Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 25.08.2014, 09:16
Gary Grand:n Avatar
Gary Grand Gary Grand ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.04
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 2.889
Perusasetus

Jepjep..

Jostain syystä vaan tuossa tilanteessa kaks eri kertaa nakkasi nelikon pois päältä ja muutaman kymmenen metriä myöhemmin "mukavan" rusauksen saattelemana otti taas kiinni..
Todennäkösesti juurikin tuo loskasuihku osui suoraan siihen dildoon ja jäähdytti sitä riittävästi.

Missään muussa tilanteessa ei moista ole mulle tehnyt, tuo, eikä muutkaan mulla ajossa olleista GM:stä.

Ettei tuollaisesta ole kukaan puhunut, niin jäänee useimmissa tilanteissa huomaamatta, vaikka tempun tekisikin. Nyt vaan oli lätäkön jatkeena sopivasti loiva kaarre ylämäkeen, niin tunsi hyvin kun etuveto yhtäkkiä kiharassa lähti päältä.
Eihän tuo kytkentä irtoa, jos on jatkuva vetokuorma kytkentäholkilla, mutta tässä oli sopivasti ravistusta, niin pääsi irtoamaan, kun jäähtyi.

__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 25.08.2014, 09:27
Ex_inkkari:n Avatar
Ex_inkkari Ex_inkkari ei ole kirjautuneena
Korpraali
 
Rekisteröitynyt: 29.06.04
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 6.030
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Gary Grand Näytä viesti
Jepjep..

Missään muussa tilanteessa ei moista ole mulle tehnyt, tuo, eikä muutkaan mulla ajossa olleista GM:stä.
Tämän vuoksi aavistelisin että jotain muuta vikaa ollut joka aiheutti tuon ? jos pelkkä loskaroiske kytkisi nelivedon pois, niin eihän noilla voisi aja talvella ollenkaan.

Itse puskin viime talvena pakkasessa lumessa pitkiä matkoja, kun ei aura ollut 5.45 aamulla käynnyt putsaamassa teitä, eikä ollut ongelmia.. ja varmasti kylmempää kun loska tiellä.

Mutta joo, eihän tuo mikään idiootin varma systeemi ole ja iän myötä temppuilee varmasti.
Yhtälailla ne vakuumi viritykset on temppuillu, Dakotassa lakkasi etuveto toimimasta kokonaan kun putket tukossa.
__________________
http://esory.kuvat.fi/#/
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 25.08.2014, 09:46
Gary Grand:n Avatar
Gary Grand Gary Grand ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.04
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 2.889
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ex_inkkari Näytä viesti
Tämän vuoksi aavistelisin että jotain muuta vikaa ollut joka aiheutti tuon ? jos pelkkä loskaroiske kytkisi nelivedon pois, niin eihän noilla voisi aja talvella ollenkaan.

Itse puskin viime talvena pakkasessa lumessa pitkiä matkoja, kun ei aura ollut 5.45 aamulla käynnyt putsaamassa teitä, eikä ollut ongelmia.. ja varmasti kylmempää kun loska tiellä.

Mutta joo, eihän tuo mikään idiootin varma systeemi ole ja iän myötä temppuilee varmasti.
Yhtälailla ne vakuumi viritykset on temppuillu, Dakotassa lakkasi etuveto toimimasta kokonaan kun putket tukossa.
Veto päällä => ei pysty hyppäämään pois. Sopivasti ravistusta(veto-luisto-veto-..), niin kytkentäholkki pääsee liikahtamaan.

Mutta käsinkytkentä olisi monessa tilanteessa mukava lisä noihin. Hidas takaveto olis parempi kun kymmenen jänistä jossain kärryn kanssa peruutellessa. kääntyvyys olis ihan jotain muuta kun nelikon kanssa..
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 25.08.2014, 09:51
Villeri:n Avatar
Villeri Villeri ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 30.06.09
Sijainti: Karvia
Viestit: 612
Perusasetus

Menee aiheen sivusta, kun ramissa on alipainetoiminen tuo holkki niin laitoin käsinkäytettävän ilmaventtiilin jolla kytketään erikseen päälle tuo etuakseli.

