Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76
Siis mitä tarkoitat tuolla: "Toyotan t moottorin jatkeena noita turbo koneisissa ollut monessa autossa, pitää varmaan 400hp asti. Halpa..."
Siis tuo toyotan T -moottori on 4-sylinterinen bensakone, ja varsinkin 2Tg (3tg) tuttuja luomuksia -70 luvulta, omakohtaiset kokemuset -80 ja -90 luvulta. PS ovat kaikki ns. Hemi-koneita.
Mutta asiaan; siis noilla jäykemmillä asetilmilla, ja pitävimmillä levyillä, tulee toimeen hyvin pitkälle.
Mutta nuo ns. tuplalevyt tulee tarpeeseen, kun hetkellisesti pitää "sitoa" PALJON lämpötehoa. siis vajaa sekuntti ja 100+ kw lämpötehoa, niin rauta alkaa lämmetä pelkästään pinnasta, ja noista kitkapinnoista lämpö ei poistu...
Siis jos kitkapinta lämpeneen hetkellisesti , täysin arvaus, 300 asteeseen, niin jousipaine ei pidä...
Ja offipalstalla/käytössä Jos Joku kytkin pitää staattisesti esim. 800 Nm, niin taruntapito on pienempi, esim. 600 Nm, ja kun liukupintojen lämpö nousee esim 300 C asteeseen, niin tartuntapito on aikalilla pienempi...
|
Että Toyotan turbo tee koneen ja vaihdelaatikon välissä tuollaisia on ollut monessa autossa ja toimineet ovat, ainakin tuollaisessa bensalenkkarissa pelaavat ongelmitta jopa ihan vakio levyllä(etuvetoisen 200mm levy) , todistettavasti tehoakin ollut yli 300hv lukemia, ja on halpa ratkaisu... En tiedä paljonko tollanen 12ht 300hv turvin luo vääntöä ja kuinka se 37" boggeri pitojensa saattelemana aiheuttaa vastarintaa, mutta tehokkaammassa bensa autossa ainakin toimii.