Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 16.03.2014, 07:26
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Niin ei tää mikään helppo homma pitäny ollakaan. C-kortin ajaminen maksaa luokkaa 1500€, ja turha itkeä ettei tullu ajettua sitä jo persaukisena teininä kun se ois maksanu saman verran markkoina lisää B-korttiin. Kun C-kortille ei ole muuta käyttöä, niin vähän turhaa ja kallista hommaa.

Jos tollasen ison LT:n sais RAKENNETTUA B-kortille ja isolle kuormalle, niin siinä ois taas toinen haaste, joka voisi vaihteeksi kiinnostaa enemmän kuin offipelin korjailu....

Tässä maassa on takuulla muitakin kitubudjettisia ja persaukisia B-korttilaisia, joilla ois tarve kulettaa autoja sun muuta rojua halvalla. Kun iso telikärri maksaa luokkaa 3k€, niin mieluummin sen rahan pitäs kiinni moottoroidussa kalustossa. Sit jos lavalla on vielä pikku-Hiiappi, niin homma muuttuu vielä mielenkiintosemmaksi...

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Kannattaisko ajaa kaatopaikalle se sinun offiauto, kaikkineen tykötarpeineen?
Kateellisten Toyota-miesten suunsoittoa. No joo, mutta eipä ihan heti ois tullu mieleen ajaa autoa punnitukseen kaatikselle. Siellä nyt tulee ravattua muutenkin viemässä öljyä, SERriä, ym. ilmaisjätteitä sillon tällön, joten samalla vaivalla tulis kilot ylös ilmaseksi!

__________________
Raha ja romut rauhottaa.

Viimeksi muokannut WinChester : 16.03.2014 07:58
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 16.03.2014, 09:36
Heikki L:n Avatar
Heikki L Heikki L ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.09.04
Sijainti: pornainen, Finland.
Viestit: 2.692
Perusasetus

Joo mersu om617 oli kyllä hengetön, kun sen sai vauhtiin niin kyllä Se sitten puksutti ku juna. LT turbokoneella jäis kyllä nyt mun mielestä voittajaks, siihen Pitäs vaan rakentaa mahd kevyet rampit offiauton kuljetukseen ettei tarvis renkaita vaihdella perillä. Se turbokone kyllä jaksaa, itellä oli 55 ja kärry perässä täys kuorma just jakso kaasupohjassa pori-tamperetien mäet 80km\h �� niin en usko että oikeesti 3.5t yhdistelmä hyytyis. Se melu vaan....
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 16.03.2014, 09:45
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.019
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Jos tollasen ison LT:n sais RAKENNETTUA B-kortille ja isolle kuormalle, niin siinä ois taas toinen haaste, joka voisi vaihteeksi kiinnostaa enemmän kuin offipelin korjailu....
Eihän se rakentaminen oikein onnistu kun kokonaispaino kantavuuksineen ja kuskeineen saa olla max. 3500 kiloa.

Ehkä jos auto olis tehty jostain tavallisuudesta poikkeavista ja kalliista materiaaleista, mutta siltikin ongelmaksi tulisi liian painava kuorma autoon nähden.

Renkaat pitää olla myös aika tukevat jos siihen tulis taka-akselille suurimmaksi osaksi vaikka tuo 1850 kiloa. Jos siinä olis 1000 kiloa taka-akselilla ennestään painoa, siihen kuorma, vaikka keskelle akselia, tilanne olisi 2850 kiloa akselilla. Yhdellä renkaalla tai paripyörällä 1425 kiloa.

Silloin myös etupäällä pitäs olla aika paljon painoo, ettei auto ihan paska ajaa. Jos siellä olis vaikka 1200 kiloa, tarvitaan yli 4000 kilon kokonaismassa, mieluummin kuitenkin ehkä 5000 kiloa.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 16.03.2014, 10:31
Samsonite:n Avatar
Samsonite Samsonite ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.07.06
Sijainti: torttunotko
Viestit: 2.758
Perusasetus

Miulla oli aikoinaan ajossa LT 45 turpo, alusta oli jämäkkä ja vetoa piisas ihan riittävästi. Eihän nuo mitään kilpa-autoja kuitenkaan ole?
Paperilla tais olla kantavuutta tosin alle tonni....

