![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
Ehkä jos auto olis tehty jostain tavallisuudesta poikkeavista ja kalliista materiaaleista, mutta siltikin ongelmaksi tulisi liian painava kuorma autoon nähden. Renkaat pitää olla myös aika tukevat jos siihen tulis taka-akselille suurimmaksi osaksi vaikka tuo 1850 kiloa. Jos siinä olis 1000 kiloa taka-akselilla ennestään painoa, siihen kuorma, vaikka keskelle akselia, tilanne olisi 2850 kiloa akselilla. Yhdellä renkaalla tai paripyörällä 1425 kiloa. Silloin myös etupäällä pitäs olla aika paljon painoo, ettei auto ihan paska ajaa. Jos siellä olis vaikka 1200 kiloa, tarvitaan yli 4000 kilon kokonaismassa, mieluummin kuitenkin ehkä 5000 kiloa.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Miulla oli aikoinaan ajossa LT 45 turpo, alusta oli jämäkkä ja vetoa piisas ihan riittävästi. Eihän nuo mitään kilpa-autoja kuitenkaan ole?
Paperilla tais olla kantavuutta tosin alle tonni.... ![]() Joskus ajelin KA 3,3 turpo Cantterilla, se veti iha hitoksee.
__________________
"- Perusarvot kunnossa. Sanotaanko niin, että kun viimeksi tankkasin auton, niin laitoin polttoainetta tankkiin enkä pakoputkeen." T.Hakkarainen. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
http://www.nettiauto.com/volkswagen/lt/5783405 ... vois omatoimisesti rakentaa tämmösen, eli omamassa vähenee: http://www.nettikone.com/volkswagen/lt-35/1206457 Tyhjänä on takuulla keulapainonen, joten tonni taka-akselilla on liikaa. Jos toi pohjosen vekotin on kerta 1820kg hyötykuormalla, niin keulapainoinen V8-Jeeppi luulis menevän kyytiin ilman akselikuormaongelmia. Toinen juttu tietysti on kuskin tuoma lisäpaino... ![]() ![]() ![]()
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Täytä koppi heliumilla
![]() ![]() Meillä menee töissä aika usein koppimallin 80- luvun LT25 ja isompia kohti afrikan mannerta, niissä on yleensä takana pari samanlaista osiin pilkottuna. Ihan hyväkuntoisia yksilöitä sinällään olleet, mutta se koppimelu on todellakin aivan infernaalinen. Varsinkin turbottomat pikkuvehkeet hyytyy laivan ramppiin ihan totaalisesti, kakkonen päällä saa huudattaa että jaksaa ylös. Tosin painoakin niissä on varmasti yli sallitun, mutta silti. Toki satunnaiseen käyttöön eikä kauhean pitkille matkoille niin onhan LT jotenkin toimiva ratkaisu.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Muutton merkeissä tutustuin tämännäköiseen 7500 kilon Ivecoon:
http://www.kaislapojat.com/page.php?sivu=10 Itselle jäi mieleen, että joku 7500 kilon kuormuri olis moneen hommaan kätevä. Mua epäilyttää noi hurjalla kantavuudella olevat pakettiautot, olisko niissä kuiteski painot merkattu väärin vai mikä on homman nimi. Kaverin kanssa yhteinen 406 Mersu eli sellanen vanhan 508:sin näkönen oli yllättävän kevyt otteessa, mutta jäi epäilyttää voiko paino pitää paikkaansa kun rakenne vaikuttaa kuiteskin ihan perus pickuppia aika paljon vahvemmalta. Kuormurissa olis se hyvä puoli, että sitä saa vapaammin muutta omaan tarpeeseen ja kuskata ihmisiäkin jouheemmin kuin pakulla. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
mites ne ammattiluvathan tule ongelmaks kanssa jossain vaiheessa
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Omia romuja saa kuskata ilman.
