Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #26  
Vanha 02.03.2014, 21:27
Ambula Ambula ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 05.04.11
Sijainti: Nurmijärvi
Viestit: 428
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja KarvaTurpa Näytä viesti
Varmaa ainakin on, etteivät vanhuuttaan ainakaan parane ja voi olla montakin eri vikaa. Kuulostaa videossa samalta kuin yksi hehku olisi mykkä. toisaalta jos hehku mykkä, niin toimisiko hehkun merkkivalo "normaalisti"

Mulla ainakin toimi valo ihan normaalisti, vaikka oli yks hehku mykkä (todettu mittaamalla). Vaihdoin kaikki, ja valon toiminta tasan sama.
Vastaa lainaten
  #27  
Vanha 03.03.2014, 21:00
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hilluksi Näytä viesti
Mulla on vm-94 ja kohta 400tkm ajettu. Pitääpä kokeilla noita niksejä auttaako mitään. Siihen venttiilien säätöön en viitsisi ruveta. Ja hehkut pelaa satavarvasti, ne on juuri vaihdettu ja lähtee nyt paremmin käyntiin. Ennen piti hehkuttaa kahteen kertaan. Autohan pelaa hyvin, se savuttaminen ja epätasainen käynti aamulla vaan kiusaa. Se on sellainen hyvin pintakaasulla vääntävä, kulkee herkästi sellaista 100kmh vitosella pintakaasulla, ja vääntää hyvin kaupungissakin. Hävettää vaan se savupilvi
-94, ja tuohan on vaparikone?
Älä vaan hyvänen aika tee mitään josko 100km/h kulkee ja pintakaasulla, väätökin jos löytyy
Vastaa lainaten
  #28  
Vanha 08.03.2014, 08:54
Hilluksi Hilluksi ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 15.02.14
Sijainti: Hamina
Viestit: 26
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hilluksi Näytä viesti
Mulla on vm-91 ja kohta 400tkm ajettu. Pitääpä kokeilla noita niksejä auttaako mitään. Siihen venttiilien säätöön en viitsisi ruveta. Ja hehkut pelaa satavarvasti, ne on juuri vaihdettu ja lähtee nyt paremmin käyntiin. Ennen piti hehkuttaa kahteen kertaan. Autohan pelaa hyvin, se savuttaminen ja epätasainen käynti aamulla vaan kiusaa. Se on sellainen hyvin pintakaasulla vääntävä, kulkee herkästi sellaista 100kmh vitosella pintakaasulla, ja vääntää hyvin kaupungissakin. Hävettää vaan se savupilvi
Nyt on niksit kokeiltu. Ei mitään vaikutusta. Mutta en vaan ymmärrä miksi sitä käsipumppua pitää painella. Eihän tässä ole kyse siitä lähteekö huonosti käymään, vaan siitä että aamuisin on naftaa sylinterissä/eissä. Ja siitä johtuu savutus ja sellainen käyntiinlähtö että pitää painaa kaasua vähän että savutus loppuisi aikaisemmin. Eli vuotaako ne suuttimet sitten, ja mitä niille voi tehdä. Voiko pestä/putsta jollain, vaikka ultraäänipesurilla?
Vastaa lainaten
  #29  
Vanha 08.03.2014, 21:48
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Ei tuosta uudemmasta ole kokemusta.... Mutta....


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hilluksi Näytä viesti
Nyt on niksit kokeiltu. Ei mitään vaikutusta. Mutta en vaan ymmärrä miksi sitä käsipumppua pitää painella. Eihän tässä ole kyse siitä lähteekö huonosti käymään, vaan siitä että aamuisin on naftaa sylinterissä/eissä. Ja siitä johtuu savutus ja sellainen käyntiinlähtö että pitää painaa kaasua vähän että savutus loppuisi aikaisemmin. Eli vuotaako ne suuttimet sitten, ja mitä niille voi tehdä. Voiko pestä/putsta jollain, vaikka ultraäänipesurilla?
Siis tiedätkö sinä varmasti, että siellä sylintereissä on naftaa, ennenkä starttaat? Ja mistä k.o tieto on peräsin?

