![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() no, laikalla poikki ja hitsiliimalla kiini ylöalaisin: Itte en kyl ajaisi ainakaan yleisillä teillä sen jälkeen...
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Tiedän 2 tapausta tuttavapiiristä, että valuteräksen sauma on "rapsahtanut" irti. Lyhyesti ja ytimekkäästi: Kuskikin muuttuu matkustajaksi sekunnin murto-osassa; toki jos ymmärtää, ettei ratilla ole osuutta auton kuljettamiseen, niin jarrulla voi yrittää lieventää seuraavien sekunttien vaurioita.... Siis: Jos haluaa saada edes tuon simpukalta tulevan varren lehtijousien yläpuolelle, niin nuo kaupalliset tukivarret lienee turvallisin tapa. Minulla on nimimerkin bj:ssä 4:s versio soa- ohjauksesta, ja tehty toyotan olkatapeista, mutta paljon helpommalla/jopa halvemmalla pääsee, jos suosiolla hankkii k.o tarvikeolkatapit. p.s se, että simpukan tanko pokataan kulkemaan vänkärin jousipakan ali, toimii hyvin, mikäli tukiputki on riittävän tukeva... Mutta max nopeus on mopoluokkaa; ja korotettuun suojatiehen max 15 km/h... |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Ehdottomasti kannattaa Trailgearin osat ostaa.
Itsellä tuo raidetanko (renkaasta renkaaseen) on originaali. Toisessa päässä (jossa ennen oli toiselle raidetangolle kiinnitysreikä siinä raidetangonpäässä) on nyt HDJ:n raidetangonpää, ja toisessa muistaakseni alkuperäinen. Simpukalta ohjausvarteen on uusi, nimimerkki Joker:ilta ostettu tanko, johon sitten on laitettu joko HDJ:sta tai LJ:stä uudet raidetangonpäät. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Siis miksi tangot päineen tarvii olla erikoisosia?
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig, after a couple of hours you realize the pig likes it. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Omalla kohdalla ainakin vaikutti "erikoisosien" valintaan se että vanhoissa varsissa oli päät niin jumissa ettei parin päivän irroitusöljyssä liuottamisen jälkeenkään suostunut irtoamaan. Suhtkoht halpa hinta ottaen huomioon että päät ja tangot on jämympää tavaraa. Ja näissä varsissa päiden lukitus on mutterilla eikä pannalla niin kun alkuperäisessä varressa(kerran peruuttaessa irronnut pää riitti minulle, en halua kokea samaa eteenpäin mennessä isolla tiellä). Ja nuo trailin päät on halpoja verrattuna alkuperäis tyyppisiin päihin verrattuna tai ainakin silloin ne oli halvempia ja saatavuus oli parempi.
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Ettei niitä tartteis joka välissä olla oikomassa, kun ovat lipsahtaneet mutkalle siitä syystä, et kääntää rattia liian kovasti...
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Ainakin noihin trailgearin ohjausvarsiin vakio raidetanko vakiopäillä on liian pitkä. Siitä selviää pään vaihdolla lyhyempään. Siitä en ole varma miten simpukalta tulevan tangon kanssa tuo pituus on, mutta renkaan puoleisessa päässä taisi olla ainakin väärän kokoinen kartio.
Edit. Niin ja itsellä nuo päät ovat tosiaan HDJ:sta ja LJ:stä, eli ovat ns. alkuperäisiä päitä kuitenkin. Eri mallista vaan ![]() |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Löytyy täältä palstaltakin tekijöitä uusille sopivan mittaisille välitangoille ja voi vielä valita millä kierteellä haluaa.
Itse aikanaan lyhentelin vanhat kun sovittelin ja totesin toimiviksi niin sitten tilaukseen juuri oikean mittaiset oikeilla kierteillä. Päät tuli tosiaan lj/hdj. |
#9
|
|||
|
|||
![]() hj soa
tosta käänty hyvin . 7mm putkesta mitattuna pyöräytin . aika hyvin osu kulma
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Lisää patrol soa ongelma | Roller | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 02.11.2011 20:11 |
hj 61 napojen remppausta | TTI | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 20.08.2010 13:17 |
Hj-61 Ongelma takalukon vaijerin pituudessa (SOA) | Aparaatti | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 23.12.2009 00:35 |
hj:n napojen kääntö.. | oojiikoo | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 03.07.2008 21:37 |
hj:n napojen kääntö | JaHa | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 14.01.2006 10:18 |