Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 10.09.2014, 15:16
tatsga tatsga ei ole kirjautuneena
Konkari

Rekisteröitynyt: 19.02.11
Sijainti: Vantaa
Perusasetus

Pitääpä tuolta jämsän metsäkoulusta kysellä, että miten tuollainen aikuiskoulutus onnistuis työn ohessa. Opintovapaata varmaan saa mut ei perse kestä olla poissa töistä kauheen pitkiä pätkiä. Ei tämmöseen uranvaihdokseen voi aivan takki auki lähteä, on varmasti usean vuoden prosessi ennenku voi sanoa leipätyölle soronoo ja startata auto kohti ekaa keikkaa yrittäjänä

Vastaa lainaten
Vanha 10.09.2014, 16:33
lepoantti lepoantti ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen

Rekisteröitynyt: 27.01.05
Sijainti: Sawo, Leppävirta
Perusasetus

jos opetturin hommat kiinnostaa niin puuhastelee avoimen yliopiston tai jonkun vastaavan kautta aikuiskasvatuksen appron, ennenmuinoin se oli 15ov ja nykyään taitaa olla 25 opintopistettä. tästä on hyvä lähteä tyrkylle ammatillisiin opettajakorkeakouluihin, ei siellä ainakaan ennen tarvinnut olla mitään paikkaa valmiina tai edes työkokemusta. jos pääsykokeissa ja haastattelussa onnistus vakuuttamaan että olet luonnehäiriöinen ja haluat opettajaksi niin siitä se lähtee.

pelkästään tolla aikuiskasvatuksen arvosanalla saatat saada myytyä hyvin itsesi työväen- kansalaisopiston tai mitä nimitystä näistä harrastekursseista käytetäänkin. jos osaat myydä itsesi ja jonkun erikoisosaamisesi niin hyvinkin saattaa kurssin pitoon päästä. itse olen joskus vuosia sitten pitänyt puukko, jousen valmistus, mustaruuti ja mitä lienee muitakin materiaalin turmeluun liittyviä juttuja.

muuan kaveri on innokas kitaran kiusaaja ja elämäntapaintiaani niin hän on elänyt näppäilyn opettamisella jo vuosikausia. hänellä tosin elämän perusteet sillä tavoin kohdallaan että tämä riittää elämiseen ja harrastamiseen, siihen tietysti vaimon palkka avuksi...
muutama tuttu katsastusmieskin toimii autopuolen opettajana, sitten kun menee hermot penikoihin niin välillä voi alkaa hakata autoja nosturilla.
Vastaa lainaten
Vanha 10.09.2014, 17:49
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator

Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Perusasetus

Yks ketterä hyppy arjesta irti on yrittäjyys, toisenlaisine murheineen kuitenkin ihan mainio keksintö, etenkin jos pystyy olemaan itekseen, ilman aputyövoimia.

Sopivasti mainostamalla pääsee alkuun, kun ei ronkeloi siitä mitä tekee, eli tekee mitä pyydetään eikä mene sinne hommiin mihin ei oo pyydetty.

Toiminimeä vaan vireille ...
Vanha 10.09.2014, 19:54
wuntzikka wuntzikka ei ole kirjautuneena
Veteraani++

Rekisteröitynyt: 15.06.10
Sijainti: ristiina/salo
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
Yks ketterä hyppy arjesta irti on yrittäjyys, toisenlaisine murheineen kuitenkin ihan mainio keksintö, etenkin jos pystyy olemaan itekseen, ilman aputyövoimia.

Sopivasti mainostamalla pääsee alkuun, kun ei ronkeloi siitä mitä tekee, eli tekee mitä pyydetään eikä mene sinne hommiin mihin ei oo pyydetty.

