Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 16.03.2014, 13:00
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Joo se Tornion vekotin on kuorkki - massaa 3800kg - joten se siitä B-kortilla ajosta! Vielä kun kone onkin "vain" 2,4 vapari ja hintaa 1900€, niin terr-ve.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja TsKo Näytä viesti
Joo se on toki rasite ja sen takia mäkin yritän saada hommattua ison peräkärryn hj:n perään, ne on vaan niin järjettömän hintasia jos haluaa 5x2metrin lavapituudella niin samalla rahalla saa jo kuorma-autoja vaikka minkä näkösiä.
Nimenomaan!

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaitsu67 Näytä viesti
...piti hankkia tollanen Iveco paku paripyörillä ...
Mikä Ivecon malli? Oisko tämmönen? Ainakin vetokiloja on ihan eri tavalla kuin LT:ssä.
http://www.nettiauto.com/iveco/daily/6271000

__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 16.03.2014, 13:05
Samsonite:n Avatar
Samsonite Samsonite ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.07.06
Sijainti: torttunotko
Viestit: 2.758
Perusasetus

Kepeästi kuletti Merseedes Datsunia, parhaimmillaan jopa 70 km/h. Luistonesto toimi mainiosti, ja jarrutkin olivat lukkiutumattomat...

__________________
"- Perusarvot kunnossa. Sanotaanko niin, että kun viimeksi tankkasin auton, niin laitoin polttoainetta tankkiin enkä pakoputkeen." T.Hakkarainen.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 16.03.2014, 13:10
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.390
Blog Entries: 5
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti

Mikä Ivecon malli? Oisko tämmönen? Ainakin vetokiloja on ihan eri tavalla kuin LT:ssä.
http://www.nettiauto.com/iveco/daily/6271000
Joo, se oli siinä otsikossa, eli Iveco Turbo Daily 35-10 2,5litranen. Tosin toi linkissä oleva on uudempi, mulla vm 88. Siinä tuli mukana rampit ja vinssi. Plussaa on pitkä lava.

Tossa on ainakin hinta kohillaan, miten paljon lie ajettu.
__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
https://roverfriends.fi/palsta/


3 Amigos-never travel alone

Viimeksi muokannut Kaitsu67 : 16.03.2014 13:15
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 16.03.2014, 14:47
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Mopoinkin Iveco tosiaan liikahtanee rivakammin kuin ahtamaton LT, joten ennemmin sit semmonen.

Ivecosta on näköjään olemassa tämmönenkin armeijan 4x4-malli. Eikä maksa ku 10k€. Löyty Mobile.de:stä.

http://i.ebayimg.com/00/$%28KGrHqZ,!...9rs3Q~~_19.JPG
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 16.03.2014, 17:36
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.390
Blog Entries: 5
Perusasetus

Tollasen nelivetomallin bongasin viime kesänä Lauttasaaressa

__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
https://roverfriends.fi/palsta/


3 Amigos-never travel alone
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 16.03.2014, 20:21
Tomppaa_ Tomppaa_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 21.09.11
Sijainti: Tuusula
Viestit: 992
Perusasetus

Toisaalta se kärry pitää hintansa huomattavasti paremmin ku tommonen kuorkin rousku, sen pitäminen ei maksa juuri mitään ja aika vähällä huollollakin menee. Eli jos on vetoauto jo valmiina ni eiks kärry oo fiksuin vaihtoehto jos ei c-kottia halua ajella..
__________________
Teoria on sitä että kaikki tiedetään mutta mikään ei toimi
Käytäntö on sitä että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi!
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 17.03.2014, 09:06
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Ideana on minimoida harrastukseen kuluva ja kalustoon sidottu kokonaisrahamäärä. Eli luopua kokonaan kilvellisestä offikalustosta ja rakentaa sillä rahalla kilvetön offipeli ja ostaa sopiva kuljetuskalusto, jolla heilahtaisi tarvittaessa muutakin romua. Pikku-Hiiappi lavalla ei haittaisi, paitsi tietysti kantavuutta.
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 17.03.2014, 09:21
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.013
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Ideana on minimoida harrastukseen kuluva ja kalustoon sidottu kokonaisrahamäärä. Eli luopua kokonaan kilvellisestä offikalustosta ja rakentaa sillä rahalla kilvetön offipeli ja ostaa sopiva kuljetuskalusto, jolla heilahtaisi tarvittaessa muutakin romua. Pikku-Hiiappi lavalla ei haittaisi, paitsi tietysti kantavuutta.
Sillon ei kyllä voi ajatella, että paku tulis kyseeseen kun varusteet painaa.

