Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 15.03.2014, 21:43
lepoantti lepoantti ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.01.05
Sijainti: Sawo, Leppävirta
Viestit: 2.710
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja helmapelti Näytä viesti
Kytkin luistaa, auttaisiko jos väkästelis paineasetelman tuplajousilla?
Nykyinen kytkin on tosilöysä, poljinvoima sais tuplaantua.
Tuleeko virityksestä jotain ongelmaa?

Halvalla tai ilmaiseksi tarvis saada hyvä
jos ei monta kertaa halua tehdä laatikkojumppaa niin parempi unohtaa halpa ja hyvä!! äkkiä tulee tuollaisille turauksille enemmän hintaa kuin uusi ja toimiva maksaa. ajellaan ympäri maakuntaa, jos ei itsellä mahdollisuutta koneistaa niin maksetaan niistä, tilaillaan osia ja MH ja itella kiittää. palaa aikaa ja rahaa ja lopputulos voi olla pahimmillaan kasa toimimatonta romua. on siinä tietysti että saa harrastaa....

kytkinlääkitys riippuu että miten kuritettu 12H-t ja millaisessa käytössä. tallikaverille luistava kytkin tuotti kovasti ongelmia, ensin koitettiin vakioilla. okein vanhat levyt toimi parhaiten mutta uudet kytkinpaketit oli surkeita. sorvattiin vauhtipyöriä ja lisättiin vähän puristusta, ja kokeiltiin myös tehdä pinta hiomalla vauhtipyörä mutta vaiva ei helpottanut. aika monta kertaa oli askit lattialla tämän takia!!!

sitten tuli center forcen dual friction, ei sekään toiminut vaikka piti olla hyvä. 620nm/1800rpm saatiin paperille viivaa ja sitten lipesi....olis vissiin pitänyt olla keskipakohässäkälle enemmän kierroksia mutta kun pito hävis niin ei se enää palannut.

sitten rupesin käymään pöhköpostivaihtoa ausseihin, silloin ei vielä täältä saanut xtremeoutbackin kytkimiä. viimein sieltä tuli kankein yksilevyinen setti jäykällä sintterillä. kone on tehty uusiksi tuon viimeisimmän penkityksen jälkeen, teho ei vähentynyt....silti kytkin pitää kohtuu hyvin. metsässä kärsii pitkällä puolella tehdä 39,5x18 kitkarenkailla äkkilähtöjä vähän isommallakin vaihteella. toki tämänkin saa luistamaan mutta uskomattoman paljon ja kauan tämä on kestänyt!!!

itsellä pykälää verran miedompi outbäkki omassa siviiliautossa ahdetun 2H:n ja askin välissä, hyvin kärsii kärriäkin vetää. ja vaikka on sintteri niin yllättävän hyvin tällä voi päivittäiset ajelut hoitaa. kytkintehostaja on tosin pakko olla, poljintuntuma on epämielyttävän jäykkä jos kone on sammuksissa.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 01.05.2014, 09:12
ITP:n Avatar
ITP ITP ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.06.10
Sijainti: keski-pohjanmaa
Viestit: 137
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lepoantti Näytä viesti
jos ei monta kertaa halua tehdä laatikkojumppaa niin parempi unohtaa halpa ja hyvä!! äkkiä tulee tuollaisille turauksille enemmän hintaa kuin uusi ja toimiva maksaa. ajellaan ympäri maakuntaa, jos ei itsellä mahdollisuutta koneistaa niin maksetaan niistä, tilaillaan osia ja MH ja itella kiittää. palaa aikaa ja rahaa ja lopputulos voi olla pahimmillaan kasa toimimatonta romua. on siinä tietysti että saa harrastaa....

kytkinlääkitys riippuu että miten kuritettu 12H-t ja millaisessa käytössä. tallikaverille luistava kytkin tuotti kovasti ongelmia, ensin koitettiin vakioilla. okein vanhat levyt toimi parhaiten mutta uudet kytkinpaketit oli surkeita. sorvattiin vauhtipyöriä ja lisättiin vähän puristusta, ja kokeiltiin myös tehdä pinta hiomalla vauhtipyörä mutta vaiva ei helpottanut. aika monta kertaa oli askit lattialla tämän takia!!!

sitten tuli center forcen dual friction, ei sekään toiminut vaikka piti olla hyvä. 620nm/1800rpm saatiin paperille viivaa ja sitten lipesi....olis vissiin pitänyt olla keskipakohässäkälle enemmän kierroksia mutta kun pito hävis niin ei se enää palannut.

sitten rupesin käymään pöhköpostivaihtoa ausseihin, silloin ei vielä täältä saanut xtremeoutbackin kytkimiä. viimein sieltä tuli kankein yksilevyinen setti jäykällä sintterillä. kone on tehty uusiksi tuon viimeisimmän penkityksen jälkeen, teho ei vähentynyt....silti kytkin pitää kohtuu hyvin. metsässä kärsii pitkällä puolella tehdä 39,5x18 kitkarenkailla äkkilähtöjä vähän isommallakin vaihteella. toki tämänkin saa luistamaan mutta uskomattoman paljon ja kauan tämä on kestänyt!!!

itsellä pykälää verran miedompi outbäkki omassa siviiliautossa ahdetun 2H:n ja askin välissä, hyvin kärsii kärriäkin vetää. ja vaikka on sintteri niin yllättävän hyvin tällä voi päivittäiset ajelut hoitaa. kytkintehostaja on tosin pakko olla, poljintuntuma on epämielyttävän jäykkä jos kone on sammuksissa.

http://www.offroadtarvike.fi/verkkok...ent_view/66881

Tämäkö pitää? Noin 300 hevosta sietävä kytkytin pitäisi saada.

