![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Ensimmäinen viesti tänne. Tuli hommattua vm92 samurai on erittäin mielenkiintoinen ajettava . Jakopään hilut vaihdoin samantien kun viimeisestä vaihdosta ei ollut tarkkaa tietoa. Vettä se tiputti sateella kengälle, tuli siitä pissapojan suuttimen juuresta. Ainut vika on että liikkeelle lähdössä perästä kuuluu kolahdus. Muuten se ei äännä mitenkään. Mistä kannattaa vikaa lähteä kattelemaan?
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Oiskohan kardaanista ristikko ihan loppu...
__________________
-Pauli- |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Käsin kun kokeilin niin tuntuisi että se olisi perä mikä on väljä... No varmistan asian huomenna kun pääsen nosturille. Ja luulis että väljä ristinivel oireilisi myös ajossa.
|
|
#4
|
|||
|
|||
|
Eli kyllä se pieni väljyys on perässä, mutta ei menoa haittaa. Tuli öljyt kuitenkin vaihdettua ihan joka paikkaan sekä rasvattua kaikki nipat. Onpa sattunut tuuri sillä pohja oli hyvinkin terve
. Sitten rengas asiaa. Ajattelin pyöräyttää alle 215/80R15 INSA-TURBO SAHARA kumit ja mietin että jaksaako hurja 1,3 kaasari kone vielä mennä näillä kumeilla? Ja kai akselit kestää näitä kumeja? Auto oli ostaessa tosi laiska sillä oli imuilmavuoto, ei ollut ilmanputsarissa filtteriä ja lisäksi jakopään remppaa tehdessä huomasin jaon olevan hampaanverran pielessä. Nyt kun nämä viat/puutteet on korjattu niin johan tuntuu menohaluja löytyvän
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
![]() Perässähän kuuluukin olla back lashia eli väljää vähän, mutta se ajan myötä korostuu tietysti kun hampaat kuluu. Säätämällä saa kyllä paremmaksi jos jaksaa laittaa. Isommilla renkailla jaksaa kyllä mennä melko hyvinkin, mutta maastoon kyllä ihan ekana modauksena jakoaskiin välitykset, kun ei siitä muuten tule yhtään mitään kytkintä luistatellessa. Akselit kestää ihan varmasti, varsinkin ilman lukkoja. Samurain akselit on kuitenkin yllättävänkin kestävät, ja maailmalta saa kestävämpää sisuskalua tarvittaessa.
__________________
-Pauli- |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Kiitoksia tiedosta. Eli uutta kumia alle. Pitää ruveta kattelen välitettyä jakolaatikkoa... Autoa onkin jo koroteltu jonkinverran ja kaaret laikattu/levitetty. Koska nämä muuttui ns vähä päästoisiksi? Omani on otettu käyttöön 19.10.1992. Rekkarissa ei ole mitään mainintaa vähäpäästöisyydestö/ katista.
|
|
#7
|
||||
|
||||
|
-93 tais tulla maastureihin. Itelläkin -92 samurai ja ei ole vähäpäästönen.
|
![]() |
| Luokat |
| samurai, sj410, sj413, suzuki, yleistä |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Miksi Disco1 tai Defe ei soveltuisi offikäyttöön? | Sirernog | Tekniikka & Jutustelu | 188 | 20.04.2012 20:30 |
| Kassillinen tyhmiä kysymyksiä,... | regular | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 13.05.2007 22:13 |
| Bj-40 murros ja sarja tyhmiä kysymyksiä | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 25.06.2006 17:18 | |
| Bj-75 , kysymyksiä ??( tyhmiä ) | Palde | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 02.02.2005 19:17 |
| Tyhmiä kysymyksiä | Kupla | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 13.09.2004 13:47 |