![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|||
|
|||
![]() Kultakaivosta en ole hakemassa vaan riittää ku tulee toimeen niin että jää rahaa harrastamiseenkin(=kolme kiloo ennen veroja). Sen tiedän et yrittäjällä työaika on 24/7 ja töitä tehdään kun niitä on tarjolla. Jonkun konehallin tietty voi omaan pihaan laittaa pystyyn jos semmoselle on tarvetta. Iso kuomukärry tosiaan auton perään ja tien varteen oli mielessä. Yks suurimmista syistä omassa offaamisessa on juurikin ennalta arvaamattomat ongelmat ja niiden ratkaisut. Sähköjen kanssa on tullut jonkin verran puljattua ja noihin uudempiin saanee piuhan persuksiin että saa koneella yhteyden. Ja koska ronkeli ei sovi olla niin korjaan vaikka polkupyöriä jos joku tuo tyrkylle ![]() Amiksen autopuolen opettajan paikkaa olen pari vuotta kärkkynyt. Haut on tammikuussa ja sijaisuuksiin en ole vielä löytänyt rekrytöintiväylää. Toisekseen ei viiti töitä lopettaa kuukuden sijaisuuden takia ja nykyinen työnantaja tuskin antaa vapaata. Kovasti on toitotettu suurien ikäluokkien eläköitymistä ja opettajapulaa mut ei oo viel tullut pk-seudulla vastaan...
|
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Voihan sitä ilman noitakin opettaa mutta tahtoo vaan olla että hommat on sitten sijaisuuksia ja vuoden kestäviä pestejä tuntiopettajana. Mieluumminhan sitä varmaan ottas vakipaikan kuiten |
|
|||
|
|||
![]()
Tuohon opettajan pedagogisiin on vaan ongelma se ettei koulutukseen pääse ennenku on töissä... Olisin jo muuten hakenut tänä vuonna hakemaan pätevyyttä. Vuoden pestiin oon heti valmis lähtemään. Puolta vuotta olisin valmis harkitsemaan.
|
|
|||
|
|||
![]()
Juu, ajattelin tuoda vain esille kun muutamat kaverit niitä on joutunut käymään.
Tuota en tiennytkään että pitää olla jo valmiiksi töissä että voi ne käydä. |
|
||||
|
||||
![]()
On tilausta, eivät suinkaan tee kaikkea itse. Koneet tulee isommiks ja monimutkaisemmiksi koko ajan ja maatilojen koko myös kasvaa, joten isännät eivät enää ehdi/pysty/jaksa itse korjata / huoltaa kalustoa itse samalla tavalla kuin ennenvanhaan. Sesonkiluontoista hommaa ja talvella voi olla vähän hiljaistakin, riippuen kuinka monipuolisesti kalustoa korjailee. Näyttää tuolla itsensä elättävän ja parhaat melko hyvinkin.
|
|
|||
|
|||
![]()
Pitääpä tuolta jämsän metsäkoulusta kysellä, että miten tuollainen aikuiskoulutus onnistuis työn ohessa. Opintovapaata varmaan saa mut ei perse kestä olla poissa töistä kauheen pitkiä pätkiä. Ei tämmöseen uranvaihdokseen voi aivan takki auki lähteä, on varmasti usean vuoden prosessi ennenku voi sanoa leipätyölle soronoo ja startata auto kohti ekaa keikkaa yrittäjänä
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
jos opetturin hommat kiinnostaa niin puuhastelee avoimen yliopiston tai jonkun vastaavan kautta aikuiskasvatuksen appron, ennenmuinoin se oli 15ov ja nykyään taitaa olla 25 opintopistettä. tästä on hyvä lähteä tyrkylle ammatillisiin opettajakorkeakouluihin, ei siellä ainakaan ennen tarvinnut olla mitään paikkaa valmiina tai edes työkokemusta. jos pääsykokeissa ja haastattelussa onnistus vakuuttamaan että olet luonnehäiriöinen ja haluat opettajaksi niin siitä se lähtee.
pelkästään tolla aikuiskasvatuksen arvosanalla saatat saada myytyä hyvin itsesi työväen- kansalaisopiston tai mitä nimitystä näistä harrastekursseista käytetäänkin. jos osaat myydä itsesi ja jonkun erikoisosaamisesi niin hyvinkin saattaa kurssin pitoon päästä. itse olen joskus vuosia sitten pitänyt puukko, jousen valmistus, mustaruuti ja mitä lienee muitakin materiaalin turmeluun liittyviä juttuja. muuan kaveri on innokas kitaran kiusaaja ja elämäntapaintiaani niin hän on elänyt näppäilyn opettamisella jo vuosikausia. hänellä tosin elämän perusteet sillä tavoin kohdallaan että tämä riittää elämiseen ja harrastamiseen, siihen tietysti vaimon palkka avuksi... muutama tuttu katsastusmieskin toimii autopuolen opettajana, sitten kun menee hermot penikoihin niin välillä voi alkaa hakata autoja nosturilla. |
|
||||
|
||||
![]()
Yks ketterä hyppy arjesta irti on yrittäjyys, toisenlaisine murheineen kuitenkin ihan mainio keksintö, etenkin jos pystyy olemaan itekseen, ilman aputyövoimia.
Sopivasti mainostamalla pääsee alkuun, kun ei ronkeloi siitä mitä tekee, eli tekee mitä pyydetään eikä mene sinne hommiin mihin ei oo pyydetty. Toiminimeä vaan vireille ...
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
niin jonkin verran on toimintaani se jarruttanut, eli ei ollutkaan niitä hommia ja sen johdosta joutunut tekemään "kuviot uusiksi". ja tästä syystä jatkossa en taida luottaa kehenkään näissä asioissa, kuten yksityiselämässäkään pitemmässä ajassa jotkin henkilöt voittavat luottamuksen.
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]()
|
|||
|
|||
![]()
Olen itse käynyt oppisopimuksella Jämsässä tuon asentajan tutkinnon, minusta toimi ihan kivasti se systeemi eikä mitään ihan turhia/älyttömiä kursseja tarvinnut käydä.
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
runkolaakereiden uudelleen pinnoitus | toyota4x4 | Tekniikka & Jutustelu | 21 | 09.05.2011 22:41 |
uudelleen rekisteriin ottaminen? | Cental73 | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 28.09.2008 21:32 |
Renkaiden uudelleen pinnoitus | Peltonen | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 19.09.2003 14:27 |