Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 24.08.2014, 20:56
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.076
Perusasetus

Vahapatruuna? No onpa jenkki-insinööri suunnitellu kai ihan suunnittelemisen ilosta jotai hämyä.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 24.08.2014, 20:59
Ex_inkkari:n Avatar
Ex_inkkari Ex_inkkari ei ole kirjautuneena
Korpraali
 
Rekisteröitynyt: 29.06.04
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 6.030
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Vahapatruuna? No onpa jenkki-insinööri suunnitellu kai ihan suunnittelemisen ilosta jotai hämyä.
Ja se jopa toimii, mutta ikääntyessään alkaa temppuilemaan.. joskin oma toimii vielä ongelmitta.
__________________
http://esory.kuvat.fi/#/
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 24.08.2014, 21:25
Rölli Rölli ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 20.11.04
Sijainti: Pöytyä
Viestit: 1.935
Perusasetus

Ja kun alkaa kettuilemaan niin se dildo ei ole kovin kallis ja helppo/nopea vaihtaa.
Aikanaan suburbaniin tuli tuo vaihdettua.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 24.08.2014, 21:35
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.616
Perusasetus

Tollanen: http://www.4x4posi-lok.com/app_chevy-k.html
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 24.08.2014, 22:17
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Vahapatruuna? No onpa jenkki-insinööri suunnitellu kai ihan suunnittelemisen ilosta jotai hämyä.
Mie oon kuullu autoista, joissa sama etuvetarin katkaisu hoidetaan jopa alipaineella! Se se vasta pervoa on.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 24.08.2014, 22:30
Ex_inkkari:n Avatar
Ex_inkkari Ex_inkkari ei ole kirjautuneena
Korpraali
 
Rekisteröitynyt: 29.06.04
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 6.030
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
Mie oon kuullu autoista, joissa sama etuvetarin katkaisu hoidetaan jopa alipaineella! Se se vasta pervoa on.
Minä olen jopa käyttänyt sellaisia.. niin kinkyä että jätän kertomatta
__________________
http://esory.kuvat.fi/#/
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 25.08.2014, 07:29
Gary Grand:n Avatar
Gary Grand Gary Grand ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.04
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 2.889
Perusasetus

Tuossa General Mistaken vahapatruunassa on se hauska puoli, että kytkentäajan pituus riippuu patruunan lämpötilasta..

Ja kun vetää nelikko päällä sopivan loskaista tietä, niin saattaa yllättäen kurvissa polkaistaessa ollakin etuveto lomilla.. loskasuihkun sitä jäähdyttäessä.
Pariin kertaan päässyt yllättämään ja luistot on silloin melko leveitä.

EDIT.
Kyllä musta on kuitenkin kaikkein kipein keksintö tuossa HDJ:ssä kun on pitänyt se pyyhkijänmoottori sinne akseliin survoa kiinni hapettumaan..
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 25.08.2014, 07:49
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.531
Perusasetus

[QUOTE=Gary Grand;1155117]Tuossa General Mistaken vahapatruunassa on se hauska puoli, että kytkentäajan pituus riippuu patruunan lämpötilasta..

Ja kun vetää nelikko päällä sopivan loskaista tietä, niin saattaa yllättäen kurvissa polkaistaessa ollakin etuveto lomilla.. loskasuihkun sitä jäähdyttäessä.
Pariin kertaan päässyt yllättämään ja luistot on silloin melko leveitä.
QUOTE]

Jos tommosella kahlaa jossain syvässä vedessä niin että patruuna veden alla, niin jäähtyykö tarpeeks ja pääsee sudittelee takavedolla?
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 25.08.2014, 07:52
Gary Grand:n Avatar
Gary Grand Gary Grand ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.04
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 2.889
Perusasetus

[QUOTE=veijon-esso;1155120][QUOTE=Gary Grand;1155117]Tuossa General Mistaken vahapatruunassa on se hauska puoli, että kytkentäajan pituus riippuu patruunan lämpötilasta..

