Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja axu87
Kyllä nuo tuplajousi asetelmat toimii hyvin ja ongelmitta, kestää aika tavallisen paljon. Toyotan t moottorin jatkeena noita turbo koneisissa ollut monessa autossa, pitää varmaan 400hp asti. Halpa...
edittiä: suunnitteliko joku siis kahta kytkinlevyä vakiokytkimeen vai tä?! Oma versioni ainakin vain kaksi tähtijousta päällekkäin vakio kytkinlevyllä.
|
Siis mitä tarkoitat tuolla: "Toyotan t moottorin jatkeena noita turbo koneisissa ollut monessa autossa, pitää varmaan 400hp asti. Halpa..."
Siis tuo toyotan T -moottori on 4-sylinterinen bensakone, ja varsinkin 2Tg (3tg) tuttuja luomuksia -70 luvulta, omakohtaiset kokemuset -80 ja -90 luvulta. PS ovat kaikki ns. Hemi-koneita.
Mutta asiaan; siis noilla jäykemmillä asetilmilla, ja pitävimmillä levyillä, tulee toimeen hyvin pitkälle.
Mutta nuo ns. tuplalevyt tulee tarpeeseen, kun hetkellisesti pitää "sitoa" PALJON lämpötehoa. siis vajaa sekuntti ja 100+ kw lämpötehoa, niin rauta alkaa lämmetä pelkästään pinnasta, ja noista kitkapinnoista lämpö ei poistu...
Siis jos kitkapinta lämpeneen hetkellisesti , täysin arvaus, 300 asteeseen, niin jousipaine ei pidä...
Ja offipalstalla/käytössä Jos Joku kytkin pitää staattisesti esim. 800 Nm, niin taruntapito on pienempi, esim. 600 Nm, ja kun liukupintojen lämpö nousee esim 300 C asteeseen, niin tartuntapito on aikalilla pienempi...