Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 04.09.2014, 15:08
Kekkeruusi:n Avatar
Kekkeruusi Kekkeruusi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.03.12
Sijainti: Nokia
Viestit: 1.396
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Äläs nyt, se pieni ulinahan sopii passelisti suikan muutenkin niin rauhalliseen äänimaailmaan

edit: tollasen numeron löysin: Häkkinen (0400-340168)
Tottahantoki toi pieni ääni siihen sopii mutta toi oli sellanen ääni jo että kävelijätkin katto että mikä sieltä kilometrin päästä oikein tulee, järkyttävä
Ei olis ilman peltoreita pystyny pitempään ajaan..se jakis lähti kyllä sen ekan reissun jälkeen vaihtoon.

__________________
-MMC-
Suzuki Jimny -02
Suzuki sj 413
Ex Toyota Lj -89
Ex Suzuki sj 413i
Ex Suzuki sj 410
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 04.09.2014, 15:31
topeho topeho ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.06.14
Sijainti: oulu
Viestit: 67
Perusasetus

Oiskohan viisain unohtaa nuo jakiksen välitykset ku taitaa suurin osa olla maantie ajoa?
Kuinka paljon vaikuttaa nopeaan puoleen? Viittiikö pitempää matkaa jyrrätä?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 04.09.2014, 15:43
Palex:n Avatar
Palex Palex ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.07.05
Sijainti: Lahti
Viestit: 3.272
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja topeho Näytä viesti
Oiskohan viisain unohtaa nuo jakiksen välitykset ku taitaa suurin osa olla maantie ajoa?
Kuinka paljon vaikuttaa nopeaan puoleen? Viittiikö pitempää matkaa jyrrätä?
Jos ajelee paljon maantiellä niin ehdottomasti kannattaa ostaa tehdasvalmiit rattaat, niin ovat ihan tarpeeksi hiljaiset kyllä. Tai siis ihan vakiota vastaavat meteliltään.

Ja ne rattaat kannattaa myös valita rengaskoon mukaan, eli jos ostat esim 31" renkaalle tarkoitetut välitykset, niin pitkä puoli lyhenee vaan suunnilleen sen verran, että se kompensoi tuon isomman renkaan aiheuttaman välityksien pidentymisen sinne suurin piirtein vakiorengastusta vastaavaksi.

Eli EI KANNATA UNOHTAA välityksiä, koska ne on ihan elintärkeät jos edes vähän ajaa maastossa, ja kyllä voi pidempiäkin siirtymiä suorittaa.
__________________
-Pauli-
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 04.09.2014, 16:02
Kekkeruusi:n Avatar
Kekkeruusi Kekkeruusi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.03.12
Sijainti: Nokia
Viestit: 1.396
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja topeho Näytä viesti
Oiskohan viisain unohtaa nuo jakiksen välitykset ku taitaa suurin osa olla maantie ajoa?
Kuinka paljon vaikuttaa nopeaan puoleen? Viittiikö pitempää matkaa jyrrätä?
Mulla on omassa lowrangelta tulleet jakiksen välitys rattaat 4.16 ja rengas on 235/75r15---> täysin passeli noille renkaille, pitkäpuoli ei mielestäni hidastunut ollenkaan. Ajelen myös hurua asvaltilla joten ei tää pelkkä metsälaite oo

http://www.lowrangeoffroad.com/suzuk...sfer-case.html
Ps. Tuolla linkissä on myös ne suositukset renkaiden koon mukaan että mikä välitys olis hyvä..tästäkin asiasta on joskus hieman keskusteltu täällä
__________________
-MMC-
Suzuki Jimny -02
Suzuki sj 413
Ex Toyota Lj -89
Ex Suzuki sj 413i
Ex Suzuki sj 410

Viimeksi muokannut Kekkeruusi : 04.09.2014 16:04
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 04.09.2014, 17:34
ruxu:n Avatar
ruxu ruxu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 14.04.09
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 252
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kekkeruusi Näytä viesti
Mulla on omassa lowrangelta tulleet jakiksen välitys rattaat 4.16 ja rengas on 235/75r15---> täysin passeli noille renkaille, pitkäpuoli ei mielestäni hidastunut ollenkaan. Ajelen myös hurua asvaltilla joten ei tää pelkkä metsälaite oo

http://www.lowrangeoffroad.com/suzuk...sfer-case.html
Ps. Tuolla linkissä on myös ne suositukset renkaiden koon mukaan että mikä välitys olis hyvä..tästäkin asiasta on joskus hieman keskusteltu täällä
Tuo välityksen valinta menee varmaan oman käyttötarpeen mukaan. Itsellä kun käyttö on lähes pelkästään "työkoneena" metsä-, piha- ja lumitöissä niin valitsin TrailGearin 6.5 välityksen. Kulkee maastoykkösellä lähes joutokäynnillä metsässä kytkintä luistattamatta. Onnistui hyvin myös tämän kesän pihahommissa 1700 kilosen peräkärryn puseminen keulakoukulla ylämäkeen - lähes joutokäynnillä. Renkaina myös 235/75R15.