Joskus ajelin KA 3,3 turpo Cantterilla, se veti iha hitoksee.
__________________
"- Perusarvot kunnossa. Sanotaanko niin, että kun viimeksi tankkasin auton, niin laitoin polttoainetta tankkiin enkä pakoputkeen." T.Hakkarainen.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 16.03.2014, 10:47
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tekniikkamies Näytä viesti
Eihän se rakentaminen oikein onnistu kun kokonaispaino kantavuuksineen ja kuskeineen saa olla max. 3500 kiloa.

Ehkä jos auto olis tehty jostain tavallisuudesta poikkeavista ja kalliista materiaaleista, mutta siltikin ongelmaksi tulisi liian painava kuorma autoon nähden.

Renkaat pitää olla myös aika tukevat jos siihen tulis taka-akselille suurimmaksi osaksi vaikka tuo 1850 kiloa. Jos siinä olis 1000 kiloa taka-akselilla ennestään painoa, siihen kuorma, vaikka keskelle akselia, tilanne olisi 2850 kiloa akselilla. Yhdellä renkaalla tai paripyörällä 1425 kiloa.

Silloin myös etupäällä pitäs olla aika paljon painoo, ettei auto ihan paska ajaa. Jos siellä olis vaikka 1200 kiloa, tarvitaan yli 4000 kilon kokonaismassa, mieluummin kuitenkin ehkä 5000 kiloa.
Tarkotan rakentamisella sitä, että tämmösestä...
http://www.nettiauto.com/volkswagen/lt/5783405

... vois omatoimisesti rakentaa tämmösen, eli omamassa vähenee:
http://www.nettikone.com/volkswagen/lt-35/1206457

Tyhjänä on takuulla keulapainonen, joten tonni taka-akselilla on liikaa. Jos toi pohjosen vekotin on kerta 1820kg hyötykuormalla, niin keulapainoinen V8-Jeeppi luulis menevän kyytiin ilman akselikuormaongelmia. Toinen juttu tietysti on kuskin tuoma lisäpaino...
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 16.03.2014, 11:01
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Täytä koppi heliumilla Olisi poliiseillakin ratsiassa hauskaa


Meillä menee töissä aika usein koppimallin 80- luvun LT25 ja isompia kohti afrikan mannerta, niissä on yleensä takana pari samanlaista osiin pilkottuna. Ihan hyväkuntoisia yksilöitä sinällään olleet, mutta se koppimelu on todellakin aivan infernaalinen. Varsinkin turbottomat pikkuvehkeet hyytyy laivan ramppiin ihan totaalisesti, kakkonen päällä saa huudattaa että jaksaa ylös. Tosin painoakin niissä on varmasti yli sallitun, mutta silti. Toki satunnaiseen käyttöön eikä kauhean pitkille matkoille niin onhan LT jotenkin toimiva ratkaisu.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 16.03.2014, 11:51
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.019
Perusasetus

Muutton merkeissä tutustuin tämännäköiseen 7500 kilon Ivecoon:
http://www.kaislapojat.com/page.php?sivu=10

Itselle jäi mieleen, että joku 7500 kilon kuormuri olis moneen hommaan kätevä.

Mua epäilyttää noi hurjalla kantavuudella olevat pakettiautot, olisko niissä kuiteski painot merkattu väärin vai mikä on homman nimi. Kaverin kanssa yhteinen 406 Mersu eli sellanen vanhan 508:sin näkönen oli yllättävän kevyt otteessa, mutta jäi epäilyttää voiko paino pitää paikkaansa kun rakenne vaikuttaa kuiteskin ihan perus pickuppia aika paljon vahvemmalta.

