|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#26
|
|||
|
|||
Hmm.. joo. No saapi sitte nähä.. mitä makso turbon kytki ja vauhtipyörä? Tuosa ei oo ku 33 auroran rattaat.
|
#27
|
||||
|
||||
En tiiä yhtää mitä ne maksaa.. nää oli täs autos jo kiinni sillon ku ostin tän.. tääl palstalla on ain välillä näkyny turbon vauhtipyöriä myynnissä kyllä..
|
#28
|
|||
|
|||
Aivan joo... no,jospa nyt pääsisin tuolla vakio kytkimellä etes alkuun ja homman makuun.
|
#29
|
||||
|
||||
Kyl se sen verran pitää et remonttii pääsee tekee..
|
#30
|
|||
|
|||
|
#31
|
|||
|
|||
Heittäiskö joku mua linkillä/kuvilla tosta soan tekemisestä väkä tarkemmin ja selittäski? U pultit joo ja pedit tejä pakoille kunnolla aksiloille,muuta huomioitavaa?
|
#32
|
|||
|
|||
Palkkihelmat? Minkäkokosesta tavarasra on porukka tehny? Jossaki rojektissa oli hyvät mitat ja istu nätisti mutta en enää löydä:/
|
#33
|
||||
|
||||
Purat vaan sen akselin irti jousesta ajatuksen kans. Sitten vaan teet vastaavat osat akselintoiselle puolelle. Turhaan niitä kuvia kattomaan kun niistä mittää sisäistä kuitenkaan.
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan! |
#34
|
||||
|
||||
Offi kannattais aloittaa halvalla romulla pelkästään ajamalla, korjaa sit mitä menee rikki.
Kun esin tuunaa 2000h kaikkea turhaa ja laittaa kaikki rahat siihen niin eihän sillä ilkeä ajaa kuin pellolla tyhjäkäynnillä. Toisaalta sillai vehkeet tulee ajettua nopeasti loppuun ja ne vaan makaa pihassa kun 20 paikkaa on rempallaan. Eli: korjaa viikon kaikkea joka ei maksa paljoa ja rikoo ne aina viikonloppuna. Offaamaan ei opi ilmaiseksi ja tasapaino korjaamisen ja ajamisen välille pitäisi löytää. Liian kalliilla ei opi koskaan ja liian paska hajoaa liian usein.
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig, after a couple of hours you realize the pig likes it. |
#35
|
|||
|
|||
Lainaus:
tai mää näist kyl mitään tiiä mut isot pojat puhunu ja kertonu.. panssarit mulla seuraavana to do listalla toho pajeroo ni ei tarvi taas vaihtaa pohjaan vaihteiston palkkia eikä pelätä öljypohjan, vaihteiston tai polttoainetankin hajoamista ens reissulla...
__________________
GMC Suburban 6.5td -95 Chevrolet Blazer 6.2d -86 "The Black Pearl" Suzuki SJ413 -86 "Muut tekee mitä osaavat, meillä offareilla on ollu tapana tehä mitä tahdotaan!" The reason i sin is because there is a stairway to heaven and a Highway to hell and i sure as hell ain't climbing no stairs!!! |
#36
|
||||
|
||||
GR patrollissa taisin murjasta itte 50x100x4 ja tulee mielestäni aika hyvin ulos oven alalaidan kohalla et suojaa. muistelen et tuos 160 korisessa on helmat ihan identtiset uudempaan. kun muistas niin voishan tuon äkkiä mitatakin, patrolliinhan tuo palkkihelmojen teko on sikäli jos ne vanhat on hyväkuntoset muutaman tunnin homma.
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#37
|
|||
|
|||
Ruostetta..
Noh.. Oon alkanu työntämään jo näitä tunteja tähän koska korihan ei ollu enää häävisti kiinni.. Ulosoton akselin holkki oli mitä oli ja pääsi aina lyömään putkisokan poikki.. Mutta kaikestahuolimatta oon tyytyväinen hankintaan ja ihan kohtuu hyvinhä tuo kulkikin tuolla märissäki paikoissa mitä kävin käskyttämässä!
Korin korjuu kuvia Kuskin lattia Leikattuna Kuskin takalattia Kuskin takakaari Apparin lattia Apparin takalattia Hitsuuttelut on tällähetkellä jo hyvällä mallilla.. Ois tarkotus jos vklp jo pääsis ehki ajamaanki enemmä joten sitten taas kuvia lissää ja valmiista korinkorjauksistaki pistän kuvat! |
#38
|
|||
|
|||
Hauskan näkösiä kuvia! tiiä sit näyttääkö kaikilla osa noista siltä ku ne olis otettu joskus kultaisella -80luvulla, puhelimen näytöltä ainaki näyttää!
mutta ei siinä mitään, näyttää perinteiseltä japsilta noin muuten nuo pellit..
__________________
GMC Suburban 6.5td -95 Chevrolet Blazer 6.2d -86 "The Black Pearl" Suzuki SJ413 -86 "Muut tekee mitä osaavat, meillä offareilla on ollu tapana tehä mitä tahdotaan!" The reason i sin is because there is a stairway to heaven and a Highway to hell and i sure as hell ain't climbing no stairs!!! |
#39
|
|||
|
|||
Melko rapeeta jos meinaat tehdä helma palkit kannattaa ne tehdä ennenkun on helmat hitsannu uusiksi.
|
#40
|
|||
|
|||
Ajelua viime yönä...
Noniin.. Eilis yönä patrolli saatiin latinkiin 24.00 aikaan latinkiin ja päätettiin että pakkohan sillä on käyvvä ajelemassa,hyvillä mielin lähin ajelemaan ja tässä lopputulos.