Sitten maantiellä tuo ison puolen muuttuminen n. 20% pudotti käytännön ajonopeuden n. 80 km/t, jolloin meteliä on jo jonkun verran - mutta eipä nuo ajo-ominaisuudetkaan paljon suurempaa nopeutta salli....
__________________
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
---- MutantRhino by www.SirRai.com ----
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Kaikki mikä kannattaa tehdä kannattaa tehdä hyvin - mutta vasta huomenna...
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 04.09.2014, 17:59
sos:n Avatar
sos sos ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 16.01.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 2.245
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja topeho Näytä viesti
Oiskohan viisain unohtaa nuo jakiksen välitykset ku taitaa suurin osa olla maantie ajoa?
Kuinka paljon vaikuttaa nopeaan puoleen? Viittiikö pitempää matkaa jyrrätä?
taitaa samurain tiuhimmat välitykset olla ainoita mitkä vaikuttaa pitkään puoleen. mulla 6.5 välitykset ja 31 pyörillä pitkällä puolella just passelli, eli nopeusmittari näyttää aikalailla oikein.
siis mitä ruxu meinaat, että pudotti ajonopeuden 80kmh? mulla tolla 80 nopeudessa käytössä vielä 4vaihde nipinapin 5
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia

Viimeksi muokannut sos : 04.09.2014 18:02
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 04.09.2014, 18:32
Palex:n Avatar
Palex Palex ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.07.05
Sijainti: Lahti
Viestit: 3.272
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sos Näytä viesti
taitaa samurain tiuhimmat välitykset olla ainoita mitkä vaikuttaa pitkään puoleen. mulla 6.5 välitykset ja 31 pyörillä pitkällä puolella just passelli, eli nopeusmittari näyttää aikalailla oikein.
siis mitä ruxu meinaat, että pudotti ajonopeuden 80kmh? mulla tolla 80 nopeudessa käytössä vielä 4vaihde nipinapin 5
Kyllä vaikuttaa kaikki pitkäänkin puoleen. Samuraissa on vaan perävälityksetkin kaikista harvimmat, verrattuna 413:sta ja 410:iin.

Mulla on Jimnyssä samurain 6.5 jakolaatikko, ja on kyllä muuten sitten ihan käyttökelvottoman tiheät välitykset 4.11 perien kanssa, jos ajelee vakiorengastuksella. Tuossa leimalle pyöräytin kaksnollavitoset alle, ja kyllä kumi vinkui herkästi perusripeässä suzukikiihdytyksessä vielä kakkosellakin, ja vitosta sai tarjota tupaan jo neljänkympin vauhdissa. Polttikin ihan kivasti kumia kun siinä testasin vähän ennen kun laitoin 33" renkaat takasin. 33" renkailla välitykset tuntuu suht passelilta kaupunkiajossa, vaikka kovemmissa vauhdeissa satasen kieppeillä alkaakin olla jo vitosella 4500 jenkaa koneessa.

Vähän hirvittää laittaa toytan akselit alle, joissa on vielä tiheämmät perät...
__________________
-Pauli-
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 04.09.2014, 19:51
sos:n Avatar
sos sos ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 16.01.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 2.245
Perusasetus

ok olin siinä uskossa, että niissä tiheimmissä on pitkäkin puoli tiheämmäks välitetty. aina oppii uutta, kun ei kulje kädet taskussa.
samuraihin 31:sillä tuo 6.5 on minusta just passeli, siinä hidas 3:nen vastaa karkeasti vakion 3:sta, siis pers tuntumalla, en ole kattonu mitä ne vastaa oikeasti.
ja moni sanonu, että pakki menee liian tiuhaks, minusta ei, voi tosin johtua siitäkin, etten tykkää hirveästi ns. kaasupohjassa kuralentäen katsotaan mihin pääsee, voihan ne olla savikkoon liian tiheät, mutta kallio kikkailuun, mistä itse tykkään ja suohiippailuun just passelit noilla mun rengastuksilla, eli 31x10.5r15 fedima ja 31x12.5r15 renkailla, joskus hitaampi ykkönen olisi tarpeen, tai sit se kauan himoitsemani alffan kone jollakin automaatilla varustettuna
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
samurai, sj410, sj413, suzuki, yleistä


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 23 (0 jäsentä and 23 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Miksi Disco1 tai Defe ei soveltuisi offikäyttöön? Sirernog Tekniikka & Jutustelu 188 20.04.2012 20:30
Kassillinen tyhmiä kysymyksiä,... regular Tekniikka & Jutustelu 5 13.05.2007 22:13
Bj-40 murros ja sarja tyhmiä kysymyksiä Tekniikka & Jutustelu 2 25.06.2006 17:18
Bj-75 , kysymyksiä ??( tyhmiä ) Palde Tekniikka & Jutustelu 6 02.02.2005 19:17
Tyhmiä kysymyksiä Kupla Tekniikka & Jutustelu 11 13.09.2004 13:47


Sivu luotu: 13:08 (GMT +2).