![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Täälläkin kokeiltu mujan -04 d4d corollaan Sokealla laipalla ainakin syttyy vikavalo ja syttyipä se vielä silloinkin vaikka porasin 6mm reiän siihen sokeaa laippaan mistä pääsi pieni hönkä läpi.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Noniin.. nyt on tulpattu.. eikä syttyny kojetauluun mitään ylimääräisiä valoja, mut ei noita kaakkejakaan kovin tuntuvasti tullut
![]() |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Laitoitko tulppauksen nimenomaan Hiluxiin vai profiilistasi löytyvään CinKappiin? |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Kinkyyn laitoin.. moottori lämpes ihan normaalisti ja tuntui käyvän hiukan "raikkaammin", mut tehoja ei tosiaan kummemmin tullut. Voipi olla imupuoli jonniin verran tukossa
![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Mulla oli jonkun vuoden -93 opel campo. 3.1td ja siin oli egr. Kerran ihan tarkoituksella kurkkasin imusarjaan ja ihmettelin että onpa puhdas imusarja kun puhtaat imusarjan seinämät näkyy.
No sitten rupesin tarkemmin tutkimaan asiaa niin egr-venttiililtä ei ole yhteyttä imusarjaan. Todennäköisesti "valmistusvika" tehtaalta lähtiessä. Ja savuarvot oli aina hyvät. Alle 1.00
__________________
"I love to drink beer, I need one bottle a beer a day" |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Jos kuitenkin se egr ohjaa ne kaasut ennen imuventtiiliä kanavaan,Niin kuin suzukissakin...
|
#8
|
|||
|
|||
![]()
Kestää se, tein äidin audiin 1,5mm tavallisesta alulevystä uuden "kaksireikäisen" tiivisteen eikä ainakaan vielä sataan tuhanteen ole pettänyt.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Nyt näyttää jo paremmalta. Imusarja käytetty irti ja pesty. Suurimmat köntit lähti höyrypesurilla max lämmöillä ja loput raa,alla Wurtin pesuliuottimella+pesurilla.
Kannen kanavat olikin sit hankalammat siivottavat. Parhaaks työvälineeks noihin osoittautu etusormi,puutikku,rätti ja brakecleaneri. Aikaa tuo putsailu ottaa,mut näyttäis siltä,että ennemmin tai myöhemmin pakollinen toimenpide jos egr:n pitää toiminnassa ja huohotin huokailee öljysumua imupuolelle. Alkais näyttää siltä miltä imusarjassa kuuluukin ![]()
__________________
Montenegro offroad club #88 Montenegro racing 16 www.montenegrooffroad.com 6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Niin... Eihän se EGR:n tukkiminen tehoa nostakkaan.
Sinne pitää saada enenmmän soppaa jotta teho nousisi. |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Juu.. ei kait tehot kummemmin nouse, jos ei syöttöä lisää.. Mut pelkkää puhdasta viileää ilmaa koneeseen, ni luulis olevan jotain hyötyä. Tai itse asiassa piristyihän tuo hiukan, muttei merkittävästi. Aika monelta kuullu, et tuo tulppaaminen vaikuttaa myös tehoihin.. Kuopion katsurikin oli sitä mieltä, kun asiasta juteltiin. Epäili et oon jo kerinny tuon tukkimaan ![]() |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Periaateessa hiukan nostaa,mut melko marginaalisia juttuja.
__________________
Montenegro offroad club #88 Montenegro racing 16 www.montenegrooffroad.com 6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Mä en Kyl tehon nousuun usko ku Se on muutenki kii ku on vetoo enemmän. Ihan tasakaasulla saattaa vähän kirrättää. Tosin jos venttiili vuotaa koko ajan niin sit voi tuntua tehon nousua..
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
D-Max EGR | Osaton | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 10.05.2012 21:41 |
Myydään EGR-venttiili. | Napalukko | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 23.11.2010 01:06 |
EGR venttili | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 12.07.2010 00:13 |
Jeepin EGR | -TIMPPA- | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 03.06.2008 13:27 |
EGR:n poisto | Mikko Virtanen | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 28.10.2005 15:15 |