Ja kun vetää nelikko päällä sopivan loskaista tietä, niin saattaa yllättäen kurvissa polkaistaessa ollakin etuveto lomilla.. loskasuihkun sitä jäähdyttäessä.
Pariin kertaan päässyt yllättämään ja luistot on silloin melko leveitä.
Lainaus:

Jos tommosella kahlaa jossain syvässä vedessä niin että patruuna veden alla, niin jäähtyykö tarpeeks ja pääsee sudittelee takavedolla?
Paha sanoa.. Varmaan jos nollan pinnassa on lämpö, niin sen tekee.

Tuon patruunan kierre on muistaakseni M33x1.5mm, ihan varma en ole, mutta pystyy korvaamaan sopivalla hydr.nipalla. Jonka läpi taas saa tehtyä just sellaisen kytkentämekanismin kuin haluaa.
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 25.08.2014, 08:15
sos:n Avatar
sos sos ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 16.01.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 2.245
Perusasetus

mut tuohan on aivan helvetin hieno keksintö, jos kerta kylmässä kytkee nelikon pois. kaikkihan tietää, että kylmä rauta ei kestä yhtähyvin, ku lämmin ni tuo systeemi suojelee kylmässä vetareita ja murroksia kätevästi, miksiköhän eivät ole laittanu taaksekkin vastaavaa?
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 25.08.2014, 08:23
Ex_inkkari:n Avatar
Ex_inkkari Ex_inkkari ei ole kirjautuneena
Korpraali
 
Rekisteröitynyt: 29.06.04
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 6.030
Perusasetus

[QUOTE=veijon-esso;1155120]
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Gary Grand Näytä viesti
Tuossa General Mistaken vahapatruunassa on se hauska puoli, että kytkentäajan pituus riippuu patruunan lämpötilasta..

Ja kun vetää nelikko päällä sopivan loskaista tietä, niin saattaa yllättäen kurvissa polkaistaessa ollakin etuveto lomilla.. loskasuihkun sitä jäähdyttäessä.
Pariin kertaan päässyt yllättämään ja luistot on silloin melko leveitä.
QUOTE]

Jos tommosella kahlaa jossain syvässä vedessä niin että patruuna veden alla, niin jäähtyykö tarpeeks ja pääsee sudittelee takavedolla?
En ole koskaan kuullut että löisi itsestään nelikon pois ja on noilla ajeltu paljon kylmemmässä kun Suomi talvella. Jos meinaa että pieni loiske kytkisi nelivedon pois, väittäisin että siitä olisi jo kuultu.
__________________
http://esory.kuvat.fi/#/
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 25.08.2014, 08:40
Gary Grand:n Avatar
Gary Grand Gary Grand ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.04
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 2.889
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ex_inkkari Näytä viesti

En ole koskaan kuullut että löisi itsestään nelikon pois ja on noilla ajeltu paljon kylmemmässä kun Suomi talvella. Jos meinaa että pieni loiske kytkisi nelivedon pois, väittäisin että siitä olisi jo kuultu.
kuka puhui pienestä roiskeesta?
Kyllä mulla K1500:ssa tapahtui tuo pari kertaa. Tilanne tosin oli sellainen, että apparipuoleinen etupyörä kulki useamman kymmenen metrin matkan 15-20 senttiä syvässä urassa, joka täynnä loskaa/vettä.. Mutta yhtäkaikki: koppi oli täynnä käsiä, kun patruuna jäähtyi tarpeeksi ja nelikko kytkeytyi pois..
Ja sama toistui toisena päivänä.

Se kova kylmyys vaan pidentää kytkentäaikaa, ei heitä nelikkoa pois. Niistä kokemuksista voit lukea jenkkifoorumeiltakin.. Minuutti ei ole ollenkaan tavaton kytkentäaika kunnon pakkasilla.
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 25.08.2014, 13:48
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Gary Grand Näytä viesti
Tuossa General Mistaken vahapatruunassa on se hauska puoli, että kytkentäajan pituus riippuu patruunan lämpötilasta..