Vinssin murtosokka poikki tuohon saatanan rommakkoon 2 aikaa yöllä,ja eikun rattoria hakemaan ja hinata ylös. Puolitoista metriä liikku vinssin avulla ja kalahti! Mitä porukka on käyttäny tuolla että kestää? pultteja? sokkia? minkä kokosia? Tuossa oli eilettäin 6mm jonka sisään lyöty vielä 4 mm |
#41
|
||||
|
||||
6mm sokkanaula taisi itselläni olla, sit kun sokka kestää niin hajoaa jostain muualta.
Ehkä vinssaustekniikkaan perehtyminen voisi helpottaa tuossa asiassa, kuvan tilanteessa olisi hyvä yrittää nostattaa auton keulaa ylöspäin vinssatessa, esim. 1-1,5 metrin puupölli pystyasennossa vinssivaijerin ja maan väliin nostaa auton keulaa ylöspäin. Pöllin kanssa puljaaminen on tietty oma operaationsa ettei se päädy esim. auton konehuoneeseen vahingossa. Ylöspäin olisi hyvä saada jo senkin takia ettei etuakseli repeä irti jos se on tiukasti kiinni. |
#42
|
||||
|
||||
Mulla on 8mm poranterästä tehty ja se on kestäny kyllä vinssailla tiukassakin olleita autoja.. Mm. mäyris runkoa myöten mutaliejussa.. mut tosiaan ulosotto räjähtää sit seuraavaks ku saat sen sokan kestämää.. Pylpyrää ja ylöspäin vetoja tollasessa paikassa ni kyllä se nousee.
|
#43
|
||||
|
||||
Varasokkia hanskalokeroon, Hi-Lift, pylpyrä, saha, kirves, kanki......
Ja malttia jumitilanteessa Jossain BJ:ssä näin hitsatun vinssin mutta ei ollut kuulemma viisas veto, on paljon vittumaisempi liitellä vaijeria kuin vaihdella sokkia, sanoi omistaja Takavinssillä voi myös välttää suoraan penkkaa vasten vedot |
#44
|
|||
|
|||
minä myös taka vinssin kannalla...
|
#45
|
|||
|
|||
Ite kans tänää parin tunnin lapioinnin jälkee mietin että piru ku ois takana vinssi...
|
#46
|
|||
|
|||
Maanantai ajelut
Hiljasena ollu foorumilla ku ollu peltohommat kesken vaan nytpä neki on tehty! Eli vinssi ongelmat saatu kuriin! Välillä käyny ajamassaki ja eilettäin käytiin myskämässä päivällä ja yöllä usiampi tunti ja datsunikin on saanu valopäivitystä, niistä myöhemmin kuvia,kuitenkin.. Tässä eiliseltä jotain mitä tuolla puhelimella sai kuvattua.
Kiven päällä keikkumista Sitten mentiin vähän märemmälle linjan aluselle ja sinnehhän se pari kertaa istahti jumiin asti Kuvia sitä mukaa aina lisää kun saa tehtyä autoa ja käy ajelemassa! To do: Panssarointia Palkkihelmat Snorkkeli Hehkut Raidetanko väänty eilen eestä banaaniksi metässä yöllä nii haittaa hieman kääntyvyyttä kuskin suuntaan |
#47
|
||||
|
||||
mulla olis suora raidetanko 160 patuun
|
#48
|
|||
|
|||
:)
Takaiskareista öljyt pihalle!
Auttakaa alottelijaa! Mitä kannattaa laittaa tilalle vaan ruvetakko rakentamaan uusiksi? Linkkiä? |
#49
|
|||
|
|||
Super ruuffattu :D
Elikkä elikkä...
Datsunilla on tullu ajeltua ja paikat kestäny lukuunottamatta vinssin kiinnityskorvakon murtumista Siitä en hoksannut kuvaa ottamaan.. Tallilla menny aikaa enemmän ku laki sallii taas ku oman käyttis bemarin kimpussa pitänyt häärätä ja emännän ooppelin kimpussa.. Tatsuuni pestynä Siitä super ruuffatusta.... Tuommonen tuli hajettua varaosa autoksi ku perkleen halvalla sain samanlaisen.. Pellit paljon paremmat ku omassa ja oli manuaaliset napalukotki...Auto saatiin käymään hinaamalla hetkeksi ja sen jälkeen koneesta tuli kurkkaamaan kiertokarkulainen lohkon kylestä Tekniikka on 3.3 vapari niinku tuossa valkosessaki.. Mutta paljon muuta hyvää osaa tuossa kyllä on.. Saa nähä menikö koneesta kaikki vai mitä.. Tänään peltiosat otin jo talteen mitä otan ja ens viikolla alkaa akselistot ja tekniikka purkamaan veke. Viimeksi muokannut J_T_J : 30.10.2014 23:13 Perustelu: Kuva sekoilua |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
SJ413 "uuden harrastajan ensimmäinen maasturi" | Joose | Maasturiprojektit | 12 | 06.04.2015 12:05 |
Ostettu ensimmäinen offiauto | Tomppa- | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 30.04.2013 06:46 |
Ensimmäinen/viimeinen-painikkeet | HeikkiH | Ongelmia palstalla? Kysyttävää ylläpidolta? | 3 | 08.02.2012 08:46 |
Ensimmäinen maastoauto | smos | Tekniikka & Jutustelu | 49 | 07.01.2010 08:05 |
Ensimmäinen ajokerta? | jv | Tekniikka & Jutustelu | 21 | 13.05.2004 11:20 |