Kuormurissa olis se hyvä puoli, että sitä saa vapaammin muutta omaan tarpeeseen ja kuskata ihmisiäkin jouheemmin kuin pakulla.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 16.03.2014, 12:31
sos:n Avatar
sos sos ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 16.01.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 2.245
Perusasetus

mites ne ammattiluvathan tule ongelmaks kanssa jossain vaiheessa
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 16.03.2014, 12:41
HRD:n Avatar
HRD HRD ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.03.07
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.602
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sos Näytä viesti
mites ne ammattiluvathan tule ongelmaks kanssa jossain vaiheessa
Omia romuja saa kuskata ilman.
__________________
Juho Haapakorpi
Kaukas 4x4'n ski
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 16.03.2014, 12:34
TsKo TsKo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 02.05.09
Sijainti: Loppi
Viestit: 208
Perusasetus

Juu kuormuri olis varmasti parempi vaihtoehto, mutta Winchesterin tapauksessa kuten todettu jos ei ole c-korttia, niin ehkä sitä ei kannata ajaa sen pelkän harrasteauton satunnaisen kuskaamisen takia.

Pakettiauto kun täytyy olla niin semmonen lt volkkari on varmaan kevyimpiä omamassaltaan noista 3500kg autoista ja siitä sen vois ehkä saada tehtyä.
Ainoo kysymysmerkki on se että jos kokonaismassa menee ratsiassa ylikuorman puolelle niin alkaako se käymään kortin päälle?
__________________
-95 Dodge Ram 2500 4x4 5.9cummins td
-Miekka ja nakki risa polkupyörä kuskista ainakin tulee neliveto jossainkohtaa iltaa
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 16.03.2014, 12:44
H&K:n Avatar
H&K H&K ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.10.05
Sijainti: kuusisto, Finland
Viestit: 2.633
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja TsKo Näytä viesti
Juu kuormuri olis varmasti parempi vaihtoehto, mutta Winchesterin tapauksessa kuten todettu jos ei ole c-korttia, niin ehkä sitä ei kannata ajaa sen pelkän harrasteauton satunnaisen kuskaamisen takia.
Niinku sos jo tossa vihjaisi, kuorma-autolla ei sitten kuskaa kuin pelkästään omia romuja ilman ammattipätevyyttä. Mun mielestä melkoinen rasite, oli kortti olemassa tai ei.

Edit: HRD oli nopeampi...
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 16.03.2014, 12:48
TsKo TsKo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 02.05.09
Sijainti: Loppi
Viestit: 208
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja H&K Näytä viesti
Niinku sos jo tossa vihjaisi, kuorma-autolla ei sitten kuskaa kuin pelkästään omia romuja ilman ammattipätevyyttä. Mun mielestä melkoinen rasite, oli kortti olemassa tai ei.
Joo se on toki rasite ja sen takia mäkin yritän saada hommattua ison peräkärryn hj:n perään, ne on vaan niin järjettömän hintasia jos haluaa 5x2metrin lavapituudella niin samalla rahalla saa jo kuorma-autoja vaikka minkä näkösiä. Tietysti uus tai uudenkarhee peräkärry vs joku öljyä vuotava sisunraato niin se on vähän hmm... no sitä harrastamista.
__________________
-95 Dodge Ram 2500 4x4 5.9cummins td
-Miekka ja nakki risa polkupyörä kuskista ainakin tulee neliveto jossainkohtaa iltaa
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 16.03.2014, 13:00
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Joo se Tornion vekotin on kuorkki - massaa 3800kg - joten se siitä B-kortilla ajosta! Vielä kun kone onkin "vain" 2,4 vapari ja hintaa 1900€, niin terr-ve.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja TsKo Näytä viesti
Joo se on toki rasite ja sen takia mäkin yritän saada hommattua ison peräkärryn hj:n perään, ne on vaan niin järjettömän hintasia jos haluaa 5x2metrin lavapituudella niin samalla rahalla saa jo kuorma-autoja vaikka minkä näkösiä.
Nimenomaan!