Mä mietin kanssa näitä samoja asioita miten käytettyyn rahaan nähden kalusto tuottas parhaiten joko hyötyä tai hupia.

Kyllä kärryssä se hyvä puoli on, että siitä voi olla hyötyä monenlaiseen muuhunkin.

Dynamiitti Toyotassa olis näköjään 6000 kilon kokonaispaino:
http://www.nettikone.com/toyota/dyna...1500-s/1253534

Tuon näköselle autolle vois kaikenlaista pikkupuuhaa keksiä:
http://www.nettikone.com/man/10-153-f/1254805

Itsestä tuntus kuitenkin, että peräkärry tulis halvimmaksi.

Viimeksi muokannut tekniikkamies : 17.03.2014 09:31
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 17.03.2014, 09:40
panzer:n Avatar
panzer panzer ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 28.02.06
Sijainti: SuurHämeenlinnan rajamailla
Viestit: 1.861
Perusasetus

Kärryä vois ainakin vuokrata eteenpäin ja saada sitäkautta hieman takaisinkin päin
__________________
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 17.03.2014, 10:18
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Kilvitetty kalusto (auto + maastokärri) ehkä n. 4000€ ja kilvetön riisuttu offiauto + 3500kg paku samaa luokkaa. Veturi + offiauto + 2700kg kärri n. 8000€. Kärriä voi tosiaan vuokrata ja se säilyttää arvonsa, mutta sama tilanne on isolla pakulla, joka olisi harvoin ajossa. Mutta saahan näitä laskeskella sen mukaan, mitä rompetta kenenkin takapihalta jo löytyy ja millä hinnalla.
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 17.03.2014, 22:12
ZeiZei:n Avatar
ZeiZei ZeiZei ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.12.03
Sijainti: Keminmaa, Finland.
Viestit: 2.971
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja panzer Näytä viesti
Kärryä vois ainakin vuokrata eteenpäin ja saada sitäkautta hieman takaisinkin päin
Juu, joka vuokrauksen jälkeen sais suurimman osan kärryä takaisinkin
__________________
-Jyrki-

Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.)
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 17.03.2014, 22:51
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ZeiZei Näytä viesti
Juu, joka vuokrauksen jälkeen sais suurimman osan kärryä takaisinkin
Kyllä aika avoimin mielin kärryä uskaltaa vuokrata, jos vertaa jonkin pakettiauton vuokraukseen.

Mutta topiikin aloittajalle:

Sulla on tuossa "allekirjoituksessa" 3 jeeppiä, eikö niistä yhdelläkään voi vetää trailerissa tuota kilvetöntä offikapinetta?
Siis kun lasket tuohon "budjettiin" mukaan veturin.

p.s vaikka meinaat ajaa pakulla vaan muutaman reissun vuodessa, niin pitäisi se katsastaa joka vuosi, ja noilla parin tonnin lavapakuilla katsastus vaatii monesti muutakin, kun konttorilla piipahtamisen...
Kärryä ei tarvitse katsasta kuin joka toinen vuosi, ja esim. päästöistä (pakoputkesta/öljyvuodoista) ei tarvitse murehtia.

Mutta kukin tyylillään.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Veturi pic-up jatko-ohjaamolla ja B kortilla? Heikki L Chit-Chat 28 16.05.2012 01:34
Myydään MYYTY: -96 GMC Suburban - B-Kortilla ajettava M1G maastohenkilöauto heicola O/M/V Ajoneuvot 5 12.01.2011 10:43
Ostettu B-kortilla ajettava avolava kivinen O/M/V Ajoneuvot 0 05.08.2009 18:44
Eihän sitä kortilla ajeta...??? secretary Chit-Chat 9 11.02.2007 10:12


Sivu luotu: 06:18 (GMT +2).