Siis JOS esim. suihkujen ohivuototletkusta vuotaa ilmaa sisäänpäin, ja se pääsee pumppuun asti, niin silloin starttaushetkellä/heti sen jälkeen pumppu ei toimi oikein, koska sisäinen paine on liian pieni, ilma sekoittuu dsl:iin, ja pumppu työntää sen suihkuputkiin (siis sinne muodostuu "kaasujousi") , ja kun kone ei halua käydä "pyydettyä kierrosnopeutta", niin pumppu lisää syöttöä -> siitä seuraa se, että jossain pytyssä sitä soppaa on liikaa...

Tuon ilmiön saisi selvitettyä ilmaamalla hetki ennen käynnistystä.... pitäis onnistua jokaisella, joka omistaa 20v vanhan dsl- auton, ja jos ei osaa, niin kannattais opetella "hyvän sään aikana" P.S onko tuossa automaatti ilmaus käsipumpun painelulla, vai pitääkö jostain avata imaproppu?

Ja jos sylintereissä olisi dieseliä käynnistyksessä, niin tuo ylimääräinen diesel palaessaan nostaa koneen kierroksia.... (ilmaylimäärä huomattavan suuri tyhjäkäynnillä...)
Voit kokeilla mitä kone tekee esim. lämpimänä tyhjäkäynnillä, kun ruikkaat esim. jarrupesua ilmansuodattimen imuun (aloita varovasti...)

Jos tuo ilmaus ei auta, niin minä testaisin suihkut, sillä tod. näk joku kusee, jos savu on sinistä, dsl. katkuista....
Ja voihan se olla, että sinulla on hehkuvika, joko paska hehku jo uutena, tai sitten on muuten vaan palanut.... helpoin testata mittaamalla yksitellen niiden ottama virta, siis yhdystanko pois, akusta noin 5 sek. sähköä virtamittauksen kautta, ja lukema ylös. Vois olla reilu 10 A 5 sekunnin kuluttua? (arvaus)

Ja suuttimien huolto/korjaus/testaus vaatii vähintään painepenkin, ja jonkin verran tietotaitoa k.o asiasta.
Vastaa lainaten
  #30  
Vanha 10.03.2014, 17:59
Hilluksi Hilluksi ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 15.02.14
Sijainti: Hamina
Viestit: 26
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Siis tiedätkö sinä varmasti, että siellä sylintereissä on naftaa, ennenkä starttaat? Ja mistä k.o tieto on peräsin?

Siis JOS esim. suihkujen ohivuototletkusta vuotaa ilmaa sisäänpäin, ja se pääsee pumppuun asti, niin silloin starttaushetkellä/heti sen jälkeen pumppu ei toimi oikein, koska sisäinen paine on liian pieni, ilma sekoittuu dsl:iin, ja pumppu työntää sen suihkuputkiin (siis sinne muodostuu "kaasujousi") , ja kun kone ei halua käydä "pyydettyä kierrosnopeutta", niin pumppu lisää syöttöä -> siitä seuraa se, että jossain pytyssä sitä soppaa on liikaa...

Tuon ilmiön saisi selvitettyä ilmaamalla hetki ennen käynnistystä.... pitäis onnistua jokaisella, joka omistaa 20v vanhan dsl- auton, ja jos ei osaa, niin kannattais opetella "hyvän sään aikana" P.S onko tuossa automaatti ilmaus käsipumpun painelulla, vai pitääkö jostain avata imaproppu?

Ja jos sylintereissä olisi dieseliä käynnistyksessä, niin tuo ylimääräinen diesel palaessaan nostaa koneen kierroksia.... (ilmaylimäärä huomattavan suuri tyhjäkäynnillä...)
Voit kokeilla mitä kone tekee esim. lämpimänä tyhjäkäynnillä, kun ruikkaat esim. jarrupesua ilmansuodattimen imuun (aloita varovasti...)

