Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 17.03.2014, 09:06
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Ideana on minimoida harrastukseen kuluva ja kalustoon sidottu kokonaisrahamäärä. Eli luopua kokonaan kilvellisestä offikalustosta ja rakentaa sillä rahalla kilvetön offipeli ja ostaa sopiva kuljetuskalusto, jolla heilahtaisi tarvittaessa muutakin romua. Pikku-Hiiappi lavalla ei haittaisi, paitsi tietysti kantavuutta.

__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 17.03.2014, 09:21
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.015
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Ideana on minimoida harrastukseen kuluva ja kalustoon sidottu kokonaisrahamäärä. Eli luopua kokonaan kilvellisestä offikalustosta ja rakentaa sillä rahalla kilvetön offipeli ja ostaa sopiva kuljetuskalusto, jolla heilahtaisi tarvittaessa muutakin romua. Pikku-Hiiappi lavalla ei haittaisi, paitsi tietysti kantavuutta.
Sillon ei kyllä voi ajatella, että paku tulis kyseeseen kun varusteet painaa.

Mä mietin kanssa näitä samoja asioita miten käytettyyn rahaan nähden kalusto tuottas parhaiten joko hyötyä tai hupia.

Kyllä kärryssä se hyvä puoli on, että siitä voi olla hyötyä monenlaiseen muuhunkin.

Dynamiitti Toyotassa olis näköjään 6000 kilon kokonaispaino:
http://www.nettikone.com/toyota/dyna...1500-s/1253534

Tuon näköselle autolle vois kaikenlaista pikkupuuhaa keksiä:
http://www.nettikone.com/man/10-153-f/1254805

Itsestä tuntus kuitenkin, että peräkärry tulis halvimmaksi.

Viimeksi muokannut tekniikkamies : 17.03.2014 09:31
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 17.03.2014, 09:40
panzer:n Avatar
panzer panzer ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 28.02.06
Sijainti: SuurHämeenlinnan rajamailla
Viestit: 1.861
Perusasetus

Kärryä vois ainakin vuokrata eteenpäin ja saada sitäkautta hieman takaisinkin päin
__________________
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 17.03.2014, 10:18
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Kilvitetty kalusto (auto + maastokärri) ehkä n. 4000€ ja kilvetön riisuttu offiauto + 3500kg paku samaa luokkaa. Veturi + offiauto + 2700kg kärri n. 8000€. Kärriä voi tosiaan vuokrata ja se säilyttää arvonsa, mutta sama tilanne on isolla pakulla, joka olisi harvoin ajossa. Mutta saahan näitä laskeskella sen mukaan, mitä rompetta kenenkin takapihalta jo löytyy ja millä hinnalla.
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 17.03.2014, 22:12
ZeiZei:n Avatar
ZeiZei ZeiZei ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.12.03
Sijainti: Keminmaa, Finland.
Viestit: 2.971
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja panzer Näytä viesti
Kärryä vois ainakin vuokrata eteenpäin ja saada sitäkautta hieman takaisinkin päin
Juu, joka vuokrauksen jälkeen sais suurimman osan kärryä takaisinkin
__________________
-Jyrki-

Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.)
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 17.03.2014, 22:51
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ZeiZei Näytä viesti
Juu, joka vuokrauksen jälkeen sais suurimman osan kärryä takaisinkin
Kyllä aika avoimin mielin kärryä uskaltaa vuokrata, jos vertaa jonkin pakettiauton vuokraukseen.

Mutta topiikin aloittajalle:

Sulla on tuossa "allekirjoituksessa" 3 jeeppiä, eikö niistä yhdelläkään voi vetää trailerissa tuota kilvetöntä offikapinetta?
Siis kun lasket tuohon "budjettiin" mukaan veturin.

p.s vaikka meinaat ajaa pakulla vaan muutaman reissun vuodessa, niin pitäisi se katsastaa joka vuosi, ja noilla parin tonnin lavapakuilla katsastus vaatii monesti muutakin, kun konttorilla piipahtamisen...
Kärryä ei tarvitse katsasta kuin joka toinen vuosi, ja esim. päästöistä (pakoputkesta/öljyvuodoista) ei tarvitse murehtia.

