![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Mulla on suzukin etukardaanissa ollut olikohan 323mazdan vetonivel viitisen vuotta.
Hyvin on pelannut. Rasvatkin on pysyneet sisällä, toki maantieajoa en ole napalukot kiinni kovin paljoa harrastanut. Kardaaniin laitettuna vetonilviäinen pyörii moninkertaisella nopeudella alkuperäiseen sijoitukseensa nähden.
__________________
www.OFFROADOULU.com |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Mulla oli kans suikan etukardaanissa vakionopeus nilviäinen jakiksen päässä. Hyvin pelas tie ajossakin, kun talvella tuli ajeltua napikset varuilta kiinni. Ei ravistanut, niinkuin alkuperäinen ratkaisu teki, koska laatikon päässä oli liikaa kulmaa, perän päässä ei juuri nimeksikaan.
__________________
Juho Haapakorpi Kaukas 4x4'n ski |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Kunhan nyt saa lomareissun loppuun ja rojekti kartaanin käsille, niin pitääpä asia ottaa työn alle. Mulla se rojekti on nimenomaan takakartaani. Aika sitten näyttää aiheuttaako nivelelle ylimääräistä ongelmaa palalukko perässä. Mutta sen sitten aika näyttää.
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
__________________
Teoria on sitä että kaikki tiedetään mutta mikään ei toimi Käytäntö on sitä että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi! |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
Ne kenellä näitä on ollut,Niin onko kestänyt miten?
Suzukissa etukardaanilla kulmaa n.20ast. ja vähän on taas ristikoissa väljää... Olis tommonen opel senatorin takavetari,Mikä kävisi aika kivasti kokonsa puolesta jakolaatikon päähän.. tehoja siinä on vakiona n.200hv ja kulkeekin sen 250km/h ja painaa sen n.1600kg Joten vois kuvitella että kestää jotain vaikka pyöriikin 4,88 välityksellä aika vinhaan??? ![]() Edittinä:Tiellä takavedolla ja navat auki,Tosi harvoin tulee ajettua pidempiä pätkiä nelikkona. Viimeksi muokannut Pajares : 16.01.2015 13:57 |
#9
|
|||
|
|||
![]() |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tän takia ne nivelet kuluu suht haipakkaan,Sillä sitä vetoniveltä mietin jakolaatikon päähän ja sit ois kääntänyt pinionin päästä kulman melkein nollaan ja kääntänyt lopuksi vielä navat. Tietty 8" high pinioni tai tuplanivel kardaani on kanssa yks vaihtoehto. |
#11
|
|||
|
|||
![]()
Lyhyempi mainos
https://www.youtube.com/watch?v=rLJoyQIPVQU Pidempi missä juttua myös muista nivelistä https://www.youtube.com/watch?v=UEvaOg7glKk Onkos kukaan koskaan kokeillut tollaista thompsonia?
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
kardaanin ristikon nipat | Lalli bj40 | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 13.10.2011 01:04 |
miten onnistuu tuplanivel kardaanin ristikon vaihto? | tonnisata | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 30.09.2011 14:07 |
HJ ohjausakselin ristikon vaihto | osilpi | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 05.05.2008 14:59 |
M: Vakionopeus säädin vaikka huutokaupalla! | MICCOT | O/M/V Muut | 4 | 06.02.2007 09:37 |
Ristikon kuluminen 0-kulmassa? | LaaLaa | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 10.01.2005 18:01 |