Jos tuo ilmaus ei auta, niin minä testaisin suihkut, sillä tod. näk joku kusee, jos savu on sinistä, dsl. katkuista....
Ja voihan se olla, että sinulla on hehkuvika, joko paska hehku jo uutena, tai sitten on muuten vaan palanut.... helpoin testata mittaamalla yksitellen niiden ottama virta, siis yhdystanko pois, akusta noin 5 sek. sähköä virtamittauksen kautta, ja lukema ylös. Vois olla reilu 10 A 5 sekunnin kuluttua? (arvaus)

Ja suuttimien huolto/korjaus/testaus vaatii vähintään painepenkin, ja jonkin verran tietotaitoa k.o asiasta.
No siitä vaan päättelin kun aamulla käynnistää niin savuttaa ja haisee naftalle. Päivällä taas vaikka seisoo 8h niin ei savuta, ainoastaan kun seisoo pidemmän aikaa. Täytyy aamulla kokeilla sitä pumpun painelua. Hehkuihin en oikein usko kun lähtee niin hyvin käyntiin, ennen hehkujen vaihtoa piti hehkuttaa kahteen kertaan. Nyt lähtee kun vähän näyttää virtaa. Mitäs jos se ilmaaminen auttaa, mitä silloin pitäisi tehdä?
Vastaa lainaten
  #31  
Vanha 10.03.2014, 18:18
lavanelikko lavanelikko ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 10.04.07
Sijainti: Tampere, .
Viestit: 1.171
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hilluksi Näytä viesti
Mitäs jos se ilmaaminen auttaa, mitä silloin pitäisi tehdä?
Polttoainelinjat uusiksi kaikkialta.
Vastaa lainaten
  #32  
Vanha 10.03.2014, 21:41
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hilluksi Näytä viesti
No siitä vaan päättelin kun aamulla käynnistää niin savuttaa ja haisee naftalle. Päivällä taas vaikka seisoo 8h niin ei savuta, ainoastaan kun seisoo pidemmän aikaa. Täytyy aamulla kokeilla sitä pumpun painelua. Hehkuihin en oikein usko kun lähtee niin hyvin käyntiin, ennen hehkujen vaihtoa piti hehkuttaa kahteen kertaan. Nyt lähtee kun vähän näyttää virtaa. Mitäs jos se ilmaaminen auttaa, mitä silloin pitäisi tehdä?
Mulla oli samoja oireita + kylmänä kävi epätasaisesti.
Vaihtelin kaikki hehkut vaikka 1 oli pimeänä, suuttimet olivat listassa seuraavaksi mutta ennen tilausta alkoi savuttamaan ajossa reilusti.
Suuttimien vaihdon jälkeen ei noita ongelmia enää, mulla ainakin suuttimet oli huonot ja yksi jo silmällä katsoen viallinen
Vastaa lainaten
  #33  
Vanha 10.03.2014, 22:27
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hilluksi Näytä viesti
No siitä vaan päättelin kun aamulla käynnistää niin savuttaa ja haisee naftalle. Päivällä taas vaikka seisoo 8h niin ei savuta, ainoastaan kun seisoo pidemmän aikaa. Täytyy aamulla kokeilla sitä pumpun painelua. Hehkuihin en oikein usko kun lähtee niin hyvin käyntiin, ennen hehkujen vaihtoa piti hehkuttaa kahteen kertaan. Nyt lähtee kun vähän näyttää virtaa. Mitäs jos se ilmaaminen auttaa, mitä silloin pitäisi tehdä?
Ainakaan vanhemmassa hiluxissa yksi palanut hehku ei juurikaan haittaa käyntiinlähtöä, mutta se viimmeinen pytty ei yleensä herää, ennen kuin antaa pikkasen kierroksia. (yhdessä bj-42:ssä oli yksi erilainen hehku, siis jännite väärä; siis hitaampi kuin muut, lämpesi huomattavasti hitaammin kuin muut, ja normi hehkutuksessa ei kerinnyt lämpiämään, vasta jälkihehkulla alkoi "polttamaan" täysin, toki kerkesi se etukammiokin lämpiämään. ja "vika" löytyi vasta tuolla "hehkukisko irti, ja virtamittarin kautta suoraan sähköä hehkulle, ja 5 sekunnin kuluttua virtalukema luetaan ylös" Tuossa minun Fluken 77 (vai oliko 79?) on 40 Ohmin alue/kalibrointi, ja sillä en löytänyt/ymmärtänyt vikaa.

