Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nostokurki
Ei. Jarrusatulassa mäntä jää siihen asentoon missä se jarruttaessa oli, ainoastaan männän tiiviste vetää sitä aavistuksen takaisinpäin, koska satulassa ei ole minkäänlaista palautusjousta. Rumpujarruissa taas on jouset, jotka vetää jarrukenkiä takaisinpäin jatkuvasti, ja tämän takia tarvitaan nestelinjaan vastapaine ettei kulumisen seurauksena poljin painu pohjaan vaan kengät ovat jo valmiiksi lähempänä rumpua 
|
Olet oikeassa, kuuklasin pikaisesti, JOISSAIN rumpujarrullisen auton pääsylintereissä on tuollaiset venttiilit, omissa tai korjattavissa autoissa ei ole kohdalle sattunut niin että olisin pannut merkille. Noita takaiskuventtiilejä olen minäkin asentanut levyjarru swapeissa estämään liika palautusta ja toimivat. Nuo levyjarrutakaiskut on teholtaan paljon pienemmät kun noi rumpujarrutakaiskut. Tähän saakka kaikki rumpujarrut joita olen kopeloinut on palauttanut siihen kohtaan mihin kengät yläpäästä fyysisesti pysähtyy, ainakin perus amerikkalaiset joissa säätö on alapäässä. Niitä jarrujousia vastaan saisi olla melkoisen tukeva venttiili pitämässä paineita ja itsetehostavissa kengissä pienikin laahaus ei olisi oikein hyvä asia.
Molemmissa takaiskuissa on sama ajatus takana, pitää pikkuinen paine valmiina jarrujärjestelmässä jolloin polkimen liike on pienempi ja jarrut reagoivat nopeammin.