![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Ei tarvi lämmittää. Olethan rälläköiny sauman vierestä? Ja sopivan putken työnnät pallon rei'istä läpi ja väännät niin ei tarvi hakata.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Sauman päältä. Pitää siis rälläköidä hieman keskemmältä akselia lisää?
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Joo. Sentin verran sen sauman vierestä niin menee hienosti.
Ainakin itsellä onnistui ihan hyvin eikä kääntämiseen tarvittu ylimääräistä voimaa. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Sentti on ehken hivenen liian keskeltä, mut kuitenkin niin, et kokonaan saunan vierestä. Juurikaan ei oo itellä tarvinnu käyttää väkivaltaa. Mut hitsaillessa kannattaa kiinnittää hivenen huomiota myös cambereihin jos mahollista. Mulla nimittäin parissa akselissa hitsatessa veteli camberit negatiiviselle. Ei aiheuta ongelmia mut näyttää häiritsevältä, kun renkaat on alalaidastaan sisempänä kun ylälaidastaan.
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Jees eli sauman vierestä vetelin auki ja alkoi kääntyyn. Kysymys ohjausvarrista, saako vakioita kääntämällä puolelta toiselle ylösalaisin käännettynä tehtyä highsteerit, mitä muuta tarvii? Entäpä kestääkö boorit normi metsä ajossa kardaanissa kun liuku on melkein auki nyt kun on akseli ilmassa?
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
kardaanit on kyl riittäneet, kun pinionia on kääntäny sooaa tehdessä hitusen jakolaatikkoon päin.
Mut joku on joskus tehny tosiaan noita highsteerejä orkkisvarsia käyttämällä, ja en pidä sitä hyvänä ideana. Ensinnäkin koneistus hommiin joutuu väistämättä, kun siellä on se kääntökuulan laakeri kiinni siinä ohjausvarressa. joku on tehny silleen, jotta ajanu siihen tasaisen yläpinan pinnapulttien kohtaan, ja sitten toisen samanlaisen pultannu siihen katolleen, johon on sitten saanu vetotangon kiinni. Orkkiksenahan raidetanko mahtuu toki olemaan omalla paikallaan latien alla, mut vetotangolle joutuu tekemään sellasen vahvistetun mutkan, koska se ottaisi muuten kiinni lehtijouseen. Omasta mielestä ainoa fiksu idea on hommata trail-gearin koko highsteer setti, jos ajelee vähänkin isommilla renkailla. Itellä oli roadlessgearin ohjausvarret ja niissä käytin HDJ:n raidepäitä ja vesijohtoputkesta sorvattuja varsia. Niitä vaan joutu moneen kertaan oikomaan ja vahvistamaan, joten lopulta piti hommata trailgearin raidetanko. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
eihän niitä varsia ylösalasin voi kääntää ku niissä on olkatapit ja kartioprikkojen paikat noin niinku kiinteenä
edit: viipo kerkes ensi. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
no, laikalla poikki ja hitsiliimalla kiini ylöalaisin:
Itte en kyl ajaisi ainakaan yleisillä teillä sen jälkeen... |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Lisää patrol soa ongelma | Roller | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 02.11.2011 20:11 |
hj 61 napojen remppausta | TTI | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 20.08.2010 13:17 |
Hj-61 Ongelma takalukon vaijerin pituudessa (SOA) | Aparaatti | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 23.12.2009 00:35 |
hj:n napojen kääntö.. | oojiikoo | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 03.07.2008 21:37 |
hj:n napojen kääntö | JaHa | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 14.01.2006 10:18 |