Siis vika vois olla:
-kuseva suihku
-puuttuvat puristukset (joko palanut/kantava venttiili tai päntä/männänrengas vika
-ilmavuoto dsl- puolella.
-huono hehkutulppa
Tai joku muu

p.s jos/kun vika löytyy, niin pistä topiikin jatkoksi.
Vastaa lainaten
  #34  
Vanha 10.03.2014, 22:37
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.255
Perusasetus

Siltikin lähtisin siitä ettei mitään isompaa vikaa ole. Eli jos lähtee tulille, vetää kuin anttia tukasta, eikä jätä naftaläiskiä alleen niin miksi korjata mitään?

Jos siinä on ilmavaivaa niin niin ei se lähe tulille tai oireilee jotenkin muuten niin että se ei vaan pelaa...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #35  
Vanha 10.03.2014, 23:46
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

On tarkoitus auttaa.... Mutta!


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Jos siinä on ilmavaivaa niin niin ei se lähe tulille tai oireilee jotenkin muuten niin että se ei vaan pelaa...
Olen asiasta täysin eri mieltä!

Nuo ilmavuodot (SIIS dieseli tuppaa valumaan alaspäin -> tankkiin) Kun saa ilmaa esim. suihkujen ohivuotoputken kautta, oireilee ensin juurikin pienenä käyntihäiriönä pitkähkön seisonnan jälkeen, toki JOS tankin imuputki vuotaa, niin oireilee vasta startin jälkeen/ vedätyksessä.

Ja tuosta kommentista " Eli jos lähtee tulille, vetää kuin anttia tukasta, eikä jätä naftaläiskiä alleen niin miksi korjata mitään?":
Jos haluaa korjata viat siinä vaiheessa, kun ne ei ole aiheuttanut esim. 1000 litraa ylimääräistä dsl:n kulutuksen nousun myötä, taikka vian takia ei ole VIELÄ tullut lähdettyä myöhässä muilla kyydeillä hiluxin sijaan....

Kun on tullut seurattua tätä maailman menoa, niin olen tullut siihen tulokseen, että "Hällä väliä- ajattelu" on todellisessa nousukiidossa nimenomaan autojen suhteen. mm;
Kun noita autoja tuli työkseen rempattua, niin ei ollut ollenkaan ennenkuulumatonta, että ns. arvostetumman merkin auto tuli huoltoon/öljynvaihtoon juuri takuuajan loputtua, ja kun ajoin autoa halliin, niin herjasi vähäistä öljymäärää; ja mittatikku ei juurikaan kastunut
Vastaa lainaten
  #36  
Vanha 11.03.2014, 17:41
Hilluksi Hilluksi ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 15.02.14
Sijainti: Hamina
Viestit: 26
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Olen asiasta täysin eri mieltä!

Nuo ilmavuodot (SIIS dieseli tuppaa valumaan alaspäin -> tankkiin) Kun saa ilmaa esim. suihkujen ohivuotoputken kautta, oireilee ensin juurikin pienenä käyntihäiriönä pitkähkön seisonnan jälkeen, toki JOS tankin imuputki vuotaa, niin oireilee vasta startin jälkeen/ vedätyksessä.

Ja tuosta kommentista " Eli jos lähtee tulille, vetää kuin anttia tukasta, eikä jätä naftaläiskiä alleen niin miksi korjata mitään?":
Jos haluaa korjata viat siinä vaiheessa, kun ne ei ole aiheuttanut esim. 1000 litraa ylimääräistä dsl:n kulutuksen nousun myötä, taikka vian takia ei ole VIELÄ tullut lähdettyä myöhässä muilla kyydeillä hiluxin sijaan....

