Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 30.03.2014, 15:56
Pajares:n Avatar
Pajares Pajares ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.13
Sijainti: Karkkila
Viestit: 2.198
Perusasetus

Täälläkin kokeiltu mujan -04 d4d corollaan
Sokealla laipalla ainakin syttyy vikavalo ja syttyipä se vielä silloinkin vaikka porasin 6mm reiän siihen sokeaa laippaan mistä pääsi pieni hönkä läpi.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 30.03.2014, 16:16
Ponssekuski:n Avatar
Ponssekuski Ponssekuski ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 06.01.11
Sijainti: Siilinjärvi
Viestit: 720
Perusasetus

Noniin.. nyt on tulpattu.. eikä syttyny kojetauluun mitään ylimääräisiä valoja, mut ei noita kaakkejakaan kovin tuntuvasti tullut Väsäsin tuon laipan vanhasta puukkosahasta..
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG_4489.jpg‎
Views:	378
Size:	83,7 Kt
ID:	47780   Click image for larger version

Name:	IMG_4495.jpg‎
Views:	566
Size:	68,1 Kt
ID:	47781  
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 30.03.2014, 16:49
HAILUXI-07 HAILUXI-07 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.12.11
Sijainti: Suomi
Viestit: 180
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ponssekuski Näytä viesti
Noniin.. nyt on tulpattu.. eikä syttyny kojetauluun mitään ylimääräisiä valoja, mut ei noita kaakkejakaan kovin tuntuvasti tullut Väsäsin tuon laipan vanhasta puukkosahasta..
Sahastakin on moneksi
Laitoitko tulppauksen nimenomaan Hiluxiin vai profiilistasi löytyvään CinKappiin?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 30.03.2014, 17:07
Ponssekuski:n Avatar
Ponssekuski Ponssekuski ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 06.01.11
Sijainti: Siilinjärvi
Viestit: 720
Perusasetus

Kinkyyn laitoin.. moottori lämpes ihan normaalisti ja tuntui käyvän hiukan "raikkaammin", mut tehoja ei tosiaan kummemmin tullut. Voipi olla imupuoli jonniin verran tukossa Saa nähä kestääkö sahasta tehty viritys.. ei kuitenkaan aivan tavan peltiä oo.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 30.03.2014, 18:11
Ooppeli:n Avatar
Ooppeli Ooppeli ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.01.06
Sijainti: Kerimäki, Finland.
Viestit: 1.110
Perusasetus

Mulla oli jonkun vuoden -93 opel campo. 3.1td ja siin oli egr. Kerran ihan tarkoituksella kurkkasin imusarjaan ja ihmettelin että onpa puhdas imusarja kun puhtaat imusarjan seinämät näkyy.

No sitten rupesin tarkemmin tutkimaan asiaa niin egr-venttiililtä ei ole yhteyttä imusarjaan. Todennäköisesti "valmistusvika" tehtaalta lähtiessä.
Ja savuarvot oli aina hyvät. Alle 1.00
__________________
"I love to drink beer, I need one bottle a beer a day"
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 31.03.2014, 20:09
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.076
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ooppeli Näytä viesti
Mulla oli jonkun vuoden -93 opel campo. 3.1td ja siin oli egr. Kerran ihan tarkoituksella kurkkasin imusarjaan ja ihmettelin että onpa puhdas imusarja kun puhtaat imusarjan seinämät näkyy.