Ja kun vetää nelikko päällä sopivan loskaista tietä, niin saattaa yllättäen kurvissa polkaistaessa ollakin etuveto lomilla.. loskasuihkun sitä jäähdyttäessä.
Pariin kertaan päässyt yllättämään ja luistot on silloin melko leveitä.

EDIT.
Kyllä musta on kuitenkin kaikkein kipein keksintö tuossa HDJ:ssä kun on pitänyt se pyyhkijänmoottori sinne akseliin survoa kiinni hapettumaan..

Siis tuo vahakapseli käyttää vetoakselin kytkentäholkkia, ja toiminta vastaa napapalukkoja, sillä erotuksella että vetoakselit jää pyörimään?

Kun ihmettelit tuota hdj:n "pyyhkijänmoottoria", niin miten se GM:n etuperän tasauspyörästön lukko toimii? Hodarissa se pyyhkijänmoottori käyttää nimenomaan vain tasauspyörästön lukkoa.

p.s Nyt selvisi, miksi jotkut jenkkikuskit ajaa kokoajan nelivetopäällä, ja kun tarvitsevat takavedon jälkeen nelivetoa, kiertävät katselemassa mistä olis paras mennä; siis odottavat vahan lämpiämistä
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 25.08.2014, 13:59
Gary Grand:n Avatar
Gary Grand Gary Grand ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.04
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 2.889
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Siis tuo vahakapseli käyttää vetoakselin kytkentäholkkia, ja toiminta vastaa napapalukkoja, sillä erotuksella että vetoakselit jää pyörimään?

Kun ihmettelit tuota hdj:n "pyyhkijänmoottoria", niin miten se GM:n etuperän tasauspyörästön lukko toimii? Hodarissa se pyyhkijänmoottori käyttää nimenomaan vain tasauspyörästön lukkoa.

p.s Nyt selvisi, miksi jotkut jenkkikuskit ajaa kokoajan nelivetopäällä, ja kun tarvitsevat takavedon jälkeen nelivetoa, kiertävät katselemassa mistä olis paras mennä; siis odottavat vahan lämpiämistä
Keles, pikku aivopieru.. Sotkin ajatuksissani lukon ja vedonkytkennän käytöt.
Siis en ymmärrä ollenkaan tuota HDJ:n lukon käyttömoottoria. omassa ne oli onneksi kunnossa, mutta todella kamalaksi olivat jo hapettuneet.
Alipaine, tai paineilma on lukon kytkentään minusta kaikkein paras, kun saadaan jousivoima jo välittävällä aineella mukaan toimintaan.

:-D Ja ihan oikein.. Kyllä se vedonkytkentädildon toiminta kaipaisi Viagraa, tai jotain muuta kovetetta, tai aktivaattoria. Toiminta ottaa aikansa, jos sattuu olemaan kunnossa..

Eihän noissa amerikanihmeissä toki mitään lukkoa edessä ole. Jos on, niin se on E-lockeri, tai ARB..
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 25.08.2014, 17:07
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Pyyhkijänmoottoreista puheenollen: Miksi esim. isossa broncossa pitää alueen ja nelikon kytkentä olla sellasella, kun lyhyt matka ois ollu mekaaniselle kepille lattiasta läpi?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Sähkömoottorin kytkentä khonkonen Chit-Chat 4 18.11.2013 17:11
vinssin kytkentä hojo85 Tekniikka & Jutustelu 2 07.04.2013 21:30
Mitä öljyä Chevyn 4x4 manuaalilaatikkoon? Tekniikka & Jutustelu 1 16.06.2007 01:25
Virtamittarin kytkentä SaiQmon Tekniikka & Jutustelu 6 22.04.2007 11:29
Lisävalojen kytkentä 4x4 Tekniikka & Jutustelu 0 26.02.2003 19:15


Sivu luotu: 22:55 (GMT +2).