Kun on tullut seurattua tätä maailman menoa, niin olen tullut siihen tulokseen, että "Hällä väliä- ajattelu" on todellisessa nousukiidossa nimenomaan autojen suhteen. mm;
Kun noita autoja tuli työkseen rempattua, niin ei ollut ollenkaan ennenkuulumatonta, että ns. arvostetumman merkin auto tuli huoltoon/öljynvaihtoon juuri takuuajan loputtua, ja kun ajoin autoa halliin, niin herjasi vähäistä öljymäärää; ja mittatikku ei juurikaan kastunut
Kyllähän se kiinnostaisi laittaa kuntoon, mutta tuo kaikkien polttoaineputkien uusiminen tuntuu ihan järjettömältä sekä työnä että kustannusten suhteen. Mites ne suuttimet, pitääkö ostaa uudet ja mitä kustantaa?
Vastaa lainaten
  #37  
Vanha 11.03.2014, 18:32
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Suuttimiin vaihdetaan vain se kärkiosa. Denso merkkiset (alkuperäinen merkki) tai sitten Toyotan laatikossa. Useamman satasen saa varata vaihtoineen ja säätöineen.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #38  
Vanha 12.03.2014, 16:21
Hilluksi Hilluksi ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 15.02.14
Sijainti: Hamina
Viestit: 26
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
Suuttimiin vaihdetaan vain se kärkiosa. Denso merkkiset (alkuperäinen merkki) tai sitten Toyotan laatikossa. Useamman satasen saa varata vaihtoineen ja säätöineen.
Jaaha. Mitä säätöjä se tarvitsee, ja eikä niitä pysty itse vaihtamaan?
Vastaa lainaten
  #39  
Vanha 12.03.2014, 17:39
jesse89 jesse89 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 23.01.12
Sijainti: Pennala Suomi
Viestit: 479
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hilluksi Näytä viesti
Jaaha. Mitä säätöjä se tarvitsee, ja eikä niitä pysty itse vaihtamaan?
suuttimen sisällä on jousi ja ohut säätölevy eli suutinpenkissä ne nähdään uusilla kärjillä tarviiko säättää jouset jäykkyyttää voi ajan saatossa heikentyä ja näin ollen joutuisi laittamaan shimmilevyjä väliin. Itse noin kuukausi sitten tein 2lt suuttimien remontin uudet kärjet ja suutinpenkissä kokeiltiin jokainen suutin niin avaus paine oli vanhoilla levyillä sekä jousilla just se minkä toyotan korjausmanuaali antoi avauspaine siis.
Vastaa lainaten
  #40  
Vanha 13.03.2014, 16:46
Hilluksi Hilluksi ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 15.02.14
Sijainti: Hamina
Viestit: 26
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jesse89 Näytä viesti
suuttimen sisällä on jousi ja ohut säätölevy eli suutinpenkissä ne nähdään uusilla kärjillä tarviiko säättää jouset jäykkyyttää voi ajan saatossa heikentyä ja näin ollen joutuisi laittamaan shimmilevyjä väliin. Itse noin kuukausi sitten tein 2lt suuttimien remontin uudet kärjet ja suutinpenkissä kokeiltiin jokainen suutin niin avaus paine oli vanhoilla levyillä sekä jousilla just se minkä toyotan korjausmanuaali antoi avauspaine siis.
Ai jaa. Mutta miksi pitää varautua satoihin euroihin, ei kai ne suutinkärjet mahdottomia maksa, eikä varmaan se säätökään. Tehdäänkö se säätö jossain dieselhuollossa?!
Vastaa lainaten
  #41  
Vanha 13.03.2014, 16:52
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hilluksi Näytä viesti
Ai jaa. Mutta miksi pitää varautua satoihin euroihin, ei kai ne suutinkärjet mahdottomia maksa, eikä varmaan se säätökään. Tehdäänkö se säätö jossain dieselhuollossa?!
Haulla varmaan löytyy todella paljon tuosta asiasta, mm hiacepojat on sanonut että hehkut, suuttimen + joitain muita kannattaa käyttää vaan ja ainoastaan orkkisosia.
Itse vaihtelin uudet suuttimet kokonaan, pikkuisen se maksoi mutta josko seuraavat 400 000km menee niin ei paljoa kilsaa päälle tee.
Vastaa lainaten
  #42  
Vanha 13.03.2014, 21:45
KarvaTurpa KarvaTurpa ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.03.06
Sijainti: Joensuu, Finland.
Viestit: 609
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hilluksi Näytä viesti
Ai jaa. Mutta miksi pitää varautua satoihin euroihin, ei kai ne suutinkärjet mahdottomia maksa, eikä varmaan se säätökään. Tehdäänkö se säätö jossain dieselhuollossa?!
Läjään maksoi 180€ kun vei pelkät suuttimet huoltoon ja ruuvasi itse takaisin paikalleen.
Ei ne suuttimen kärjet ilmaisia ole ja pakko huoltomiehenkin on palkka saada. Äkkiä siitä satasia tulee tekipä miten tahansa remontin.
__________________
Toyota 4runner diesel 1991
Vastaa lainaten
  #43  
Vanha 14.03.2014, 00:11
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Tämä on yksi niitä töitä, johon perus "teen-sen-itse" ei kannata alkaa.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hilluksi Näytä viesti
Ai jaa. Mutta miksi pitää varautua satoihin euroihin, ei kai ne suutinkärjet mahdottomia maksa, eikä varmaan se säätökään. Tehdäänkö se säätö jossain dieselhuollossa?!
Siis jopa noissa museo- ikäisissä( ) dieseleissä tuo diesel- puoli on aikakailla hienomekaniikkaa:
Siis tuossa topiikin aloittajan autossa on nuo "suihkun kärjet" ulkomuistista ulkomitaltaan noin 15mm sylinteri, ja sisämitaltaan noin 4mm, minkä päässä on noin 1 mm kartiomainen reikä, jossa tuo noin 3.998? millinen teräsmäntä, jonka päässä oleva kartio työntyy tuosta sylinterin kartioporauksesta läpi, ja kohdistus/kulmat on mitoitettu siten, että tuo "minimaallinen dsl- annos" tulee sumuna ulos. Ja jos tuommoinen kone, 4- sylinterinen, ilman kuormaa, käy n. 6-700 r/min, ja kuluttaa noin 0,5 litraa tunnissa, niin aikapieniä nuo "dsl-sumu-annokset"
ja samoilla "leluilla" pitää pystyä "sumuttamaan" pyttyyn noin 30-40 litraa tunnissa, toki kierrokset on noin 4-5 kertaiset, mutta "vastapaine" sylinterissä on käytännössä reilu tuplat.
Ja kaikki dsl, mikä pääsee karkuun n. 175 kg/cm2 + paineella tuon sentin mittaisen männän ohi, palaa tankkiin...

