![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Varmaa ainakin on, etteivät vanhuuttaan ainakaan parane ja voi olla montakin eri vikaa. Kuulostaa videossa samalta kuin yksi hehku olisi mykkä. toisaalta jos hehku mykkä, niin toimisiko hehkun merkkivalo "normaalisti". Onko noin uudessa enää sitä vahapatruunasysteemiä syöttöpumpun kyljessä...voisiko osasyynä olla? Saako se ilmaa jostain ja kylmänä yskii enimmät ilmat pihalle ennen kuin käynnistyy?
__________________
Toyota 4runner diesel 1991 |
#2
|
|||
|
|||
![]() Minkä ikäinen hilux? ei sattunut silmiin pikaisella lukemisella.
siis seuraavat kommentit -80 luvun L, 2L ja 2Lt kokemuksien pohjalta:
Siis jos "nafta palaa sylintereistä pois" niin ei vaikuttane käymiseen, ainakaan heikentävästi. Yhtä-äkkiä tulee mieleen 2 vaihtoehtoa, jos puristukset on tallessa jokaisessa pytyssä. (voi testata suuntaa-antavasti esim. pörittämällä räikällä kampiakselin päästä, tussilla merkityt puristuskohdat (2kpl/hihnapyörä) tuntuvat kaikki samoilta, siis 2 kierrosta kampiakselia=4 sylinteriä) Siis suihku/-kut kusee, siis ei polta kunnolla käynnistyksen yhteydessä, taikka jostain pääsee ilmaa dsl-järjestelmään: siis ensimmäisenä jättäsin tankin korkin auki yöksi, ja jos ei auta, niin tankinkorkki auki ilmaus käsipumpulla 5 minuuttia ennen starttia, ja jos auttaa, niin sitten etsimään ilmavuotoa... ja -70 luvun hiluxit eroaa aikapaljon parikymmentä vuotta uudemmista.... siis ei pikaluvulla sattunut silmään, minkä ikäinen "potilas" on ![]() |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Viimeksi muokannut Hilluksi : 05.03.2014 05:22 |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Älä vaan hyvänen aika tee mitään josko 100km/h kulkee ja pintakaasulla, väätökin jos löytyy ![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Ei tuosta uudemmasta ole kokemusta.... Mutta....Lainaus:
Siis JOS esim. suihkujen ohivuototletkusta vuotaa ilmaa sisäänpäin, ja se pääsee pumppuun asti, niin silloin starttaushetkellä/heti sen jälkeen pumppu ei toimi oikein, koska sisäinen paine on liian pieni, ilma sekoittuu dsl:iin, ja pumppu työntää sen suihkuputkiin (siis sinne muodostuu "kaasujousi") , ja kun kone ei halua käydä "pyydettyä kierrosnopeutta", niin pumppu lisää syöttöä -> siitä seuraa se, että jossain pytyssä sitä soppaa on liikaa... Tuon ilmiön saisi selvitettyä ilmaamalla hetki ennen käynnistystä.... pitäis onnistua jokaisella, joka omistaa 20v vanhan dsl- auton, ja jos ei osaa, niin kannattais opetella "hyvän sään aikana" P.S onko tuossa automaatti ilmaus käsipumpun painelulla, vai pitääkö jostain avata imaproppu? Ja jos sylintereissä olisi dieseliä käynnistyksessä, niin tuo ylimääräinen diesel palaessaan nostaa koneen kierroksia.... (ilmaylimäärä huomattavan suuri tyhjäkäynnillä...) Voit kokeilla mitä kone tekee esim. lämpimänä tyhjäkäynnillä, kun ruikkaat esim. jarrupesua ilmansuodattimen imuun (aloita varovasti...) Jos tuo ilmaus ei auta, niin minä testaisin suihkut, sillä tod. näk joku kusee, jos savu on sinistä, dsl. katkuista.... Ja voihan se olla, että sinulla on hehkuvika, joko paska hehku jo uutena, tai sitten on muuten vaan palanut.... helpoin testata mittaamalla yksitellen niiden ottama virta, siis yhdystanko pois, akusta noin 5 sek. sähköä virtamittauksen kautta, ja lukema ylös. Vois olla reilu 10 A 5 sekunnin kuluttua? (arvaus) Ja suuttimien huolto/korjaus/testaus vaatii vähintään painepenkin, ja jonkin verran tietotaitoa k.o asiasta. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#8
|
|||
|
|||
![]()
Polttoainelinjat uusiksi kaikkialta.
|
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Vaihtelin kaikki hehkut vaikka 1 oli pimeänä, suuttimet olivat listassa seuraavaksi mutta ennen tilausta alkoi savuttamaan ajossa reilusti. Suuttimien vaihdon jälkeen ei noita ongelmia enää, mulla ainakin suuttimet oli huonot ja yksi jo silmällä katsoen viallinen ![]() |
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Siis vika vois olla: -kuseva suihku -puuttuvat puristukset (joko palanut/kantava venttiili tai päntä/männänrengas vika -ilmavuoto dsl- puolella. -huono hehkutulppa Tai joku muu ![]() p.s jos/kun vika löytyy, niin pistä topiikin jatkoksi. |
#11
|
|||
|
|||
![]()
Nyt kun kelit on lämmenny, niin aamuisin savutus on vähentynyt lähes olemattomiin. Kait se kuuluu ominaisuuksiin :=)
|
#12
|
||||
|
||||
![]()
Ja ilma on kuivaa niin se vaan lämpenee nopeammin sen savutuspisteen ohi...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#13
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Mulla ainakin toimi valo ihan normaalisti, vaikka oli yks hehku mykkä (todettu mittaamalla). Vaihdoin kaikki, ja valon toiminta tasan sama. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
syöttöpumppu vuotaa | walle81 | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 28.12.2010 18:56 |
rengas vuotaa | ahku | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 18.02.2009 06:03 |
Tankki vuotaa! | 33SD | Tekniikka & Jutustelu | 31 | 12.03.2007 17:47 |
Automaatti vuotaa?! | MrShit | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 11.06.2005 23:00 |
Rankun tankki vuotaa.. | Tikru75 | Tekniikka & Jutustelu | 30 | 09.02.2005 22:37 |