä tekee, eli tekee mitä pyydetään eikä mene sinne hommiin mihin ei oo pyydetty. Toiminimeä vaan vireille ...
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
niin jonkin verran on toimintaani se jarruttanut, eli ei ollutkaan niitä hommia ja sen johdosta joutunut tekemään "kuviot uusiksi". ja tästä syystä jatkossa en taida luottaa kehenkään näissä asioissa, kuten yksityiselämässäkään pitemmässä ajassa jotkin henkilöt voittavat luottamuksen.
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]()
|
||||
|
||||
![]()
En näin äkkiseltään pystynyt löytämään minkä ikäinen kaveri oot suunnilleen mutta jos oot nuori ja innokas kundi niin ilman muuta kannattaa hankkitua yrittäjäksi ,siinä saa vapautta,vastuuta ja uusia ystäviä (rahasta en tiedä kun ei oo semmosia näkyny) mutta jos oot jo +40 v ukkeli niin suosittelen että jos palkka on siedettävä ja työnantaja hoitaa velvoitteet ja lomat niin jatkat vaan niiden reikien hakkaamista romujen pohjaan.. Pitemmän päälle kannattaa ennemmin kuin extreme seikkailu yrittäjänä tämän päivän kekkosslovakiassa..
Ugh olen puhunut ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Ikäähän on siis 27v ja oon tässä kauhulla katsonut vanhempien työkaverien urautumista... Aikamoisia liukuhihna zombeja tulee tällä alalla jos liian pitkään jatkaa. Itsekkin olen etenemisesteessä, kun ei ole raskaan oikeuksia eikä tulekkaan ku ei ole kuorkkikorttia. Muutenkin ala menossa siihen että raskaan miehet on jo koulutettu seuraavaks 40 vuodeks. Mielenkiintoa riittäis päälle päsmäröintiin, mutta minkäänlaista mahdollisuutta ei ole semmoiseen. Tiedän sen että jos en isoja muutoksia tee ennen kolmekymppisiä niin en tee niitä senkään jälkeen. Tavoitteena taata kohtuullinen toimeentulo ja mielekäs työ loppu työvuosiksi. Yrittäjäkurssille pitänee varmaan lähtee ja hakea starttirahaa. Vai onko noi apurahat vaan pizzayrittäjille?
|
|
||||
|
||||
![]()
Tee Tatu se mitä mä oon aina naureskellu, perusta starttirahalla starttikorjaamo Tarttilaan
![]()
|
|||
|
|||
![]()
Vähän olis pitkä työmatka ja heikot markkinat...
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() ![]() Asiaan. Toiminta suunnitelma mahdollisimman realistiseksi. Jos näyttä että firma tuottaa juuri kustannukset + hitusen voittoa = ei kannata. Huonoina kuukausina joutuu myös maksaamaan laskut ja myös ne yllättävät. Sairaslomaa kun jalka meni poikki offatessa.. Firma seisoo + asiakkaat marisee = laiha myynti + naapurin kiska sai uudet asiakkaat Luota vasta kun se on paperilla,tarkastettu ja allekirjotettu. Tämänkään jälkeen laskua ei välttämättä makseta. Kaikkea voi tapahtua. Yllä olevat VAIN OMIA aatteita ja ehkä ripaus kokemuksiakin. Ja yrittäjän se kuuluisa yrittäjän vapaus?? minun mielestä vitsi. Voit tehdä mitä haluat. lomailla on = ei rahaa. Nukkua pitkään = vähemmän laskuttevia tunteja. Puhelin kiinni loman ajaksi = 264 puhelua joista 128 tärkeää. Loma = yhdenpäivän viikonloppu. työpäivä = 24h. Sairasloma = kärsitään sitten haudassa. Pikkujoulut = tuleepa kalliiksi tämäkin ilta.. jnejnen ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Varsinaisesti en itse vielä yrittäjäksi heittäytynyt,vielä pajan kirjoilla ja on tosiaan +40 mittarissa.Kaikki aika tosin nykyisin kuluu hangaroundina yritysmaailmassa,rahaa ei ole vielä näkyny eikä mersua pihalla mutta vapautta,vastuuta ja uusia ystäviä kyllä..Joka päivä ja jokainen puhelinsoitto saattaa tuoda uuttaja ihmeellistä(maahantuontijuttuja) Tehtaan kirjoilla kuitenkin pysyn varmuuden vuoksi niin kauan kuin pystyy
|
||||
|
||||
![]()
Puolitoista vuotta toiminimi yrittäjyyttä takana. Aluksi tuli tehtyä kaikkea mistä vaan sai laskutettavaa (autonasentaja,autonkuljettaja,varaosien maahantuontia...).
Keväällä sain tehtyä alihankintasopimuksen ison firman kanssa ja nyt tulee sopivaan tahtiin sähköhommia/kaapelinvetoja tuntitöinä ja urakoina. Nettona jää käteen noin 1500€/kk,joka riittää mulle hyvinkin elämiseen,kun ei ole kallista perhettä elätettävänä.Aika paljon saa normaali kuukausittaisia kulujakin ympättyä firman vähennyksiin.(auton polttoaineet,vakuutukset,työkaluostot...). Paremmin tienaisin kyllä renkinä ollessa,mutta mulle tämä systeemi on kyllä sopinut. Ei ole päässyt tulemaan työstressiä missään vaiheessa. Jos ei ole laskutushommia,omalla tontilla on aina jotain tekemistä,ettei tartte sohvalle jäädä makaamaan. Ja onhan tässä sekin hyvä puoli,että kaikenmaailman pomojen/työnantajan haukkumiseen ja muuhun kitisemiseen käytetyn energian voi ohjata järkevämpään toimintaan.Ja ei ole työttömyyskortistoa/sairaskassaa turvana,jos vaikka joku päivä ei huvittaisikaan tehdä töitä. ![]() Näille jotka kitisee että työnantaja ei arvosta,tervetuloa vaan yrittäjäksi. Se on ainoastaan itsestä kiinni onko hommia vai ei.Jos hoitaa työnsä hyvin ja on valmis ottamaan tarvittaessa kaikkia hommia vastaan,niin pärjää.Mutta saa kyllä unohtaa haaveet kesähuviloista ja jenkkiveneistä. Viimeksi muokannut Racingrabbit : 08.10.2014 14:03 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
runkolaakereiden uudelleen pinnoitus | toyota4x4 | Tekniikka & Jutustelu | 21 | 09.05.2011 22:41 |
uudelleen rekisteriin ottaminen? | Cental73 | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 28.09.2008 21:32 |
Renkaiden uudelleen pinnoitus | Peltonen | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 19.09.2003 14:27 |