Mikä tota sevin etuakselin vahapatruunaa lämmittää? Joku pieni sähkövastus? Ei sille voisi laittaa erillistä nappia?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 25.08.2014, 09:58
Ex_inkkari:n Avatar
Ex_inkkari Ex_inkkari ei ole kirjautuneena
Korpraali
 
Rekisteröitynyt: 29.06.04
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 6.030
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Villeri Näytä viesti
Menee aiheen sivusta, kun ramissa on alipainetoiminen tuo holkki niin laitoin käsinkäytettävän ilmaventtiilin jolla kytketään erikseen päälle tuo etuakseli.

Mikä tota sevin etuakselin vahapatruunaa lämmittää? Joku pieni sähkövastus? Ei sille voisi laittaa erillistä nappia?
Sähkövastus joo, onnistuu varmaan mutta ei sitä jaksa painaa koko ajan ongelma yleensä on se patruuna itsessään ei sähkön kulku sinne. Se lanka tahtoo polttaa itsensä poikki jos ajelee kuukausitolkulla nelari päällä ja ajan myötä toiminta hidastuu kun dementtia potilaalla.
__________________
http://esory.kuvat.fi/#/
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 25.08.2014, 11:39
sos:n Avatar
sos sos ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 16.01.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 2.245
Perusasetus

tuo lumi vastaan loska on ihan eri asioita 0asteinen loska jäähdyttää paljon enemmän, ku -20 asteinen lumi tietynlaisissa olosuhteissa, lumi kun pöllyää lämpöiselle pinnalle, ni saattaa se lumi sulaa niin, että lumikerroksen alle jää ilmatasku, jolloin se ei enää jäähdytäkkään paljoa, verrattaen kylmä vesi/loska, joka valuu pois ja uutta kylmää tulee jatkuvalla syötöllä lisää.
ja jos määristä puhutaan, ni desissä lähes nolla asteista vettä/loskaa on sitoutunu paljon enemmän viilentävää energiaa, ku samaan määrään lunta
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 25.08.2014, 12:04
Ex_inkkari:n Avatar
Ex_inkkari Ex_inkkari ei ole kirjautuneena
Korpraali
 
Rekisteröitynyt: 29.06.04
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 6.030
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sos Näytä viesti
tuo lumi vastaan loska on ihan eri asioita 0asteinen loska jäähdyttää paljon enemmän, ku -20 asteinen lumi tietynlaisissa olosuhteissa, lumi kun pöllyää lämpöiselle pinnalle, ni saattaa se lumi sulaa niin, että lumikerroksen alle jää ilmatasku, jolloin se ei enää jäähdytäkkään paljoa, verrattaen kylmä vesi/loska, joka valuu pois ja uutta kylmää tulee jatkuvalla syötöllä lisää.
ja jos määristä puhutaan, ni desissä lähes nolla asteista vettä/loskaa on sitoutunu paljon enemmän viilentävää energiaa, ku samaan määrään lunta
No jos sillä on mitään merkitystä niin tuli myös ajettua loskassa ei hyppinyt nelari pois päältä. En vielään purematta niele että loskasäällä ajaessa nelari ei pysyisi päällä jos systeemi on ehjä. On noilla vehkeillä ajettu paljon vaativimmissa olosuhteissa kun Suomen loskakeli ilman ongelmia.

Ymmärän se että jossain tilanteessa jossa vetoa tulee pätkittäin ja patruuna ei ole enään voimissaan siirtoholkki pääsee liikkumaan niin paljon että katkaisee yhteyden. Pelkkä loskateoria ei ihan uppoa
__________________
http://esory.kuvat.fi/#/

Viimeksi muokannut Ex_inkkari : 25.08.2014 12:07
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Sähkömoottorin kytkentä khonkonen Chit-Chat 4 18.11.2013 17:11
vinssin kytkentä hojo85 Tekniikka & Jutustelu 2 07.04.2013 21:30
Mitä öljyä Chevyn 4x4 manuaalilaatikkoon? Tekniikka & Jutustelu 1 16.06.2007 01:25
Virtamittarin kytkentä SaiQmon Tekniikka & Jutustelu 6 22.04.2007 11:29
Lisävalojen kytkentä 4x4 Tekniikka & Jutustelu 0 26.02.2003 19:15


Sivu luotu: 20:47 (GMT +2).