![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Siis miksi tangot päineen tarvii olla erikoisosia?
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig, after a couple of hours you realize the pig likes it. |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Omalla kohdalla ainakin vaikutti "erikoisosien" valintaan se että vanhoissa varsissa oli päät niin jumissa ettei parin päivän irroitusöljyssä liuottamisen jälkeenkään suostunut irtoamaan. Suhtkoht halpa hinta ottaen huomioon että päät ja tangot on jämympää tavaraa. Ja näissä varsissa päiden lukitus on mutterilla eikä pannalla niin kun alkuperäisessä varressa(kerran peruuttaessa irronnut pää riitti minulle, en halua kokea samaa eteenpäin mennessä isolla tiellä). Ja nuo trailin päät on halpoja verrattuna alkuperäis tyyppisiin päihin verrattuna tai ainakin silloin ne oli halvempia ja saatavuus oli parempi.
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Ettei niitä tartteis joka välissä olla oikomassa, kun ovat lipsahtaneet mutkalle siitä syystä, et kääntää rattia liian kovasti...
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Ainakin noihin trailgearin ohjausvarsiin vakio raidetanko vakiopäillä on liian pitkä. Siitä selviää pään vaihdolla lyhyempään. Siitä en ole varma miten simpukalta tulevan tangon kanssa tuo pituus on, mutta renkaan puoleisessa päässä taisi olla ainakin väärän kokoinen kartio.
Edit. Niin ja itsellä nuo päät ovat tosiaan HDJ:sta ja LJ:stä, eli ovat ns. alkuperäisiä päitä kuitenkin. Eri mallista vaan ![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Löytyy täältä palstaltakin tekijöitä uusille sopivan mittaisille välitangoille ja voi vielä valita millä kierteellä haluaa.
Itse aikanaan lyhentelin vanhat kun sovittelin ja totesin toimiviksi niin sitten tilaukseen juuri oikean mittaiset oikeilla kierteillä. Päät tuli tosiaan lj/hdj. |
#6
|
|||
|
|||
![]() hj soa
tosta käänty hyvin . 7mm putkesta mitattuna pyöräytin . aika hyvin osu kulma
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
No juu, toi orkkis toimii lällyoffissa vaikka onkin ohukainen. Mietinkin että onko kääntövarsissa eroja kun orkkiksessa pallonivelet hipoo vanteeseen.
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig, after a couple of hours you realize the pig likes it. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Lisää patrol soa ongelma | Roller | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 02.11.2011 20:11 |
hj 61 napojen remppausta | TTI | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 20.08.2010 13:17 |
Hj-61 Ongelma takalukon vaijerin pituudessa (SOA) | Aparaatti | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 23.12.2009 00:35 |
hj:n napojen kääntö.. | oojiikoo | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 03.07.2008 21:37 |
hj:n napojen kääntö | JaHa | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 14.01.2006 10:18 |