Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 30.08.2014, 16:38
MRV MRV ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 23.08.14
Sijainti: Vilppula
Viestit: 17
Perusasetus

Eli kyllä se pieni väljyys on perässä, mutta ei menoa haittaa. Tuli öljyt kuitenkin vaihdettua ihan joka paikkaan sekä rasvattua kaikki nipat. Onpa sattunut tuuri sillä pohja oli hyvinkin terve. Sitten rengas asiaa. Ajattelin pyöräyttää alle 215/80R15 INSA-TURBO SAHARA kumit ja mietin että jaksaako hurja 1,3 kaasari kone vielä mennä näillä kumeilla? Ja kai akselit kestää näitä kumeja? Auto oli ostaessa tosi laiska sillä oli imuilmavuoto, ei ollut ilmanputsarissa filtteriä ja lisäksi jakopään remppaa tehdessä huomasin jaon olevan hampaanverran pielessä. Nyt kun nämä viat/puutteet on korjattu niin johan tuntuu menohaluja löytyvän

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 30.08.2014, 16:44
Palex:n Avatar
Palex Palex ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.07.05
Sijainti: Lahti
Viestit: 3.272
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MRV Näytä viesti
Eli kyllä se pieni väljyys on perässä, mutta ei menoa haittaa. Tuli öljyt kuitenkin vaihdettua ihan joka paikkaan sekä rasvattua kaikki nipat. Onpa sattunut tuuri sillä pohja oli hyvinkin terve. Sitten rengas asiaa. Ajattelin pyöräyttää alle 215/80R15 INSA-TURBO SAHARA kumit ja mietin että jaksaako hurja 1,3 kaasari kone vielä mennä näillä kumeilla? Ja kai akselit kestää näitä kumeja? Auto oli ostaessa tosi laiska sillä oli imuilmavuoto, ei ollut ilmanputsarissa filtteriä ja lisäksi jakopään remppaa tehdessä huomasin jaon olevan hampaanverran pielessä. Nyt kun nämä viat/puutteet on korjattu niin johan tuntuu menohaluja löytyvän
Joo, ehdotin tuota risaa ristikkoa nyt vain helpoimpana vikana. Saattavat joskus olla melko huomaamattomastikin rikki...

Perässähän kuuluukin olla back lashia eli väljää vähän, mutta se ajan myötä korostuu tietysti kun hampaat kuluu. Säätämällä saa kyllä paremmaksi jos jaksaa laittaa.

Isommilla renkailla jaksaa kyllä mennä melko hyvinkin, mutta maastoon kyllä ihan ekana modauksena jakoaskiin välitykset, kun ei siitä muuten tule yhtään mitään kytkintä luistatellessa. Akselit kestää ihan varmasti, varsinkin ilman lukkoja. Samurain akselit on kuitenkin yllättävänkin kestävät, ja maailmalta saa kestävämpää sisuskalua tarvittaessa.
__________________
-Pauli-
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 30.08.2014, 17:21
MRV MRV ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 23.08.14
Sijainti: Vilppula
Viestit: 17
Perusasetus

Kiitoksia tiedosta. Eli uutta kumia alle. Pitää ruveta kattelen välitettyä jakolaatikkoa... Autoa onkin jo koroteltu jonkinverran ja kaaret laikattu/levitetty. Koska nämä muuttui ns vähä päästoisiksi? Omani on otettu käyttöön 19.10.1992. Rekkarissa ei ole mitään mainintaa vähäpäästöisyydestö/ katista.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 30.08.2014, 20:27
GaryRock:n Avatar
GaryRock GaryRock ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.05.12
Sijainti: Jyväskylä, Suomi
Viestit: 623
Perusasetus

-93 tais tulla maastureihin. Itelläkin -92 samurai ja ei ole vähäpäästönen.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 30.08.2014, 20:45
wolfigy wolfigy ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 24.08.14
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 23
Talking

Osaako joku neuvoa seuraavat ongelmat.

Miksi suzuki sj413 vilkku vilkuttaa vasemalta puolelta helvetin lujaa ja oikealla puolella toimii ok hitaasti.

Seuraava ongelma on varmaan ongelmista harvinaisin ja en tiedä saanko korjattua kyseistä vikaa koskaan.