-> siis nuo suihkut "on aika paljon vartijana", Kannattaa käyttää vähintään ns. asiantuntijaa.... Itse olen tehnyt noita suihkujen kärkien vaihtoja, ja säätöjä, lainavehkeillä +omalla halpis testipumpulla jokusen myös edellisellä vuosituhannella, toki harvakseltaan ja tuohon oman hdj-80 suihkuremonttiin olen "sijoittanut" melkein tonnin euroja, ja edelleenkin tuo hodari "kitkuaa-" kylmänä....
Toki siitä valtaosa meni "englannin yhteen suurimpaan dsl korjaamoon-" Ostin hdj-80 suihkut , 6 kpl, joihin oli vaihdettu alkuperäiset Denson(?) kärjet, ja kuvissa suihkun rungot oli kvartsihiekkapuhalluksen jäljiltä, mikä olikin totta, sitä kvartsihiekkaa löytyi mm. suihkujen suutinputken liitoksen sisältä, vaikka oli tuo suojakorkki päällä.
Siis ultraäänipesurista löytyi, kun ensin pesin ulkoapäin. Ja nuo 6 kpl edelleen "hyllyssä", kasasin setin, 6 kpl, noista 720tkm ajetuista omista, ja yhdestä toisesta, ulkolaisesta sarjasta.
Ja olisi halvalla? ylimäärisenä 8 kpl 1hd-t suihkun kärkiä, yhdestä kiinan? suurimmalta valmistajalta, ja nimenomaan hodariin, siis 2 vara kpl.

