![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Varmaan sadannen kerran: normikäytössä ja satunnaisessa offissa laatikon lisäjäähdytin EI normaalisti tarvitse lisätuuletinta. Kun asentaa lisäjäähdyttimen auton oman flektin eteen, niin ei ilmavirta lopu kesken. Jos sitten näyttää ettei pysy aineet riittävän viileänä, niin sitten oma flekti kaveriksi. Jos auto on lähinnä offikäytössä, niin sitten kannattaa laittaa suosiolla heti oma flekti lisäjäähdyttimelle.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Itseäni kanssa askarruttaa laatikon öljyn lämpötila. Tarkoitus olis laitaa sähköflektit tuon viskon kaveriksi. Ei offailua mutta ihan normaalia hiekassa ajelua ensitalvena saharassa
__________________
JuKu Land Rover 110 Special Vehicles RangeRover -72 Mitsubishi Pajero -90 -> Ajettu afrikkaan http://teamdiesel2015.blogspot.fi/ |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Suosittelen asentamaan offikäytössä olevaan autoon öljynlämpömittarin laatikkoon. Jos autossa ei tehtaalta lähtiessä ole ollut (kunnollista) lisäjäähdytintä lämpölukemat saattaa yllättää - eikä suinkaan positiivisesti
![]() Esimerkiksi Jeep Grand Cherokeessa tosiaan tehdas nerokkaana päätti jättää lisäjäähdyttimen pois viimeisimmistä ZJ:stä - ehdottoman järkevää se varsinkin oli 5.9- koneella olevassa versiossa. Mittarin asennuksen jälkeen huippulukemat omassa laatikossa on ollut ko. kulkineessa yli 120*C. Sitä laatikkoa on joskus tullut rääkättyä metsässä PALJON pahemmin, kuin missä käytössä se oli noilla lukemilla. Ei ihme, että lootasta tuli mittairn asennuksen yhteydessä ulos mustanpuhuvaa palanutta öljyä, ja välillä esim. talvioffissa syvässä hangessa hapettaessa oli vähän outoa hajua ilmassa. Lootahan se oli joka ilmoitti olemassaolostaan.. ![]() Aika monet automaatit tuottaa aika järkyttäviä määriä lämpöä, varsinkin jos vielä sattuu olemaan liian pitkät välitykset rengaskokoon nähden. Iso lisäjäähy on monesti paikallaan. Käytöstä riippuen sitten tarvittaessa myös se lisäflekti kaveriksi.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Mistäs tuollaisen isomman coolerin öljylle saisi edukkaasti?
__________________
JuKu Land Rover 110 Special Vehicles RangeRover -72 Mitsubishi Pajero -90 -> Ajettu afrikkaan http://teamdiesel2015.blogspot.fi/ |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Us-Parts, SWT, Us-Center... hintatasosta en kyllä tarkemmin tiedä, mutta soittelee firmoja läpi ni eiköhän sekin selviä.
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Paineenkesto: olisi syytä tietää paljonko tuo öljynjäähdyttimen paine on:
Jos on paineensäätimen "hukkapiirissä" niin paine on pieni, jos taasen pääkierrossa, painetta voi olla esim. luokkaa 15kg... ! itse laitoin ebaystä öljynjäähdyttimen, jonka max paine on suurempi kuin laatikon max paineet, muutamalla lisäeurolla sai mielenrauhan. |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Paluukierrossa ei onGelmaa paineesta
__________________
- Levannon We(l)ho - |
|
#8
|
|||
|
|||
|
tojotassa on öljyletkut syylarissa vain jousiklemmareilla kiinni ettei siinä ainakaan kovaa painetta voi olla.
Näyttäs noi moottorin öljynjäähdyttimet yleisesti kestävän 10 baria mitä netistä kattelin. |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| 361d:n moottorin lämpö | maakari | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 03.07.2012 20:27 |
| HJ61 lämpö ongelma | ärjyy70 | Tekniikka & Jutustelu | 77 | 14.02.2012 00:37 |
| Automaatin öljyn lämpö | tolavi | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 25.04.2008 12:08 |
| lämpö ongelmia | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 13.04.2006 21:56 | |
| laturin/alipainepumpun lämpö? | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 20.06.2005 10:30 | |