Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 09.09.2014, 21:00
Ouzi Ouzi ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.07.14
Sijainti: Nousiainen
Viestit: 51
Perusasetus

Mikäs tuo öljypohjaan liimattu pellinkäikäle on?
Luulin vanhaksi korjaukseksi mutta sauna-hj:ssa näytti olevan samanmoinen.
Tehdaspanssarointiko?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 10.09.2014, 08:20
turakki turakki ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.11.03
Sijainti: Hämeenkyrö, Finland.
Viestit: 939
Perusasetus

Väittäisin, ettei periä tarvitse panssaroida, jollei kauheasti meinaa kivikossa paukuttaa. Toki etuperän kuoren saa huonolla tuurilla rikki. Omassa Bj:ssä jouduin (etu)perän kuorta vahvistelemaan reilun kymmenen vuoden käytön jälkeen ja takaperään voisi vahvistusta laitella tässä seitsemäntoista vuoden kohdalla. Käyttö ei ole mitään Hc offia, mutta jonkinlaista möyryämistä kuitenkin.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 11.09.2014, 08:58
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ouzi Näytä viesti
Mikäs tuo öljypohjaan liimattu pellinkäikäle on?
Luulin vanhaksi korjaukseksi mutta sauna-hj:ssa näytti olevan samanmoinen.
Tehdaspanssarointiko?
Juu joku tehdassuoja se on.....mulla tosin yhdessä HJ koneessa oli mädäntyny ton panssarin ja varsinaisen öljypohjan pistehitsistä puhki Eli piti kalvaa auki ja hitsaa uudestaan.

Enkä mä oo peränkuoriinkaan sauna-cruiserissa mitään lisäpanssareita tehny....ne on toitsussa kuitenki melko kestävää jo alunperinki.....ja kaikkihan saa rikki Mutta eipä se iso homma ole siihen jotain lisuketta hitsaa, jos peloittaa, että pitkässä heinikossa karauttaa kiville.


Ite en lähtis HJ perään asenteleen lock rightia, kun kytkettävillä lukoilla olevia HJ61 akseleitakin näkyy vähän väliä myynnissä fiksuun hintaan. Onhan niistä ja lukkojen vipusien asennuksista tietty oma hommansa, mutta mielestäni toyotan lukkoakselit on hemmetin hyvät.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 11.09.2014, 09:04
Ouzi Ouzi ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.07.14
Sijainti: Nousiainen
Viestit: 51
Perusasetus

Mikäs noissa lockrighteissa ym. vastaavissa on ongelmana vai mikset asentaisi?
Tällä hetkellä toi lukkokysymys on myös vähän aikapoliittinen. Olen viikot pk-seudulla töissä ja aika ei riitä kaikkeen rakenteluun ja kunnostukseen mitä mieli tekisi. Paljon jää tulevaisuuden hommiksikin kun on tallipaikka jonne pääsee viikolla, nyt on kiire saada auto ajoon.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 11.09.2014, 09:24
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ouzi Näytä viesti
Mikäs noissa lockrighteissa ym. vastaavissa on ongelmana vai mikset asentaisi?
Tällä hetkellä toi lukkokysymys on myös vähän aikapoliittinen. Olen viikot pk-seudulla töissä ja aika ei riitä kaikkeen rakenteluun ja kunnostukseen mitä mieli tekisi. Paljon jää tulevaisuuden hommiksikin kun on tallipaikka jonne pääsee viikolla, nyt on kiire saada auto ajoon.
Siis ihan siitä syystä, että kyllä kytkettävä on mielestäni omaa luokkaa. Perä on avoin maantiellä ajellessa ja kun lukkoa tarvii on se vain vipusen vetämisestä kiinni, eikä loksu ja rutise, mitä noilla lock righteilla tuppaa olemaan ominaisuus. Hintakin taitaa olla samaa luokkaa HJ61 koko taka-akselilla ja lockrightilla?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 14.09.2014, 11:03
dodge ram pystyputket:n Avatar
dodge ram pystyputket dodge ram pystyputket ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.09.08
Sijainti: Turku
Viestit: 53
Perusasetus

