![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Tuossa General Mistaken vahapatruunassa on se hauska puoli, että kytkentäajan pituus riippuu patruunan lämpötilasta.. ![]() Ja kun vetää nelikko päällä sopivan loskaista tietä, niin saattaa yllättäen kurvissa polkaistaessa ollakin etuveto lomilla.. ![]() ![]() Pariin kertaan päässyt yllättämään ja luistot on silloin melko leveitä. EDIT. Kyllä musta on kuitenkin kaikkein kipein keksintö tuossa HDJ:ssä kun on pitänyt se pyyhkijänmoottori sinne akseliin survoa kiinni hapettumaan..
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen. |
#2
|
||||
|
||||
![]()
[QUOTE=Gary Grand;1155117]Tuossa General Mistaken vahapatruunassa on se hauska puoli, että kytkentäajan pituus riippuu patruunan lämpötilasta..
![]() Ja kun vetää nelikko päällä sopivan loskaista tietä, niin saattaa yllättäen kurvissa polkaistaessa ollakin etuveto lomilla.. ![]() ![]() Pariin kertaan päässyt yllättämään ja luistot on silloin melko leveitä. QUOTE] Jos tommosella kahlaa jossain syvässä vedessä niin että patruuna veden alla, niin jäähtyykö tarpeeks ja pääsee sudittelee takavedolla? |
#3
|
||||
|
||||
![]()
[QUOTE=veijon-esso;1155120][QUOTE=Gary Grand;1155117]Tuossa General Mistaken vahapatruunassa on se hauska puoli, että kytkentäajan pituus riippuu patruunan lämpötilasta..
![]() Ja kun vetää nelikko päällä sopivan loskaista tietä, niin saattaa yllättäen kurvissa polkaistaessa ollakin etuveto lomilla.. ![]() ![]() Pariin kertaan päässyt yllättämään ja luistot on silloin melko leveitä. Lainaus:
![]() Tuon patruunan kierre on muistaakseni M33x1.5mm, ihan varma en ole, mutta pystyy korvaamaan sopivalla hydr.nipalla. Jonka läpi taas saa tehtyä just sellaisen kytkentämekanismin kuin haluaa.
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
mut tuohan on aivan helvetin hieno keksintö, jos kerta kylmässä kytkee nelikon pois. kaikkihan tietää, että kylmä rauta ei kestä yhtähyvin, ku lämmin ni tuo systeemi suojelee kylmässä vetareita ja murroksia kätevästi, miksiköhän eivät ole laittanu taaksekkin vastaavaa?
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
#5
|
||||
|
||||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ..ja se takaisinkytkeytyminen kesken luiston se vasta pehmeästi tapahtuukin.. ![]()
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
[QUOTE=veijon-esso;1155120]
Lainaus:
__________________
http://esory.kuvat.fi/#/ |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Kyllä mulla K1500:ssa tapahtui tuo pari kertaa. Tilanne tosin oli sellainen, että apparipuoleinen etupyörä kulki useamman kymmenen metrin matkan 15-20 senttiä syvässä urassa, joka täynnä loskaa/vettä.. Mutta yhtäkaikki: koppi oli täynnä käsiä, kun patruuna jäähtyi tarpeeksi ja nelikko kytkeytyi pois.. ![]() Ja sama toistui toisena päivänä. Se kova kylmyys vaan pidentää kytkentäaikaa, ei heitä nelikkoa pois. Niistä kokemuksista voit lukea jenkkifoorumeiltakin.. Minuutti ei ole ollenkaan tavaton kytkentäaika kunnon pakkasilla. ![]()
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
http://esory.kuvat.fi/#/ |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Patruuna itsessään on aika hyvin suojassa akselikotelossa.
__________________
http://esory.kuvat.fi/#/ Viimeksi muokannut Ex_inkkari : 25.08.2014 09:11 |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Jepjep..