Toiminimeä vaan vireille ...
muistettava se, ettei kehenkään oo luottamista. niinkuin minun kohdalla kävi... kahdesta paikkaa oli "luvattu" hommia jatkossa, jos saan toiminimen tehtyä vireille. no, lopputulos seuraava: toiseen pitäisi mennä ilmaiseksi vs. verraten siihen, mitä siinä talossa saa palkkalistalla ja toinen pyytää vain joskus yksittäisiksi päiviksi.
niin jonkin verran on toimintaani se jarruttanut, eli ei ollutkaan niitä hommia ja sen johdosta joutunut tekemään "kuviot uusiksi". ja tästä syystä jatkossa en taida luottaa kehenkään näissä asioissa, kuten yksityiselämässäkään pitemmässä ajassa jotkin henkilöt voittavat luottamuksen.
Vanha 10.09.2014, 20:11
A-P A-P ei ole kirjautuneena
Veteraani+++

Rekisteröitynyt: 08.03.04
Sijainti: Rehakka, ei enää niin vapaassa Janakkalassa..
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja wuntzikka Näytä viesti
muistettava se, ettei kehenkään oo luottamista. niinkuin minun kohdalla kävi... kahdesta paikkaa oli "luvattu" hommia jatkossa, jos saan toiminimen tehtyä vireille. no, lopputulos seuraava: toiseen pitäisi mennä ilmaiseksi vs. verraten siihen, mitä siinä talossa saa palkkalistalla ja toinen pyytää vain joskus yksittäisiksi päiviksi.
niin jonkin verran on toimintaani se jarruttanut, eli ei ollutkaan niitä hommia ja sen johdosta joutunut tekemään "kuviot uusiksi". ja tästä syystä jatkossa en taida luottaa kehenkään näissä asioissa, kuten yksityiselämässäkään pitemmässä ajassa jotkin henkilöt voittavat luottamuksen.
Kauppa on varma vasta, kun provikat on juotu, sano entinen kaupparatsu.
Vastaa lainaten
Vanha 10.09.2014, 22:24
MakeO:n Avatar
MakeO MakeO ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen

Rekisteröitynyt: 23.04.03
Sijainti: Mustasaari, Finland.
Perusasetus

En näin äkkiseltään pystynyt löytämään minkä ikäinen kaveri oot suunnilleen mutta jos oot nuori ja innokas kundi niin ilman muuta kannattaa hankkitua yrittäjäksi ,siinä saa vapautta,vastuuta ja uusia ystäviä (rahasta en tiedä kun ei oo semmosia näkyny) mutta jos oot jo +40 v ukkeli niin suosittelen että jos palkka on siedettävä ja työnantaja hoitaa velvoitteet ja lomat niin jatkat vaan niiden reikien hakkaamista romujen pohjaan.. Pitemmän päälle kannattaa ennemmin kuin extreme seikkailu yrittäjänä tämän päivän kekkosslovakiassa..
Ugh olen puhunut
Vastaa lainaten
Vanha 11.09.2014, 09:48
tatsga tatsga ei ole kirjautuneena
Konkari

Rekisteröitynyt: 19.02.11
Sijainti: Vantaa
Perusasetus

Ikäähän on siis 27v ja oon tässä kauhulla katsonut vanhempien työkaverien urautumista... Aikamoisia liukuhihna zombeja tulee tällä alalla jos liian pitkään jatkaa. Itsekkin olen etenemisesteessä, kun ei ole raskaan oikeuksia eikä tulekkaan ku ei ole kuorkkikorttia. Muutenkin ala menossa siihen että raskaan miehet on jo koulutettu seuraavaks 40 vuodeks. Mielenkiintoa riittäis päälle päsmäröintiin, mutta minkäänlaista mahdollisuutta ei ole semmoiseen. Tiedän sen että jos en isoja muutoksia tee ennen kolmekymppisiä niin en tee niitä senkään jälkeen. Tavoitteena taata kohtuullinen toimeentulo ja mielekäs työ loppu työvuosiksi. Yrittäjäkurssille pitänee varmaan lähtee ja hakea starttirahaa. Vai onko noi apurahat vaan pizzayrittäjille?
Vastaa lainaten
Vanha 07.10.2014, 20:01
hitoy hitoy ei ole kirjautuneena
Veteraani++

