Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 17.03.2014, 23:30
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.019
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
p.s vaikka meinaat ajaa pakulla vaan muutaman reissun vuodessa, niin pitäisi se katsastaa joka vuosi, ja noilla parin tonnin lavapakuilla katsastus vaatii monesti muutakin, kun konttorilla piipahtamisen...
Kärryä ei tarvitse katsasta kuin joka toinen vuosi, ja esim. päästöistä (pakoputkesta/öljyvuodoista) ei tarvitse murehtia.
Mutta kukin tyylillään.
Kyllä aika saakelin hyvä paku pitäs olla jos se kunnolla sopis jonkin maasturin roudailuun jollain lailla liikenneturvallisesti ja laillisesti. Ennemminkin ne vois sopia jonkin mönkijän roudailuun jos sen saa kunnolla kiinni.

Mutta sensijaan sellaisia pakuksi rekattuja vehkeitä on, joilla vetää traileria hyvin.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 18.03.2014, 10:34
J-T J-T ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 15.09.05
Sijainti: Tampere, Finland.
Viestit: 1.294
Perusasetus

Minä ostaisin noilla tiedoilla sen lavettimallin telikärryn, koska:
-Voi kuljettaa muutakin, kun pelkkää autoa
-Ylläpitoon menee vähemmän rahaa ja aikaa verrattuna vanhaan romupakuun
-Isompia kuormia viedessä esim. mökille, anoppilaan tms ei tarvitse lähteä kahdella autolla, vaan voi kytkeä kärryn perään ja menoksi
-Pitkille reissuille voi lähteä huolettomammin käyttöautolla ja traikulla verrattuna vanhaan pakuun
-Matkanteko on mukavempaa käyttöautolla ja kärryllä verrattuna vanhaan pakuun, jossa ei yleensä saa hyvää ajoasentoa, ajo-ominaisuudet on huonoja ja meteli hirveä
-Kärry vie useammin pihasta vähemmän tilaa, kun auto (maasturilla kärryn voi lykätä tarvittaessa esim. tallin taakse piiloon huonommassakin maastossa, jossa tuollainen paku olisi heti kiinni)


Ja jos pelottaa, ettei osaa peruuttaa kärryn kanssa, niin aina voi laittaa vetokoukun keulaankin.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 18.03.2014, 10:35
Mikko_L:n Avatar
Mikko_L Mikko_L ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 08.04.11
Sijainti: Karkkila
Viestit: 391
Perusasetus

Vähän menee ohi aiheen mutta mikä ihme kaikille luo ton täysin paskan fiiliksen Lt volkkarista


Tolla tulee nyt ajeltua päivittäiset ajot ja voi pojat sitä nautintoa. ei tarvii olla peräkärry koko ajan perässä roikkumassa. Ja ihan oikeasti oon ajannut paaaaljon paskemmilla autoilla jotka ovat olleet jopa yli 10vuotta nuorempia olleet. Noh toiset tykkää äitistä ja toiset tyttärestä... Mut ku hankii Lt ni siin saa vähän niinku molemmat

Mut tosiaan ei taida sellasta kalustoo löytyy että ilman kärryä sais offipelin kulkemaan ilman kuorkki korttia.

Viimeksi muokannut Mikko_L : 18.03.2014 10:39
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 18.03.2014, 12:50
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Kieltämättä alkaa vaikuttaa siltä, että topiikin kysymyksen mukaista pakua ei ole olemassa. Ehkä kannattaisi hommata parilla - kolmella tonnilla iso 3500kg lavapaku, jossa on Hiab ja reilusti vetokiloja. Sillä rojut nousee ja kulkee ihan erilailla kuin esim. pick-upilla saati perhefarkulla ja varsinkin liukkaalla +3000kg traileri autoineen liikahtaa turvallisemmin kuin 1800kg Jeepillä. Sopiva dobbel-cab kun vielä olisi, niin tulisi myös perhe mukaan lyhyille etäisyyksille. Tässä kuitenkaan mitään karavaanareita olla.
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 18.03.2014, 13:09
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.076
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
kolmella tonnilla iso 3500kg lavapaku, jossa on Hiab ja reilusti vetokiloja. Sillä rojut nousee ja kulkee ihan erilailla
Kulkemisesta en menis takeisiin, esmes LT-volkkarin alkuperäisestä 70 hepasta jäljellejääneillä ei ihmeellisiä vauhteja oteta edes tasamaalla.