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaitsu67 Näytä viesti
...piti hankkia tollanen Iveco paku paripyörillä ...
Mikä Ivecon malli? Oisko tämmönen? Ainakin vetokiloja on ihan eri tavalla kuin LT:ssä.
http://www.nettiauto.com/iveco/daily/6271000
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 18.03.2014, 18:37
Pölli Pölli ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.13
Sijainti: Orivesi Finland
Viestit: 102
Perusasetus

Eikös tuollaisen kok. massan omaavalla pakettiautolla ole ajoneuvoveroa nykyisellä verotussysteemillä nii maan perusteellisesti että parin vuoden verojen maksamisella sais jo melkeen sen C kortin... Saman kokoluokan KA rekisteröidyissä verotus ainakin tod. paljon huokeampaa.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 18.03.2014, 18:42
sos:n Avatar
sos sos ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 16.01.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 2.245
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pölli Näytä viesti
Eikös tuollaisen kok. massan omaavalla pakettiautolla ole ajoneuvoveroa nykyisellä verotussysteemillä nii maan perusteellisesti että parin vuoden verojen maksamisella sais jo melkeen sen C kortin... Saman kokoluokan KA rekisteröidyissä verotus ainakin tod. paljon huokeampaa.
eikös pakun ja kauton ns dieseli vero ole samanverran per 100kg? ainakin ennen oli tosin en tiedä muuttuko se samalla, kun tuli nää päästön mukaa verotus
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 16.03.2014, 12:43
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.416
Blog Entries: 5
Perusasetus

Iveco Daily 35-10 Turbo


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Tässä maassa on takuulla muitakin kitubudjettisia ja persaukisia B-korttilaisia, joilla ois tarve kulettaa autoja sun muuta rojua halvalla. Kun iso telikärri maksaa luokkaa 3k€, niin mieluummin sen rahan pitäs kiinni moottoroidussa kalustossa.
Niin on, ja sitten kun ei aikanaan viitsinyt hakea sitä ilmaista pikku e:täkään, niin piti hankkia tollanen Iveco paku paripyörillä jolla yks Rangen raato tuli tuotua Itä-Suomesta, oli varmaan kantavuuden rajoissa kun ei ollut konetta eikä sisuskaluja, mutta on sillä tuotu yks kokonainenkin "riskillä" tosta parinkymmenen kilsan päästä ja sitten yks lyhyt Series mikä vissiin meni kantavuuden rajoihin (1380kg).

Kyllähän toi on aika puhditon ja lämä tiskissä saa painaa ylämäkiin. Suunnitelmissa ajaa se pikku e jossain vaiheessa ja hankkia traileri....
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	2012-04-12-037.jpg‎
Views:	306
Size:	83,0 Kt
ID:	47337   Click image for larger version

Name:	P4120199.jpg‎
Views:	300
Size:	105,5 Kt
ID:	47338   Click image for larger version

Name:	2012-07-20-169.jpg‎
Views:	312
Size:	120,7 Kt
ID:	47339  
__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
https://roverfriends.fi/palsta/


3 Amigos-never travel alone

Viimeksi muokannut Kaitsu67 : 16.03.2014 12:47
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Veturi pic-up jatko-ohjaamolla ja B kortilla? Heikki L Chit-Chat 28 16.05.2012 01:34
Myydään MYYTY: -96 GMC Suburban - B-Kortilla ajettava M1G maastohenkilöauto heicola O/M/V Ajoneuvot 5 12.01.2011 10:43
Ostettu B-kortilla ajettava avolava kivinen O/M/V Ajoneuvot 0 05.08.2009 18:44
Eihän sitä kortilla ajeta...??? secretary Chit-Chat 9 11.02.2007 10:12


Sivu luotu: 05:18 (GMT +2).