No sitten rupesin tarkemmin tutkimaan asiaa niin egr-venttiililtä ei ole yhteyttä imusarjaan. Todennäköisesti "valmistusvika" tehtaalta lähtiessä.
Ja savuarvot oli aina hyvät. Alle 1.00
Ompa Ooppelilla (vai Isuzulla) oltu viisaita. Testimoottorissa kanava auki ja muissa "valmistusvirhe".
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 01.04.2014, 09:55
Pajares:n Avatar
Pajares Pajares ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.13
Sijainti: Karkkila
Viestit: 2.198
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Ompa Ooppelilla (vai Isuzulla) oltu viisaita. Testimoottorissa kanava auki ja muissa "valmistusvirhe".
Jos kuitenkin se egr ohjaa ne kaasut ennen imuventtiiliä kanavaan,Niin kuin suzukissakin...
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 30.03.2014, 23:56
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ponssekuski Näytä viesti
Saa nähä kestääkö sahasta tehty viritys.. ei kuitenkaan aivan tavan peltiä oo.
Kestää se, tein äidin audiin 1,5mm tavallisesta alulevystä uuden "kaksireikäisen" tiivisteen eikä ainakaan vielä sataan tuhanteen ole pettänyt.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 31.03.2014, 19:39
Arpe:n Avatar
Arpe Arpe ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.12.05
Sijainti: Lappeenranta. Finland.
Viestit: 1.117
Perusasetus

Nyt näyttää jo paremmalta. Imusarja käytetty irti ja pesty. Suurimmat köntit lähti höyrypesurilla max lämmöillä ja loput raa,alla Wurtin pesuliuottimella+pesurilla.
Kannen kanavat olikin sit hankalammat siivottavat.
Parhaaks työvälineeks noihin osoittautu etusormi,puutikku,rätti ja brakecleaneri.
Aikaa tuo putsailu ottaa,mut näyttäis siltä,että ennemmin tai myöhemmin pakollinen toimenpide jos egr:n pitää toiminnassa ja huohotin huokailee öljysumua imupuolelle.

Alkais näyttää siltä miltä imusarjassa kuuluukin
__________________
Montenegro offroad club #88
Montenegro racing 16
www.montenegrooffroad.com
6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 01.04.2014, 11:25
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.778
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ponssekuski Näytä viesti
mut tehoja ei tosiaan kummemmin tullut.
Niin... Eihän se EGR:n tukkiminen tehoa nostakkaan.
Sinne pitää saada enenmmän soppaa jotta teho nousisi.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 01.04.2014, 18:14
Ponssekuski:n Avatar
Ponssekuski Ponssekuski ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 06.01.11
Sijainti: Siilinjärvi
Viestit: 720
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mika_T Näytä viesti
Niin... Eihän se EGR:n tukkiminen tehoa nostakkaan.
Sinne pitää saada enenmmän soppaa jotta teho nousisi.

Juu.. ei kait tehot kummemmin nouse, jos ei syöttöä lisää.. Mut pelkkää puhdasta viileää ilmaa koneeseen, ni luulis olevan jotain hyötyä. Tai itse asiassa piristyihän tuo hiukan, muttei merkittävästi. Aika monelta kuullu, et tuo tulppaaminen vaikuttaa myös tehoihin.. Kuopion katsurikin oli sitä mieltä, kun asiasta juteltiin. Epäili et oon jo kerinny tuon tukkimaan
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 01.04.2014, 18:33
Arpe:n Avatar
Arpe Arpe ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.12.05
Sijainti: Lappeenranta. Finland.
Viestit: 1.117
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mika_T Näytä viesti
Niin... Eihän se EGR:n tukkiminen tehoa nostakkaan.
Periaateessa hiukan nostaa,mut melko marginaalisia juttuja.
__________________
Montenegro offroad club #88
Montenegro racing 16
www.montenegrooffroad.com
6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 01.04.2014, 19:17
Jani E:n Avatar
Jani E Jani E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Parkano, .
Viestit: 1.736
Perusasetus

Mä en Kyl tehon nousuun usko ku Se on muutenki kii ku on vetoo enemmän. Ihan tasakaasulla saattaa vähän kirrättää. Tosin jos venttiili vuotaa koko ajan niin sit voi tuntua tehon nousua..
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
D-Max EGR Osaton Tekniikka & Jutustelu 7 10.05.2012 21:41
Myydään EGR-venttiili. Napalukko O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 23.11.2010 01:06
EGR venttili Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 2 12.07.2010 00:13
Jeepin EGR -TIMPPA- Tekniikka & Jutustelu 0 03.06.2008 13:27
EGR:n poisto Mikko Virtanen Tekniikka & Jutustelu 10 28.10.2005 15:15


Sivu luotu: 23:50 (GMT +2).