Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76
Ulkomuistista:
Mutta miten on mahdollista, että kardaanin/jakiksen etuvetoakselin boorit on kuluneet? siis ne on öljypinnan alapuolella? onko joskus ajettu kuivana? ja vaihdettu ketju? missä kunnossa k.o etuvedon akselin laakerit on?
|
Väljä tuo oli jo autoa ostaessa, joten en osaa sanoa, että miksi se on kulunut. Auto on ollut Utsjoella siihen asti, kun minä sen ostin, siellä on pitkä talvi, joten sillä on hyvinki voitu ajaa nelivedolla satojatuhansia kilometrejä. 400 tkm on jo mittarissa, en tiedä onko siinä kaikki. Ensimmäiseksi tilasin laakerit, koska oletin vian olevan niissä. En siis ollut silloin vielä purkanut laatikkoa, enkä tuntenut sen rakennetta. Vaihdoin silloin ne, vaikka ei vanhoissakaan mitään vikaa ollut. Ketjua en ole vaihtanut, mutta ei kai se pitäisi tuohon vaikuttaa?
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tomppaa_
Siis se liuku on tuossa jakolaatikossa, samassa kohtaa kuin stefakin. Lähtee siis vetämällä pihalle jakolaatikosta.
|
Tuli mieleen, että onkohan holkin vaihto mahdollista laatikkoa purkamatta? En aikaisemmin ajatellut asiaa, mutta liukuvasaralla se saattaisi irrota, jos vasaran pää vain sinne sopii. Eikö se ole vain tiukalla sovitteella, ei ollut lukkorengasta tms? Ja tulee laatikosta ulospäin? Siitä on jo jonkin aikaa kun viimeksi sen purin, en enää muista.
Jos vaihto onnistuu nuin, niin sama vaikka vuosittain vaihtaiski holkin.
Ripaxille laitoin viestiä.