Jostain syystä vaan tuossa tilanteessa kaks eri kertaa nakkasi nelikon pois päältä ja muutaman kymmenen metriä myöhemmin "mukavan" rusauksen saattelemana otti taas kiinni.. Todennäkösesti juurikin tuo loskasuihku osui suoraan siihen dildoon ja jäähdytti sitä riittävästi. ![]() Missään muussa tilanteessa ei moista ole mulle tehnyt, tuo, eikä muutkaan mulla ajossa olleista GM:stä. Ettei tuollaisesta ole kukaan puhunut, niin jäänee useimmissa tilanteissa huomaamatta, vaikka tempun tekisikin. Nyt vaan oli lätäkön jatkeena sopivasti loiva kaarre ylämäkeen, niin tunsi hyvin kun etuveto yhtäkkiä kiharassa lähti päältä. Eihän tuo kytkentä irtoa, jos on jatkuva vetokuorma kytkentäholkilla, mutta tässä oli sopivasti ravistusta, niin pääsi irtoamaan, kun jäähtyi.
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen. |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Itse puskin viime talvena pakkasessa lumessa pitkiä matkoja, kun ei aura ollut 5.45 aamulla käynnyt putsaamassa teitä, eikä ollut ongelmia.. ja varmasti kylmempää kun loska tiellä. Mutta joo, eihän tuo mikään idiootin varma systeemi ole ja iän myötä temppuilee varmasti. Yhtälailla ne vakuumi viritykset on temppuillu, Dakotassa lakkasi etuveto toimimasta kokonaan kun putket tukossa.
__________________
http://esory.kuvat.fi/#/ |
#12
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Siis tuo vahakapseli käyttää vetoakselin kytkentäholkkia, ja toiminta vastaa napapalukkoja, sillä erotuksella että vetoakselit jää pyörimään? Kun ihmettelit tuota hdj:n "pyyhkijänmoottoria", niin miten se GM:n etuperän tasauspyörästön lukko toimii? Hodarissa se pyyhkijänmoottori käyttää nimenomaan vain tasauspyörästön lukkoa. p.s Nyt selvisi, miksi jotkut jenkkikuskit ajaa kokoajan nelivetopäällä, ja kun tarvitsevat takavedon jälkeen nelivetoa, kiertävät katselemassa mistä olis paras mennä; siis odottavat vahan lämpiämistä ![]() |
#13
|
||||
|
||||
![]() ![]() Lainaus:
![]() Siis en ymmärrä ollenkaan tuota HDJ:n lukon käyttömoottoria. omassa ne oli onneksi kunnossa, mutta todella kamalaksi olivat jo hapettuneet. Alipaine, tai paineilma on lukon kytkentään minusta kaikkein paras, kun saadaan jousivoima jo välittävällä aineella mukaan toimintaan. :-D Ja ihan oikein.. Kyllä se vedonkytkentädildon toiminta kaipaisi Viagraa, tai jotain muuta kovetetta, tai aktivaattoria. Toiminta ottaa aikansa, jos sattuu olemaan kunnossa.. Eihän noissa amerikanihmeissä toki mitään lukkoa edessä ole. Jos on, niin se on E-lockeri, tai ARB..
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen. |
#14
|
||||
|
||||
![]()
Pyyhkijänmoottoreista puheenollen: Miksi esim. isossa broncossa pitää alueen ja nelikon kytkentä olla sellasella, kun lyhyt matka ois ollu mekaaniselle kepille lattiasta läpi?
|
#15
|
||||
|
||||
![]()
Noinhan ne on nykyään suuressa osassa jenkkinelikoita. Optiolistalta joissain tapauksissa saa ruksattua keppikäytön.
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Sähkömoottorin kytkentä | khonkonen | Chit-Chat | 4 | 18.11.2013 17:11 |
vinssin kytkentä | hojo85 | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 07.04.2013 21:30 |
Mitä öljyä Chevyn 4x4 manuaalilaatikkoon? | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 16.06.2007 01:25 | |
Virtamittarin kytkentä | SaiQmon | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 22.04.2007 11:29 |
Lisävalojen kytkentä | 4x4 | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 26.02.2003 19:15 |