Toki tuo minun "dsl- suihkujen-" kärkien vaihtaminen/säätäminen, on ottanut perselaskun nimenomaan noiden hodarin suihkujen suhteen, mutta tuolla vajaalla 1000 eurolla olisi saanut orkkis kärjet, ja "merkkikorjaamossa" takuulla...

Siis en ala tekemään k.o dsl korjauksia kenellekkään.
Vastaa lainaten
  #44  
Vanha 14.03.2014, 06:13
Hilluksi Hilluksi ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 15.02.14
Sijainti: Hamina
Viestit: 26
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Siis jopa noissa museo- ikäisissä( ) dieseleissä tuo diesel- puoli on aikakailla hienomekaniikkaa:
Siis tuossa topiikin aloittajan autossa on nuo "suihkun kärjet" ulkomuistista ulkomitaltaan noin 15mm sylinteri, ja sisämitaltaan noin 4mm, minkä päässä on noin 1 mm kartiomainen reikä, jossa tuo noin 3.998? millinen teräsmäntä, jonka päässä oleva kartio työntyy tuosta sylinterin kartioporauksesta läpi, ja kohdistus/kulmat on mitoitettu siten, että tuo "minimaallinen dsl- annos" tulee sumuna ulos. Ja jos tuommoinen kone, 4- sylinterinen, ilman kuormaa, käy n. 6-700 r/min, ja kuluttaa noin 0,5 litraa tunnissa, niin aikapieniä nuo "dsl-sumu-annokset"
ja samoilla "leluilla" pitää pystyä "sumuttamaan" pyttyyn noin 30-40 litraa tunnissa, toki kierrokset on noin 4-5 kertaiset, mutta "vastapaine" sylinterissä on käytännössä reilu tuplat.
Ja kaikki dsl, mikä pääsee karkuun n. 175 kg/cm2 + paineella tuon sentin mittaisen männän ohi, palaa tankkiin...

-> siis nuo suihkut "on aika paljon vartijana", Kannattaa käyttää vähintään ns. asiantuntijaa.... Itse olen tehnyt noita suihkujen kärkien vaihtoja, ja säätöjä, lainavehkeillä +omalla halpis testipumpulla jokusen myös edellisellä vuosituhannella, toki harvakseltaan ja tuohon oman hdj-80 suihkuremonttiin olen "sijoittanut" melkein tonnin euroja, ja edelleenkin tuo hodari "kitkuaa-" kylmänä....
Toki siitä valtaosa meni "englannin yhteen suurimpaan dsl korjaamoon-" Ostin hdj-80 suihkut , 6 kpl, joihin oli vaihdettu alkuperäiset Denson(?) kärjet, ja kuvissa suihkun rungot oli kvartsihiekkapuhalluksen jäljiltä, mikä olikin totta, sitä kvartsihiekkaa löytyi mm. suihkujen suutinputken liitoksen sisältä, vaikka oli tuo suojakorkki päällä.
Siis ultraäänipesurista löytyi, kun ensin pesin ulkoapäin. Ja nuo 6 kpl edelleen "hyllyssä", kasasin setin, 6 kpl, noista 720tkm ajetuista omista, ja yhdestä toisesta, ulkolaisesta sarjasta.
Ja olisi halvalla? ylimäärisenä 8 kpl 1hd-t suihkun kärkiä, yhdestä kiinan? suurimmalta valmistajalta, ja nimenomaan hodariin, siis 2 vara kpl.

Toki tuo minun "dsl- suihkujen-" kärkien vaihtaminen/säätäminen, on ottanut perselaskun nimenomaan noiden hodarin suihkujen suhteen, mutta tuolla vajaalla 1000 eurolla olisi saanut orkkis kärjet, ja "merkkikorjaamossa" takuulla...