Osta vaan se kunnollinen traileri, oikein kuormattuna turvallinen ja toimiva valinta.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 18.03.2014, 13:24
SL:n Avatar
SL SL ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 16.05.03
Sijainti: Vantaa
Viestit: 433
Perusasetus

Jeesuksen vanhalla Ivecolla sai tasamaalla juuri ja juuri 70 lasiin



turvallisuus huipussaan
__________________
alanmiehet.com #3
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 25.03.2014, 13:21
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.531
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja SL Näytä viesti
Jeesuksen vanhalla Ivecolla sai tasamaalla juuri ja juuri 70 lasiin



turvallisuus huipussaan
Voi jestas että BJ pystyy näyttämään isolta!!
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 26.03.2014, 20:19
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Tämmönen tuli tänään myyntiin, vaan hienosta hydraulipuomi-Hiabista huolimatta lienee vähän puhditon raskaamman kuorman kanssa. Vetokilojakaan ei ole mainittu, lienee jotain alle 2000kg.
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/307/6313763

Ajatus uudesta vekottimesta alkaa kuitenkin muotoutua, joten ootellaas vähän. Menihän sitä ekan Jeepin katsannassa kaikkiaan kaks vuotta ennen ostoa, joten tässä mikä kiire ole!
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 18.03.2014, 13:23
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.396
Blog Entries: 5
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Ehkä kannattaisi hommata parilla - kolmella tonnilla iso 3500kg lavapaku, jossa on Hiab ja reilusti vetokiloja. Sopiva dobbel-cab kun vielä olisi, niin tulisi myös perhe mukaan lyhyille etäisyyksille.
Tossa olis jonkinmoinen:

http://www.nettiauto.com/volkswagen/lt/6215614
__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
https://roverfriends.fi/palsta/


3 Amigos-never travel alone
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 18.03.2014, 13:32
H&K:n Avatar
H&K H&K ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.10.05
Sijainti: kuusisto, Finland
Viestit: 2.623
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Ehkä kannattaisi hommata parilla - kolmella tonnilla iso 3500kg lavapaku, jossa on Hiab ja reilusti vetokiloja.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaitsu67 Näytä viesti
Eipä ole reilusti vetokiloja (2000kg) eli tällä ei vedä laillisesti 1800kg offiautoa ja ~700kg painavaa kärryä
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 18.03.2014, 14:14
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

TDI-koneisessa LT:ssä kyllä potku riittää, mutta vetokilot taitaa jäädä kahteen tonniin. Tämmönen ois muuten kiva:
http://www.nettiauto.com/volkswagen/lt/6241311


Tässä olisi vetokilot jo kohdillaan, Hiabbi ja doppel-cab vain puuttuu:
http://www.nettiauto.com/iveco/daily/6271000
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 18.03.2014, 15:11
HartSan HartSan ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.10.08
Sijainti: Sotkamo
Viestit: 97
Perusasetus

Meneekö nuo doppelihytilliset pakun näköiset (b-kortilla ajettavat) henkilöauton diisseli verolla, ainakin siinä uskossa olen ollut näitten monipaikkaisten kohdalla?
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 18.03.2014, 16:49
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.019
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
TDI-koneisessa LT:ssä kyllä potku riittää, mutta vetokilot taitaa jäädä kahteen tonniin. Tämmönen ois muuten kiva:
http://www.nettiauto.com/volkswagen/lt/6241311


Tässä olisi vetokilot jo kohdillaan, Hiabbi ja doppel-cab vain puuttuu:
http://www.nettiauto.com/iveco/daily/6271000
Vaikea uskoa, että LT:ssä enää yhdessä Hiabin kanssa ainakaan pitää omamassa paikkansa ja taitaa mun 4 veto Hiluxikin painaa ilman mitään varusteita enempi kun tossa väitetään LT:n painoksi.

Lisäksi tossa ei näkyny paripyöriä - kovin jytkyn roudailuun ei riitä perus pakun pyörät.

Olen ajanut uudemmilla LT:llä ja Crafterilla. Ja Mersun Srinterillä. Yksittäiset 235/65/16 C renkaat rupee siinäkin lämpee aika helposti jos on kevyttä roinaa kyydissä sen mitä helposti kyytiin saa.

Man 8.150 on ymmärtääkseni VW:n kopilla oleva pieni kuormuri, joka voisi laillisesti ja asiallisesti soveltua auton kuskailuun ja muihin pikku puuhiin:
https://www.youtube.com/watch?v=yuI8VR1azzQ

Tollanen oli joskus kunnalla. Varmaan painosekseen aika hyvä kantavuus.
http://www.nettiauto.com/iveco/daily/6271000

Viimeksi muokannut tekniikkamies : 18.03.2014 17:00
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 18.03.2014, 21:35
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Hyvä, että ei härkäpäisesti pidetä kiinni ensimmäisestä ajatuksesta!