Suzukini moottori käy aivan taivaalisen hyvin. Ei mitään ongelmaa jos ajan kaupungissa hitailla nopeuksilla ja väliaikasesti moottoritiellä.
Sittenkun ajan noin 10km noin 80-90km vauhdilla moottoritiellä niin suzuki poloinen alkaa nykimään ja pakoputki pamauttelee komeita ääniä..yleensä auto sammuu.
Kyseisen pätkimisen jälkeen autolla ei voi ajaa edes pieniä nopeuksia, koska nykiminen ja tehonpuute vaivaa.
Auto pitää olla paikallaan yli 1h ennenkuin sillä voi ajaa ilman nykimistä.
Kaveri ehdotti, että paskaa tankissa tai jotain.

Arvostaisin jos joku keksisi ratkaisun
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 30.08.2014, 21:01
GaryRock:n Avatar
GaryRock GaryRock ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.05.12
Sijainti: Jyväskylä, Suomi
Viestit: 623
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja wolfigy Näytä viesti
Osaako joku neuvoa seuraavat ongelmat.

Miksi suzuki sj413 vilkku vilkuttaa vasemalta puolelta helvetin lujaa ja oikealla puolella toimii ok hitaasti.
Olisko perinteisesti polttimo pimee vasemmalta. Helppo korjaus on ostaa elektroninen vilkkurele joka toimii ledivilkullakin

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja wolfigy Näytä viesti

Suzukini moottori käy aivan taivaalisen hyvin. Ei mitään ongelmaa jos ajan kaupungissa hitailla nopeuksilla ja väliaikasesti moottoritiellä.
Sittenkun ajan noin 10km noin 80-90km vauhdilla moottoritiellä niin suzuki poloinen alkaa nykimään ja pakoputki pamauttelee komeita ääniä..yleensä auto sammuu.
Kyseisen pätkimisen jälkeen autolla ei voi ajaa edes pieniä nopeuksia, koska nykiminen ja tehonpuute vaivaa.
Auto pitää olla paikallaan yli 1h ennenkuin sillä voi ajaa ilman nykimistä.
Kaveri ehdotti, että paskaa tankissa tai jotain.

Arvostaisin jos joku keksisi ratkaisun
Oisko tukos bensansaannissa? Alipainetta tulee tankkiin ja lopulta ei jaksa imeä.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 30.08.2014, 21:31
MRV MRV ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 23.08.14
Sijainti: Vilppula
Viestit: 17
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja wolfigy Näytä viesti
Suzukini moottori käy aivan taivaalisen hyvin. Ei mitään ongelmaa jos ajan kaupungissa hitailla nopeuksilla ja väliaikasesti moottoritiellä.
Sittenkun ajan noin 10km noin 80-90km vauhdilla moottoritiellä niin suzuki poloinen alkaa nykimään ja pakoputki pamauttelee komeita ääniä..yleensä auto sammuu.
Kyseisen pätkimisen jälkeen autolla ei voi ajaa edes pieniä nopeuksia, koska nykiminen ja tehonpuute vaivaa.
Auto pitää olla paikallaan yli 1h ennenkuin sillä voi ajaa ilman nykimistä.
Kaveri ehdotti, että paskaa tankissa tai jotain.

Arvostaisin jos joku keksisi ratkaisun
Katos pa-suodatin ja koita jättää bensatankin korkki vähän löysälle ettei muodostu alipainetta tankkiin.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 31.08.2014, 07:46
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MRV Näytä viesti
Katos pa-suodatin ja koita jättää bensatankin korkki vähän löysälle ettei muodostu alipainetta tankkiin.
Oisko taaas se klassinen original polttoainesuodatin tukossa, sijaitsee apparinpuolella takana runkoaisan kyljessä, vai onko se vain 410 mallissa takana..
__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
samurai, sj410, sj413, suzuki, yleistä


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 8 (0 jäsentä and 8 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Miksi Disco1 tai Defe ei soveltuisi offikäyttöön? Sirernog Tekniikka & Jutustelu 188 20.04.2012 20:30
Kassillinen tyhmiä kysymyksiä,... regular Tekniikka & Jutustelu 5 13.05.2007 22:13
Bj-40 murros ja sarja tyhmiä kysymyksiä Tekniikka & Jutustelu 2 25.06.2006 17:18
Bj-75 , kysymyksiä ??( tyhmiä ) Palde Tekniikka & Jutustelu 6 02.02.2005 19:17
Tyhmiä kysymyksiä Kupla Tekniikka & Jutustelu 11 13.09.2004 13:47


Sivu luotu: 18:32 (GMT +2).