Mutta kukin tyylillään.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 17.03.2014, 23:30
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.015
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
p.s vaikka meinaat ajaa pakulla vaan muutaman reissun vuodessa, niin pitäisi se katsastaa joka vuosi, ja noilla parin tonnin lavapakuilla katsastus vaatii monesti muutakin, kun konttorilla piipahtamisen...
Kärryä ei tarvitse katsasta kuin joka toinen vuosi, ja esim. päästöistä (pakoputkesta/öljyvuodoista) ei tarvitse murehtia.
Mutta kukin tyylillään.
Kyllä aika saakelin hyvä paku pitäs olla jos se kunnolla sopis jonkin maasturin roudailuun jollain lailla liikenneturvallisesti ja laillisesti. Ennemminkin ne vois sopia jonkin mönkijän roudailuun jos sen saa kunnolla kiinni.

Mutta sensijaan sellaisia pakuksi rekattuja vehkeitä on, joilla vetää traileria hyvin.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 18.03.2014, 10:34
J-T J-T ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 15.09.05
Sijainti: Tampere, Finland.
Viestit: 1.294
Perusasetus

Minä ostaisin noilla tiedoilla sen lavettimallin telikärryn, koska:
-Voi kuljettaa muutakin, kun pelkkää autoa
-Ylläpitoon menee vähemmän rahaa ja aikaa verrattuna vanhaan romupakuun
-Isompia kuormia viedessä esim. mökille, anoppilaan tms ei tarvitse lähteä kahdella autolla, vaan voi kytkeä kärryn perään ja menoksi
-Pitkille reissuille voi lähteä huolettomammin käyttöautolla ja traikulla verrattuna vanhaan pakuun
-Matkanteko on mukavempaa käyttöautolla ja kärryllä verrattuna vanhaan pakuun, jossa ei yleensä saa hyvää ajoasentoa, ajo-ominaisuudet on huonoja ja meteli hirveä
-Kärry vie useammin pihasta vähemmän tilaa, kun auto (maasturilla kärryn voi lykätä tarvittaessa esim. tallin taakse piiloon huonommassakin maastossa, jossa tuollainen paku olisi heti kiinni)


Ja jos pelottaa, ettei osaa peruuttaa kärryn kanssa, niin aina voi laittaa vetokoukun keulaankin.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 18.03.2014, 10:35
Mikko_L:n Avatar
Mikko_L Mikko_L ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 08.04.11
Sijainti: Karkkila
Viestit: 391
Perusasetus

Vähän menee ohi aiheen mutta mikä ihme kaikille luo ton täysin paskan fiiliksen Lt volkkarista


Tolla tulee nyt ajeltua päivittäiset ajot ja voi pojat sitä nautintoa. ei tarvii olla peräkärry koko ajan perässä roikkumassa. Ja ihan oikeasti oon ajannut paaaaljon paskemmilla autoilla jotka ovat olleet jopa yli 10vuotta nuorempia olleet. Noh toiset tykkää äitistä ja toiset tyttärestä... Mut ku hankii Lt ni siin saa vähän niinku molemmat

Mut tosiaan ei taida sellasta kalustoo löytyy että ilman kärryä sais offipelin kulkemaan ilman kuorkki korttia.

Viimeksi muokannut Mikko_L : 18.03.2014 10:39
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Veturi pic-up jatko-ohjaamolla ja B kortilla? Heikki L Chit-Chat 28 16.05.2012 01:34
Myydään MYYTY: -96 GMC Suburban - B-Kortilla ajettava M1G maastohenkilöauto heicola O/M/V Ajoneuvot 5 12.01.2011 10:43
Ostettu B-kortilla ajettava avolava kivinen O/M/V Ajoneuvot 0 05.08.2009 18:44
Eihän sitä kortilla ajeta...??? secretary Chit-Chat 9 11.02.2007 10:12


Sivu luotu: 02:46 (GMT +2).