-86 HJ61 kyseessä, olikos tuossa muuta eroa uudempaan kuin painelaakeri?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 02.05.2014, 22:30
axu87 axu87 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 03.07.11
Sijainti: sastamala
Viestit: 792
Perusasetus

Kyllä nuo tuplajousi asetelmat toimii hyvin ja ongelmitta, kestää aika tavallisen paljon. Toyotan t moottorin jatkeena noita turbo koneisissa ollut monessa autossa, pitää varmaan 400hp asti. Halpa...

edittiä: suunnitteliko joku siis kahta kytkinlevyä vakiokytkimeen vai tä?! Oma versioni ainakin vain kaksi tähtijousta päällekkäin vakio kytkinlevyllä.

Viimeksi muokannut axu87 : 02.05.2014 22:38
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 02.05.2014, 23:33
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Sivusta kommentoituna.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja axu87 Näytä viesti
Kyllä nuo tuplajousi asetelmat toimii hyvin ja ongelmitta, kestää aika tavallisen paljon. Toyotan t moottorin jatkeena noita turbo koneisissa ollut monessa autossa, pitää varmaan 400hp asti. Halpa...

edittiä: suunnitteliko joku siis kahta kytkinlevyä vakiokytkimeen vai tä?! Oma versioni ainakin vain kaksi tähtijousta päällekkäin vakio kytkinlevyllä.
Siis mitä tarkoitat tuolla: "Toyotan t moottorin jatkeena noita turbo koneisissa ollut monessa autossa, pitää varmaan 400hp asti. Halpa..."

Siis tuo toyotan T -moottori on 4-sylinterinen bensakone, ja varsinkin 2Tg (3tg) tuttuja luomuksia -70 luvulta, omakohtaiset kokemuset -80 ja -90 luvulta. PS ovat kaikki ns. Hemi-koneita.

Mutta asiaan; siis noilla jäykemmillä asetilmilla, ja pitävimmillä levyillä, tulee toimeen hyvin pitkälle.
Mutta nuo ns. tuplalevyt tulee tarpeeseen, kun hetkellisesti pitää "sitoa" PALJON lämpötehoa. siis vajaa sekuntti ja 100+ kw lämpötehoa, niin rauta alkaa lämmetä pelkästään pinnasta, ja noista kitkapinnoista lämpö ei poistu...
Siis jos kitkapinta lämpeneen hetkellisesti , täysin arvaus, 300 asteeseen, niin jousipaine ei pidä...

Ja offipalstalla/käytössä Jos Joku kytkin pitää staattisesti esim. 800 Nm, niin taruntapito on pienempi, esim. 600 Nm, ja kun liukupintojen lämpö nousee esim 300 C asteeseen, niin tartuntapito on aikalilla pienempi...
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 02.05.2014, 23:49
axu87 axu87 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 03.07.11
Sijainti: sastamala
Viestit: 792
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Siis mitä tarkoitat tuolla: "Toyotan t moottorin jatkeena noita turbo koneisissa ollut monessa autossa, pitää varmaan 400hp asti. Halpa..."

Siis tuo toyotan T -moottori on 4-sylinterinen bensakone, ja varsinkin 2Tg (3tg) tuttuja luomuksia -70 luvulta, omakohtaiset kokemuset -80 ja -90 luvulta. PS ovat kaikki ns. Hemi-koneita.

Mutta asiaan; siis noilla jäykemmillä asetilmilla, ja pitävimmillä levyillä, tulee toimeen hyvin pitkälle.
Mutta nuo ns. tuplalevyt tulee tarpeeseen, kun hetkellisesti pitää "sitoa" PALJON lämpötehoa. siis vajaa sekuntti ja 100+ kw lämpötehoa, niin rauta alkaa lämmetä pelkästään pinnasta, ja noista kitkapinnoista lämpö ei poistu...
Siis jos kitkapinta lämpeneen hetkellisesti , täysin arvaus, 300 asteeseen, niin jousipaine ei pidä...

Ja offipalstalla/käytössä Jos Joku kytkin pitää staattisesti esim. 800 Nm, niin taruntapito on pienempi, esim. 600 Nm, ja kun liukupintojen lämpö nousee esim 300 C asteeseen, niin tartuntapito on aikalilla pienempi...
Että Toyotan turbo tee koneen ja vaihdelaatikon välissä tuollaisia on ollut monessa autossa ja toimineet ovat, ainakin tuollaisessa bensalenkkarissa pelaavat ongelmitta jopa ihan vakio levyllä(etuvetoisen 200mm levy) , todistettavasti tehoakin ollut yli 300hv lukemia, ja on halpa ratkaisu... En tiedä paljonko tollanen 12ht 300hv turvin luo vääntöä ja kuinka se 37" boggeri pitojensa saattelemana aiheuttaa vastarintaa, mutta tehokkaammassa bensa autossa ainakin toimii.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään hj61 pepe_ O/M/V Ajoneuvot 3 26.07.2013 14:17
Myydään M:hj61 make_85 O/M/V Ajoneuvot 0 23.04.2013 18:38
Myydään hj61 jpj_x O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 29.05.2010 22:42
Ostetaan hj61 jpj_x O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 25.05.2010 22:42
Ostetaan hj61 jpj_x O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 06.05.2010 21:44


Sivu luotu: 04:35 (GMT +2).