Rekisteröitynyt: 15.04.10
Sijainti: kirkkonummi
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MakeO Näytä viesti
En näin äkkiseltään pystynyt löytämään minkä ikäinen kaveri oot suunnilleen mutta jos oot nuori ja innokas kundi niin ilman muuta kannattaa hankkitua yrittäjäksi ,siinä saa vapautta,vastuuta ja uusia ystäviä (rahasta en tiedä kun ei oo semmosia näkyny) mutta jos oot jo +40 v ukkeli niin suosittelen että jos palkka on siedettävä ja työnantaja hoitaa velvoitteet ja lomat niin jatkat vaan niiden reikien hakkaamista romujen pohjaan.. Pitemmän päälle kannattaa ennemmin kuin extreme seikkailu yrittäjänä tämän päivän kekkosslovakiassa..
Ugh olen puhunut
Hehehe Make. Itse olen +30v ja kokeillut kesätyötä,työntekoa,työnjohtoa sekä yrittäjyyttä Oy.n puikoissa. Extremeä oli parhaimmillaan 24h päiviä ja pahimillaan 0h päiviä.. Työntekijäkin oli ( välillä ) mutta ne kustannukset ( ja huolet ) hänestä.. Töissä sai olla 24/7/365. Huolet maailman tilanteesta,kelistä yms oli jatkuvia.. Rupes kyrsimään ja ryhdyin taas "rengiksi" ja aaaaah... Hermo lepää, työt jää töihin ja kuuluvat kulut maksetaan. Toki leipä on laihempi mutta tasaisempi..

Asiaan.

Toiminta suunnitelma mahdollisimman realistiseksi.
Jos näyttä että firma tuottaa juuri kustannukset + hitusen voittoa = ei kannata. Huonoina kuukausina joutuu myös maksaamaan laskut ja myös ne yllättävät.
Sairaslomaa kun jalka meni poikki offatessa.. Firma seisoo + asiakkaat marisee = laiha myynti + naapurin kiska sai uudet asiakkaat
Luota vasta kun se on paperilla,tarkastettu ja allekirjotettu. Tämänkään jälkeen laskua ei välttämättä makseta.
Kaikkea voi tapahtua. Yllä olevat VAIN OMIA aatteita ja ehkä ripaus kokemuksiakin.

Ja yrittäjän se kuuluisa yrittäjän vapaus?? minun mielestä vitsi. Voit tehdä mitä haluat. lomailla on = ei rahaa. Nukkua pitkään = vähemmän laskuttevia tunteja. Puhelin kiinni loman ajaksi = 264 puhelua joista 128 tärkeää. Loma = yhdenpäivän viikonloppu. työpäivä = 24h. Sairasloma = kärsitään sitten haudassa. Pikkujoulut = tuleepa kalliiksi tämäkin ilta.. jnejnen
Vastaa lainaten
Vanha 08.10.2014, 10:04
Mikael73 Mikael73 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++

Rekisteröitynyt: 17.01.13
Sijainti: Kalajoki
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MakeO Näytä viesti
Ugh olen puhunut
x2

Varsinaisesti en itse vielä yrittäjäksi heittäytynyt,vielä pajan kirjoilla ja
on tosiaan +40 mittarissa.Kaikki aika tosin nykyisin kuluu hangaroundina
yritysmaailmassa,rahaa ei ole vielä näkyny eikä mersua pihalla mutta
vapautta,vastuuta ja uusia ystäviä kyllä..Joka päivä ja jokainen puhelinsoitto saattaa tuoda uuttaja ihmeellistä(maahantuontijuttuja)
Tehtaan kirjoilla kuitenkin pysyn varmuuden vuoksi niin kauan kuin
pystyy
Vanha 10.09.2014, 19:20
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari

Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tatsga Näytä viesti
Pitääpä tuolta jämsän metsäkoulusta kysellä, että miten tuollainen aikuiskoulutus onnistuis työn ohessa.
Olen itse käynyt oppisopimuksella Jämsässä tuon asentajan tutkinnon, minusta toimi ihan kivasti se systeemi eikä mitään ihan turhia/älyttömiä kursseja tarvinnut käydä.

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
Vastaus

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
runkolaakereiden uudelleen pinnoitus toyota4x4 Tekniikka & Jutustelu 21 09.05.2011 22:41
uudelleen rekisteriin ottaminen? Cental73 Tekniikka & Jutustelu 4 28.09.2008 21:32
Renkaiden uudelleen pinnoitus Peltonen Tekniikka & Jutustelu 0 19.09.2003 14:27

Sivu luotu: 17:26 (GMT +2).