![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#26
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Mulla ainakin toimi valo ihan normaalisti, vaikka oli yks hehku mykkä (todettu mittaamalla). Vaihdoin kaikki, ja valon toiminta tasan sama. |
#27
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Älä vaan hyvänen aika tee mitään josko 100km/h kulkee ja pintakaasulla, väätökin jos löytyy ![]() |
#28
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#29
|
|||
|
|||
![]() Ei tuosta uudemmasta ole kokemusta.... Mutta....Lainaus:
Siis JOS esim. suihkujen ohivuototletkusta vuotaa ilmaa sisäänpäin, ja se pääsee pumppuun asti, niin silloin starttaushetkellä/heti sen jälkeen pumppu ei toimi oikein, koska sisäinen paine on liian pieni, ilma sekoittuu dsl:iin, ja pumppu työntää sen suihkuputkiin (siis sinne muodostuu "kaasujousi") , ja kun kone ei halua käydä "pyydettyä kierrosnopeutta", niin pumppu lisää syöttöä -> siitä seuraa se, että jossain pytyssä sitä soppaa on liikaa... Tuon ilmiön saisi selvitettyä ilmaamalla hetki ennen käynnistystä.... pitäis onnistua jokaisella, joka omistaa 20v vanhan dsl- auton, ja jos ei osaa, niin kannattais opetella "hyvän sään aikana" P.S onko tuossa automaatti ilmaus käsipumpun painelulla, vai pitääkö jostain avata imaproppu? Ja jos sylintereissä olisi dieseliä käynnistyksessä, niin tuo ylimääräinen diesel palaessaan nostaa koneen kierroksia.... (ilmaylimäärä huomattavan suuri tyhjäkäynnillä...) Voit kokeilla mitä kone tekee esim. lämpimänä tyhjäkäynnillä, kun ruikkaat esim. jarrupesua ilmansuodattimen imuun (aloita varovasti...) Jos tuo ilmaus ei auta, niin minä testaisin suihkut, sillä tod. näk joku kusee, jos savu on sinistä, dsl. katkuista.... Ja voihan se olla, että sinulla on hehkuvika, joko paska hehku jo uutena, tai sitten on muuten vaan palanut.... helpoin testata mittaamalla yksitellen niiden ottama virta, siis yhdystanko pois, akusta noin 5 sek. sähköä virtamittauksen kautta, ja lukema ylös. Vois olla reilu 10 A 5 sekunnin kuluttua? (arvaus) Ja suuttimien huolto/korjaus/testaus vaatii vähintään painepenkin, ja jonkin verran tietotaitoa k.o asiasta. |
#30
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#31
|
|||
|
|||
![]()
Polttoainelinjat uusiksi kaikkialta.
|
#32
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Vaihtelin kaikki hehkut vaikka 1 oli pimeänä, suuttimet olivat listassa seuraavaksi mutta ennen tilausta alkoi savuttamaan ajossa reilusti. Suuttimien vaihdon jälkeen ei noita ongelmia enää, mulla ainakin suuttimet oli huonot ja yksi jo silmällä katsoen viallinen ![]() |
#33
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Siis vika vois olla: -kuseva suihku -puuttuvat puristukset (joko palanut/kantava venttiili tai päntä/männänrengas vika -ilmavuoto dsl- puolella. -huono hehkutulppa Tai joku muu ![]() p.s jos/kun vika löytyy, niin pistä topiikin jatkoksi. |
#34
|
||||
|
||||
![]()
Siltikin lähtisin siitä ettei mitään isompaa vikaa ole. Eli jos lähtee tulille, vetää kuin anttia tukasta, eikä jätä naftaläiskiä alleen niin miksi korjata mitään?
Jos siinä on ilmavaivaa niin niin ei se lähe tulille tai oireilee jotenkin muuten niin että se ei vaan pelaa...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#35
|
|||
|
|||
![]() On tarkoitus auttaa.... Mutta!Lainaus:
Nuo ilmavuodot (SIIS dieseli tuppaa valumaan alaspäin -> tankkiin) Kun saa ilmaa esim. suihkujen ohivuotoputken kautta, oireilee ensin juurikin pienenä käyntihäiriönä pitkähkön seisonnan jälkeen, toki JOS tankin imuputki vuotaa, niin oireilee vasta startin jälkeen/ vedätyksessä. Ja tuosta kommentista " Eli jos lähtee tulille, vetää kuin anttia tukasta, eikä jätä naftaläiskiä alleen niin miksi korjata mitään?": Jos haluaa korjata viat siinä vaiheessa, kun ne ei ole aiheuttanut esim. 1000 litraa ylimääräistä dsl:n kulutuksen nousun myötä, taikka vian takia ei ole VIELÄ tullut lähdettyä myöhässä muilla kyydeillä hiluxin sijaan.... Kun on tullut seurattua tätä maailman menoa, niin olen tullut siihen tulokseen, että "Hällä väliä- ajattelu" on todellisessa nousukiidossa nimenomaan autojen suhteen. mm; Kun noita autoja tuli työkseen rempattua, niin ei ollut ollenkaan ennenkuulumatonta, että ns. arvostetumman merkin auto tuli huoltoon/öljynvaihtoon juuri takuuajan loputtua, ja kun ajoin autoa halliin, niin herjasi vähäistä öljymäärää; ja mittatikku ei juurikaan kastunut ![]() |
#36
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#37
|
|||
|
|||
![]()
Suuttimiin vaihdetaan vain se kärkiosa. Denso merkkiset (alkuperäinen merkki) tai sitten Toyotan laatikossa. Useamman satasen saa varata vaihtoineen ja säätöineen.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#38
|
|||
|
|||
![]()
Jaaha. Mitä säätöjä se tarvitsee, ja eikä niitä pysty itse vaihtamaan?
