Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 28.07.2014, 20:34
Mase:n Avatar
Mase Mase ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 27.07.11
Sijainti: Yläne
Viestit: 1.523
Perusasetus

Jos laitat vakionopeus nivelen tai kumilaipan toiseen päähän kardaania pitää myös toisesta päästä ottaa ristinivel pois jos jäljelle jäävän ristin kulma on yli 7 astetta. Ristinivel tarvii toisen samanlaisen samassa kulmassa olevan, jotta toimii oikein ja värinättömästi. Vakionopeusnivelille annetaan parhaimmillaan 43 asteen liikerata joten se pitäisi aika pitkälle riittää kardaanissa. Suurin syy kuulanivelten rikkoontumiseen on hajonnut suojakumi, muuten ei kardaanissa hajonneita ole vastaan paljoakaan tullut. Jossain artikkelissa haukuttiin ainoaksi huonoksi puoleksi kuulanivelillä, että tuottavat kovilla kierrosnopeuksilla paljon lämpöä verrattuna ristiniveliin.

Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
kardaanin ristikon nipat Lalli bj40 Tekniikka & Jutustelu 17 13.10.2011 01:04
miten onnistuu tuplanivel kardaanin ristikon vaihto? tonnisata Tekniikka & Jutustelu 2 30.09.2011 14:07
HJ ohjausakselin ristikon vaihto osilpi Tekniikka & Jutustelu 3 05.05.2008 14:59
M: Vakionopeus säädin vaikka huutokaupalla! MICCOT O/M/V Muut 4 06.02.2007 09:37
Ristikon kuluminen 0-kulmassa? LaaLaa Tekniikka & Jutustelu 3 10.01.2005 18:01


Sivu luotu: 11:09 (GMT +2).