Minkä kokosia renkaita hoojii 61 akselit kestää offi käyttöä niin että ei tarvii kokoajan olla korjaamassa?
Ja vakio murroksilla. Tulossa hj 61 vain metsä leluksi.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 14.09.2014, 12:00
NuuBeRi NuuBeRi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.12.09
Sijainti: Seinäjoki
Viestit: 134
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja dodge ram pystyputket Näytä viesti
Minkä kokosia renkaita hoojii 61 akselit kestää offi käyttöä niin että ei tarvii kokoajan olla korjaamassa?
Ja vakio murroksilla. Tulossa hj 61 vain metsä leluksi.

Ainakin Törkeässä HJ:ssa raja tuli vastaan ku 35" km2 mutikat vaihtu 37x12,5 creepyihin. 35 mutikoila kesti vielä.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 19.09.2014, 21:32
helmapelti:n Avatar
helmapelti helmapelti ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 1.195
Perusasetus

Noissa muokkauksissa on hyvä muistaa että ne ei juurikaan nosta auton arvoa jollei sillä saavuteta jotain arvoa esim. kisoissa. Romut on romuja eikä helpolla muuksi muutu. 35" on erittäin järkevä rengaskoko jolloin peruspalikat kestää jos niitä hieman säälii. Rikki saa mitävaan ja vakioautolla voi turvallisesti kuullostella millainen ajotyyli itselle sopii. Mikään ei yleesä hajoa itsellään vaan usein itse tietää että nyt rikoin "sen" kun väkisin yritin.

Jare jos joku näistä tietää, kuulin että hän ei ole enää edes ihminen -sisältä kone ja päällä ihmiskudosta.
Ei perusharrastajan tarvi siis verrata suorituksiaan yli-inhimilliseen. Omat "suoritukset" tuntuu kuskinpenkiltä hurjilta mutta videolla näyttää että tuosta olisi pitänyt mennä takavedolla.

Parhaan tuntuman saa kun menee repsikaksi kokeneelle ja voi yllättyä kuinka lähes vakiopelit etenevät.
Itse ikuisena amatöörinä suosittelen paljon ajoa ja pakolliset korjaukset kuin paljon parannuksia ja vähän ajoa.
Korjattavaa tulee aina eikä tuhansien eurojen panostus autoon auta.

Metsästyspeliin riittää 35"mutikat ja toimiva tekniikka, tunkki ja vinssi varusteiksi.
Jos satut hurahtamaan offiin niin ensin kannattaa ajella muiden mukana löytääkseen ne oman auton heikkoudet.
Vakiomurrokset tulee hajoamaan eikä mikään vakiota heikompi tule kestämään samalla ajotavalla. Halvat tarvikemurrokset pitää unohtaa kokonaan.

Kääntöpäät kannattaa rajoittaa kääntymään max alkuperäiseen kulmaa tai vähän alle, murroksen voimankesto heikkenee mitä enemmän pyörät kääntyvät. Alkuperäiset topparit kuluu ja on voinut taipua ojaanajoissa.
Rungon sinkitys on jo extremeä, hyvät korjaukset ja ehkä rungon sisäpuolinen öljyäminen hidastaa ruostumista tarpeeksi.
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig,
after a couple of hours you realize the pig likes it.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Suzuki Sj410 Ajo ominaisuudet?? Partajeesus Tekniikka & Jutustelu 9 03.01.2010 18:33
HDJ80:n maasto-ominaisuudet? Tekniikka & Jutustelu 44 28.12.2008 11:34
Minkälaiset ajo-ominaisuudet? HEKULIINI Chit-Chat 32 14.04.2005 19:05
Korkattu offi ominaisuudet blaserista kulmakorves. Nasty Tekniikka & Jutustelu 2 21.11.2004 21:16
Ajo-ominaisuudet..... Tekniikka & Jutustelu 0 04.02.2003 20:09


Sivu luotu: 21:43 (GMT +2).