|  |   | 
| 
 | |||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen | 
|  | 
|  | Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä | 
|  | 
| 
			 
			#1  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   
 Lainaus: 
 
 | 
| 
			 
			#2  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   Lainaus: 
   
				__________________ http://esory.kuvat.fi/#/ | 
| 
			 
			#3  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   
			
			Tuossa General Mistaken vahapatruunassa on se hauska puoli, että kytkentäajan pituus riippuu patruunan lämpötilasta..  Ja kun vetää nelikko päällä sopivan loskaista tietä, niin saattaa yllättäen kurvissa polkaistaessa ollakin etuveto lomilla..   loskasuihkun sitä jäähdyttäessä. Pariin kertaan päässyt yllättämään ja luistot on silloin melko leveitä. EDIT. Kyllä musta on kuitenkin kaikkein kipein keksintö tuossa HDJ:ssä kun on pitänyt se pyyhkijänmoottori sinne akseliin survoa kiinni hapettumaan.. 
				__________________ Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen. | 
| 
			 
			#4  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   
			
			[QUOTE=Gary Grand;1155117]Tuossa General Mistaken vahapatruunassa on se hauska puoli, että kytkentäajan pituus riippuu patruunan lämpötilasta..  Ja kun vetää nelikko päällä sopivan loskaista tietä, niin saattaa yllättäen kurvissa polkaistaessa ollakin etuveto lomilla..   loskasuihkun sitä jäähdyttäessä. Pariin kertaan päässyt yllättämään ja luistot on silloin melko leveitä. QUOTE] Jos tommosella kahlaa jossain syvässä vedessä niin että patruuna veden alla, niin jäähtyykö tarpeeks ja pääsee sudittelee takavedolla? | 
| 
			 
			#5  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   
			
			[QUOTE=veijon-esso;1155120][QUOTE=Gary Grand;1155117]Tuossa General Mistaken vahapatruunassa on se hauska puoli, että kytkentäajan pituus riippuu patruunan lämpötilasta..  Ja kun vetää nelikko päällä sopivan loskaista tietä, niin saattaa yllättäen kurvissa polkaistaessa ollakin etuveto lomilla..   loskasuihkun sitä jäähdyttäessä. Pariin kertaan päässyt yllättämään ja luistot on silloin melko leveitä. Lainaus: 
  Tuon patruunan kierre on muistaakseni M33x1.5mm, ihan varma en ole, mutta pystyy korvaamaan sopivalla hydr.nipalla. Jonka läpi taas saa tehtyä just sellaisen kytkentämekanismin kuin haluaa. 
				__________________ Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen. | 
| 
			 
			#6  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   
			
			mut tuohan on aivan helvetin hieno keksintö, jos kerta kylmässä kytkee nelikon pois. kaikkihan tietää, että kylmä rauta ei kestä yhtähyvin, ku lämmin ni tuo systeemi suojelee kylmässä vetareita ja murroksia kätevästi, miksiköhän eivät ole laittanu taaksekkin vastaavaa?
		 
				__________________ hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia | 
| 
			 
			#7  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|      REPSKOPS!    ..ja se takaisinkytkeytyminen kesken luiston se vasta pehmeästi tapahtuukin..   
				__________________ Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen. | 
| 
			 
			#8  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   
			
			[QUOTE=veijon-esso;1155120] Lainaus: 
 
				__________________ http://esory.kuvat.fi/#/ | 
| 
			 
			#9  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   Lainaus: 
 Kyllä mulla K1500:ssa tapahtui tuo pari kertaa. Tilanne tosin oli sellainen, että apparipuoleinen etupyörä kulki useamman kymmenen metrin matkan 15-20 senttiä syvässä urassa, joka täynnä loskaa/vettä.. Mutta yhtäkaikki: koppi oli täynnä käsiä, kun patruuna jäähtyi tarpeeksi ja nelikko kytkeytyi pois..   Ja sama toistui toisena päivänä. Se kova kylmyys vaan pidentää kytkentäaikaa, ei heitä nelikkoa pois. Niistä kokemuksista voit lukea jenkkifoorumeiltakin.. Minuutti ei ole ollenkaan tavaton kytkentäaika kunnon pakkasilla.   
				__________________ Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen. | 
| 
			 
			#10  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   Lainaus: 
   
				__________________ http://esory.kuvat.fi/#/ | 
| 
			 
			#11  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   Lainaus: 
 Patruuna itsessään on aika hyvin suojassa akselikotelossa. 
				__________________ http://esory.kuvat.fi/#/ Viimeksi muokannut Ex_inkkari : 25.08.2014 09:11 | 
| 
			 
			#12  
			
			
			
			
			
		 | |||
| 
 | |||
|   Lainaus: 
 Siis tuo vahakapseli käyttää vetoakselin kytkentäholkkia, ja toiminta vastaa napapalukkoja, sillä erotuksella että vetoakselit jää pyörimään? Kun ihmettelit tuota hdj:n "pyyhkijänmoottoria", niin miten se GM:n etuperän tasauspyörästön lukko toimii? Hodarissa se pyyhkijänmoottori käyttää nimenomaan vain tasauspyörästön lukkoa. p.s Nyt selvisi, miksi jotkut jenkkikuskit ajaa kokoajan nelivetopäällä, ja kun tarvitsevat takavedon jälkeen nelivetoa, kiertävät katselemassa mistä olis paras mennä; siis odottavat vahan lämpiämistä   | 
| 
			 
			#13  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|    Lainaus: 
  Sotkin ajatuksissani lukon ja vedonkytkennän käytöt. Siis en ymmärrä ollenkaan tuota HDJ:n lukon käyttömoottoria. omassa ne oli onneksi kunnossa, mutta todella kamalaksi olivat jo hapettuneet. Alipaine, tai paineilma on lukon kytkentään minusta kaikkein paras, kun saadaan jousivoima jo välittävällä aineella mukaan toimintaan. :-D Ja ihan oikein.. Kyllä se vedonkytkentädildon toiminta kaipaisi Viagraa, tai jotain muuta kovetetta, tai aktivaattoria. Toiminta ottaa aikansa, jos sattuu olemaan kunnossa.. Eihän noissa amerikanihmeissä toki mitään lukkoa edessä ole. Jos on, niin se on E-lockeri, tai ARB.. 
				__________________ Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen. | 
| 
			 
			#14  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   
			
			Pyyhkijänmoottoreista puheenollen: Miksi esim. isossa broncossa pitää alueen ja nelikon kytkentä olla sellasella, kun lyhyt matka ois ollu mekaaniselle kepille lattiasta läpi?
		 | 
| 
			 
			#15  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   
			
			Noinhan ne on nykyään suuressa osassa jenkkinelikoita. Optiolistalta joissain tapauksissa saa ruksattua keppikäytön.
		 
				__________________ Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 | 
|  | 
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| 
 | 
|  Samanlaisia viestiketjuja | ||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti | 
| Sähkömoottorin kytkentä | khonkonen | Chit-Chat | 4 | 18.11.2013 17:11 | 
| vinssin kytkentä | hojo85 | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 07.04.2013 21:30 | 
| Mitä öljyä Chevyn 4x4 manuaalilaatikkoon? | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 16.06.2007 01:25 | |
| Virtamittarin kytkentä | SaiQmon | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 22.04.2007 11:29 | 
| Lisävalojen kytkentä | 4x4 | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 26.02.2003 19:15 |