|
#39
|
|||
|
|||
![]()
suuttimen sisällä on jousi ja ohut säätölevy eli suutinpenkissä ne nähdään uusilla kärjillä tarviiko säättää jouset jäykkyyttää voi ajan saatossa heikentyä ja näin ollen joutuisi laittamaan shimmilevyjä väliin. Itse noin kuukausi sitten tein 2lt suuttimien remontin uudet kärjet ja suutinpenkissä kokeiltiin jokainen suutin niin avaus paine oli vanhoilla levyillä sekä jousilla just se minkä toyotan korjausmanuaali antoi avauspaine siis.
|
#40
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#41
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Itse vaihtelin uudet suuttimet kokonaan, pikkuisen se maksoi mutta josko seuraavat 400 000km menee niin ei paljoa kilsaa päälle tee. |
#42
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ei ne suuttimen kärjet ilmaisia ole ja pakko huoltomiehenkin on palkka saada. Äkkiä siitä satasia tulee tekipä miten tahansa remontin.
__________________
Toyota 4runner diesel 1991 |
#43
|
|||
|
|||
![]() Tämä on yksi niitä töitä, johon perus "teen-sen-itse" ei kannata alkaa.Lainaus:
![]() Siis tuossa topiikin aloittajan autossa on nuo "suihkun kärjet" ulkomuistista ulkomitaltaan noin 15mm sylinteri, ja sisämitaltaan noin 4mm, minkä päässä on noin 1 mm kartiomainen reikä, jossa tuo noin 3.998? millinen teräsmäntä, jonka päässä oleva kartio työntyy tuosta sylinterin kartioporauksesta läpi, ja kohdistus/kulmat on mitoitettu siten, että tuo "minimaallinen dsl- annos" tulee sumuna ulos. Ja jos tuommoinen kone, 4- sylinterinen, ilman kuormaa, käy n. 6-700 r/min, ja kuluttaa noin 0,5 litraa tunnissa, niin aikapieniä nuo "dsl-sumu-annokset" ja samoilla "leluilla" pitää pystyä "sumuttamaan" pyttyyn noin 30-40 litraa tunnissa, toki kierrokset on noin 4-5 kertaiset, mutta "vastapaine" sylinterissä on käytännössä reilu tuplat. Ja kaikki dsl, mikä pääsee karkuun n. 175 kg/cm2 + paineella tuon sentin mittaisen männän ohi, palaa tankkiin... -> siis nuo suihkut "on aika paljon vartijana", Kannattaa käyttää vähintään ns. asiantuntijaa.... Itse olen tehnyt noita suihkujen kärkien vaihtoja, ja säätöjä, lainavehkeillä +omalla halpis testipumpulla jokusen myös edellisellä vuosituhannella, toki harvakseltaan ![]() Toki siitä valtaosa meni "englannin yhteen suurimpaan dsl korjaamoon-" ![]() ![]() ![]() Siis ultraäänipesurista löytyi, kun ensin pesin ulkoapäin. Ja nuo 6 kpl edelleen "hyllyssä", kasasin setin, 6 kpl, noista 720tkm ajetuista omista, ja yhdestä toisesta, ulkolaisesta sarjasta. Ja olisi halvalla? ylimäärisenä 8 kpl 1hd-t suihkun kärkiä, yhdestä kiinan? suurimmalta valmistajalta, ja nimenomaan hodariin, siis 2 vara kpl. Toki tuo minun "dsl- suihkujen-" kärkien vaihtaminen/säätäminen, on ottanut perselaskun nimenomaan noiden hodarin suihkujen suhteen, mutta tuolla vajaalla 1000 eurolla olisi saanut orkkis kärjet, ja "merkkikorjaamossa" takuulla... Siis en ala tekemään k.o dsl korjauksia kenellekkään. |
#44
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#45
|
|||
|
|||
![]()
Mainittakoon vielä että itse ostin kärjet 25€ kpl ja kaverin kanssa vaihdettiin sen työpaikalla koska niillä oli siellä suutinpenkki. säädön voi tehdä itse ainakin saksasta pystyy ostamaan sellaisen salkun jossa erikokoisia niitä säätö levyjä sinne alle.
|
#46
|
|||
|
|||
![]()
Aika edullisesti olet löytänyt jos kyseessä on mainitut Denson kärjet.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#47
|
|||
|
|||
![]()
Onko järkeä puhdistaa suuttimia ultraäänipesurilla. Työpaikalla olisi sellainen pesuri, tarvitseeko niitä suuttimia mitenkään purkaa pesua varten?
|
#48
|
|||
|
|||
![]()
Dieselsuuttimet eivät likaannu vaan kuluvat, ja siksipä pesu tuskin mitään vaikuttaa.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#49
|
|||
|
|||
![]()
Eli jos ne suuttimet kusee läpi, on kyse kulumisesta?!
|
#50
|
|||
|
|||
![]()
Kyl. Neulan tiivistyspinta on kulunut/syöpynyt.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
syöttöpumppu vuotaa | walle81 | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 28.12.2010 18:56 |
rengas vuotaa | ahku | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 18.02.2009 06:03 |
Tankki vuotaa! | 33SD | Tekniikka & Jutustelu | 31 | 12.03.2007 17:47 |
Automaatti vuotaa?! | MrShit | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 11.06.2005 23:00 |
Rankun tankki vuotaa.. | Tikru75 | Tekniikka & Jutustelu | 30 | 09.02.2005 22:37 |