Siis en ala tekemään k.o dsl korjauksia kenellekkään.
Kiitos kattavasta tietosetistä. En kyllä aio itse tehdä mitään, enkä sitä viitsi mihinkään viedä niin kauan kuin toimii. Itseä ei niin hirveästi haittaa koko aamuisin savutus, pikemminkin vähän hävettää jos joku sattuu näkemään. Ja ihme juttu. Huomasin eilen aamulla että ei savuttanutkaan käynnistäessä. Hyvin pieni käry tuli ja kävikin heti kunnolla. Eli näköjään joskus saattaa olla savuttamatta. Joku siis joskus toimii kuten pitää, yleensä ei...?
Vastaa lainaten
  #45  
Vanha 14.03.2014, 18:13
jesse89 jesse89 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 23.01.12
Sijainti: Pennala Suomi
Viestit: 479
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hilluksi Näytä viesti
Ai jaa. Mutta miksi pitää varautua satoihin euroihin, ei kai ne suutinkärjet mahdottomia maksa, eikä varmaan se säätökään. Tehdäänkö se säätö jossain dieselhuollossa?!
Mainittakoon vielä että itse ostin kärjet 25€ kpl ja kaverin kanssa vaihdettiin sen työpaikalla koska niillä oli siellä suutinpenkki. säädön voi tehdä itse ainakin saksasta pystyy ostamaan sellaisen salkun jossa erikokoisia niitä säätö levyjä sinne alle.
Vastaa lainaten
  #46  
Vanha 15.03.2014, 06:19
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jesse89 Näytä viesti
Mainittakoon vielä että itse ostin kärjet 25€ kpl ja kaverin kanssa vaihdettiin sen työpaikalla koska niillä oli siellä suutinpenkki. säädön voi tehdä itse ainakin saksasta pystyy ostamaan sellaisen salkun jossa erikokoisia niitä säätö levyjä sinne alle.
Aika edullisesti olet löytänyt jos kyseessä on mainitut Denson kärjet.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #47  
Vanha 15.03.2014, 08:25
Hilluksi Hilluksi ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 15.02.14
Sijainti: Hamina
Viestit: 26
Perusasetus

Onko järkeä puhdistaa suuttimia ultraäänipesurilla. Työpaikalla olisi sellainen pesuri, tarvitseeko niitä suuttimia mitenkään purkaa pesua varten?
Vastaa lainaten
  #48  
Vanha 15.03.2014, 14:18
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hilluksi Näytä viesti
Onko järkeä puhdistaa suuttimia ultraäänipesurilla. Työpaikalla olisi sellainen pesuri, tarvitseeko niitä suuttimia mitenkään purkaa pesua varten?
Dieselsuuttimet eivät likaannu vaan kuluvat, ja siksipä pesu tuskin mitään vaikuttaa.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #49  
Vanha 16.03.2014, 07:46
Hilluksi Hilluksi ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 15.02.14
Sijainti: Hamina
Viestit: 26
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
Dieselsuuttimet eivät likaannu vaan kuluvat, ja siksipä pesu tuskin mitään vaikuttaa.
Eli jos ne suuttimet kusee läpi, on kyse kulumisesta?!
Vastaa lainaten
  #50  
Vanha 16.03.2014, 14:35
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hilluksi Näytä viesti
Eli jos ne suuttimet kusee läpi, on kyse kulumisesta?!
Kyl. Neulan tiivistyspinta on kulunut/syöpynyt.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
syöttöpumppu vuotaa walle81 Tekniikka & Jutustelu 2 28.12.2010 18:56
rengas vuotaa ahku Tekniikka & Jutustelu 3 18.02.2009 06:03
Tankki vuotaa! 33SD Tekniikka & Jutustelu 31 12.03.2007 17:47
Automaatti vuotaa?! MrShit Tekniikka & Jutustelu 7 11.06.2005 23:00
Rankun tankki vuotaa.. Tikru75 Tekniikka & Jutustelu 30 09.02.2005 22:37


Sivu luotu: 05:50 (GMT +2).