![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Jos 33" renkailla menee niin pitkälle kuin pääsee kivikossa niin periä ja vaihteistoa vois suojata.
Samalla ajotyylillä riippujen ylikääntymisen vois estää ettei jousi katkea. Muuten vinssillä ja maastotunkilla pääsee jo pitkälle mutta joskus olisi helpompaa kun voisi vinssata taaksepäin eikä olisi pakko ylittää mahdottomia paikkoja. Varmista että jakiksessa on öljyä ja hullunkierto vaihteistojen välille on ihan hyvä ratkaisu. Etuvedon kytkentähaarukka kuluu väljäksi jos öljyä ei ole, laakerit voi selvitä pienelläkin öljymäärällä kun alukuori jäähdyttää ne. Väljä haarukka päästää etuvedon lopulta hyppimään kytkentäholkin hampaiden yli. Nelivetoa en suosittele maantieajoon tarpeettomasti kun murrosvaurioita ei aina huomaa ja ohjaus voi jumittua yllättäen. Cromo murrokset ovat kehuttuja ja lopulta säästävät rahaa,aikaa ja vaivaa. Itse en pöljänä niitä ole hankkinut. Halvat murrokset voivat tuhota hajotessaan myös vetoakselit kuten mulla molemmat puolet. Olisi tullut halvemmaksi ne cromot ![]() Ensin cromot ja myöhemmin ehkä kitkalukko jota en osaa suositella. Kun avaat periä niin varaudu siihen että laakerit ja välitykset joutuu uusimaan. Halvemmalla voi löytää kunnostetun perän mekaanisella lukolla tai hyvän etuperän orkkiskunnossa kuin laakeroida, välittää ja lukottaa omansa. Ensin ehkä kannattaa ajella ja kuullostella ja tutkia oman ajokin kuntoa ja heikkokuntoisenakin hjn tekniikka voi kestää pitkään. Uusia osia ei kuitenkaan ole mielekästä asennella loppuaan kohtaavien kaveriksi. Jokainen euro hjhin pyytää kolme lisää, jos laitat rahaa yhteen paikkaan niin kolme muutakin kaipaisi jo peruskunnostusta. Vaihteisto, kytkin, moottori, runko ,kori jne. Ehkä fiksumpaa ajaa vain ja korjailla tarpeen mukaan, peruskunnostus tulee yllättävän kalliiksi ja työlääksi. Oho, ihme saarnaamista ![]() Mekaaniset lukot periin ja vakiovälitykset käy 33", jos offi vie mukanaan niin tiheämmät. mulla 5.29 on vielä ajettavissa 33" renkailla 80kmh maantiellä mutta kierrokset n 2500rpm. Soaa suosittelen jos saa leimattua, korottavat jouset on 3xtönkömmät kuin soa suorilla jousilla. Sähkövinssi taakse mekaanisen etusen kaveriks ja kovaa ajoa. https://www.youtube.com/watch?v=7HTmMK6hmzU Oliko tuossa Jaren autossa muuta kuin soa? Kuskista taitaa loppupelissä eteneminen olla kiinni? Voin vain kumartaa syvään tuollekin suoritukselle.
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig, after a couple of hours you realize the pig likes it. |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Suzuki Sj410 Ajo ominaisuudet?? | Partajeesus | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 03.01.2010 18:33 |
HDJ80:n maasto-ominaisuudet? | Tekniikka & Jutustelu | 44 | 28.12.2008 11:34 | |
Minkälaiset ajo-ominaisuudet? | HEKULIINI | Chit-Chat | 32 | 14.04.2005 19:05 |
Korkattu offi ominaisuudet blaserista kulmakorves. | Nasty | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 21.11.2004 21:16 |
Ajo-ominaisuudet..... | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 04.02.2003 20:09 |