__________________
Juho Haapakorpi Kaukas 4x4'n ski |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Juu kuormuri olis varmasti parempi vaihtoehto, mutta Winchesterin tapauksessa kuten todettu jos ei ole c-korttia, niin ehkä sitä ei kannata ajaa sen pelkän harrasteauton satunnaisen kuskaamisen takia.
Pakettiauto kun täytyy olla niin semmonen lt volkkari on varmaan kevyimpiä omamassaltaan noista 3500kg autoista ja siitä sen vois ehkä saada tehtyä. Ainoo kysymysmerkki on se että jos kokonaismassa menee ratsiassa ylikuorman puolelle niin alkaako se käymään kortin päälle?
__________________
-95 Dodge Ram 2500 4x4 5.9cummins td ![]() -Miekka ja nakki risa polkupyörä ![]() ![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Edit: HRD oli nopeampi... |
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
-95 Dodge Ram 2500 4x4 5.9cummins td ![]() -Miekka ja nakki risa polkupyörä ![]() ![]() |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Joo se Tornion vekotin on kuorkki - massaa 3800kg - joten se siitä B-kortilla ajosta! Vielä kun kone onkin "vain" 2,4 vapari ja hintaa 1900€, niin terr-ve.
Lainaus:
Mikä Ivecon malli? Oisko tämmönen? Ainakin vetokiloja on ihan eri tavalla kuin LT:ssä. http://www.nettiauto.com/iveco/daily/6271000
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Kepeästi kuletti Merseedes Datsunia, parhaimmillaan jopa 70 km/h. Luistonesto toimi mainiosti, ja jarrutkin olivat lukkiutumattomat...
![]() ![]() ![]()
__________________
"- Perusarvot kunnossa. Sanotaanko niin, että kun viimeksi tankkasin auton, niin laitoin polttoainetta tankkiin enkä pakoputkeen." T.Hakkarainen. |
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tossa on ainakin hinta kohillaan, miten paljon lie ajettu.
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone Viimeksi muokannut Kaitsu67 : 16.03.2014 13:15 |
#14
|
|||
|
|||
![]()
Toisaalta se kärry pitää hintansa huomattavasti paremmin ku tommonen kuorkin rousku, sen pitäminen ei maksa juuri mitään ja aika vähällä huollollakin menee. Eli jos on vetoauto jo valmiina ni eiks kärry oo fiksuin vaihtoehto jos ei c-kottia halua ajella..
__________________
Teoria on sitä että kaikki tiedetään mutta mikään ei toimi Käytäntö on sitä että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi! |
#15
|
|||
|
|||
![]()
Eikös tuollaisen kok. massan omaavalla pakettiautolla ole ajoneuvoveroa nykyisellä verotussysteemillä nii maan perusteellisesti että parin vuoden verojen maksamisella sais jo melkeen sen C kortin... Saman kokoluokan KA rekisteröidyissä verotus ainakin tod. paljon huokeampaa.
|
#16
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
#17
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
PA polttoainevero on 0,9senttiä/100kg/pvä + mikälie autovero(?) KA polttoainevero on 0€ KevytKA:n verot vuodessa alle 100€...
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
#18
|
||||
|
||||
![]()
eihän se ero tulekaan siitä dieselverosta vaan siitä ajoneuvoverosta joka on sen reilu 500€/vuodessa..
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4 Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla -Dodge Ramcharger (offi-projekti) -Nissan Patrol SOA vm-88 -Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS" +liuta muita harraste ajoneuvoja WUOKSI OFFROAD |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Veturi pic-up jatko-ohjaamolla ja B kortilla? | Heikki L | Chit-Chat | 28 | 16.05.2012 01:34 |
Myydään MYYTY: -96 GMC Suburban - B-Kortilla ajettava M1G maastohenkilöauto | heicola | O/M/V Ajoneuvot | 5 | 12.01.2011 10:43 |
Ostettu B-kortilla ajettava avolava | kivinen | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 05.08.2009 18:44 |
Eihän sitä kortilla ajeta...??? | secretary | Chit-Chat | 9 | 11.02.2007 10:12 |