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
TDI-koneisessa LT:ssä kyllä potku riittää, mutta vetokilot taitaa jäädä kahteen tonniin.

Tässä olisi vetokilot jo kohdillaan, Hiabbi ja doppel-cab vain puuttuu:
http://www.nettiauto.com/iveco/daily/6271000
Tuossapa Ultra"turvallinen" veturi talvikelille isolle trailerille:, Sikakevyt perä, takaveto, pitkä peräylitys, ja lyhyehkö akseliväli!
Ja paripyörät, yhdisttynä kantaviin, vanhoihin (kovettuneisiin) renkaisiin, ei yhtään auta tilannetta... (yleensä noissa halpiksissa/tilapäiskäyttöön ostetuissa on luvattoman huonot renkaat, koska uudet, laadukkaat, rengaskerrat maksaa lähes auton hinnan, ja ne kuitenkin kuivuu/mahii pilalle 10 vuodessa, vaikka kilometrejä olisi kuinka vähän)

Oliko tuossa sinun siviili jeepissä esim. abs- jarrut, jatkuva neliveto, jopa ajonvakautuksella/vetoluiston estolla, Airbäkkejä, tai muuta turvavarusteita?
Tuosta Ivecosta varmaan löytyy seuraavat turvallisuuteen liittyvät varusteet; Turvavyöt: vähintään lannevyö, ja kokoontaittuva rattiakseli?

Jos hirvittää (turvallisuuden takia) vetää jollain "uudehkolla" jeepillä traileria, niin tuostahan se ratkaisu löytyy... Näyttää siltä, että kaikilla jeeppimiehillä ei ole yhtä raju luottamus kalustoonsa? (anteeksi)
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 21.03.2014, 12:37
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaitsu67 Näytä viesti
Mulla oli yhdessä vaiheessa tuon kaltainen LT. Tosin ilman Hiabia ja ei ollut LT40 vaan LT55. Turbokin löytyi. Kantavuutta tais olla 2500kg. Oli kyllä todella hyvä peli ajella. Hyvin jaksoi reilu 3000kg kuorman kuskaa. Mihinkään mäkiin se ei ryytynyt. Huippua se kelas 135 GPS:n mukaan. Dieselin pumppu vaan vähän vuoti. Lava oli muistaakseni 3.5m? Doppel ohjaamon myötä sinne mahtui hyvin porukkaa.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 21.03.2014, 13:06
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Mulla oli yhdessä vaiheessa tuon kaltainen LT. Tosin ilman Hiabia ja ei ollut LT40 vaan LT55. Turbokin löytyi. Kantavuutta tais olla 2500kg. Oli kyllä todella hyvä peli ajella. Hyvin jaksoi reilu 3000kg kuorman kuskaa. Mihinkään mäkiin se ei ryytynyt. Huippua se kelas 135 GPS:n mukaan. Dieselin pumppu vaan vähän vuoti. Lava oli muistaakseni 3.5m? Doppel ohjaamon myötä sinne mahtui hyvin porukkaa.
Taisi olla kuitenkin kevyt-ka eikä paku?
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 23.03.2014, 11:30
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Taisi olla kuitenkin kevyt-ka eikä paku?
LT35 taitaa saada pakuna ja kuorkkina. Mut siitä ylöspäin ne kait on aina kevyt kuormureita. Kuten tuo meikäläisen pelikin oli.

Mut jos tuo C-kortti tai kantavuus muuten on ongelma niin sehän ratkee kalustoa vaihtamalla. Jeepit mäkeen ja tilalle Suzukia En tie mahtuisko Suzuki jonkun ison Ducaton kyytiin? Vois kuljetella sitä sisätiloissa
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Veturi pic-up jatko-ohjaamolla ja B kortilla? Heikki L Chit-Chat 28 16.05.2012 01:34
Myydään MYYTY: -96 GMC Suburban - B-Kortilla ajettava M1G maastohenkilöauto heicola O/M/V Ajoneuvot 5 12.01.2011 10:43
Ostettu B-kortilla ajettava avolava kivinen O/M/V Ajoneuvot 0 05.08.2009 18:44
Eihän sitä kortilla ajeta...??? secretary Chit-Chat 9 11.02.2007 10:12


Sivu luotu: 15:53 (GMT +2).